زمانی که تام فورد کیک کوچک سیاهش را می پخت، می دانست که همه به آن علاقه مند خواهند شد. در سال ۲۰۱۵ تام محصول جدید زنانه خود نویر پور فمه را رونمایی کرده که در عین باشکوه بودن بسیار هم لذیذ است! شاید واژه مناسبی نباشد، اما من آن را کیک سیاه تام فورد می‌دانم ،چرا که این عطر، خصوصاً در ابتدای کار، شما را به یاد کیکی خوش طعم خواهد انداخت. اما بگذارید به جای توصیف از میانه راه و خراب شدن تصاویر ذهنی شما درباره این عطر فوق العاده، آن را از ابتدا مرور کنیم .

نویر پور فمه (Noir Pour Femme) عطر جدیدی که مناسب خانم ها است. این کار شیشه سنگین و لوکسی به رنگ طلایی – مشکی دارد که شما را بسیار کنجکاو خواهد کرد .

این معجون بی نظیر  شامل رایحه های مختلفی از طبیعت است. نت های آن شامل: نوعی نارنگی ،پرتقال تلخ، زنجبیل ،رز ،ترنج، یاس ،شکوفه پرتقال ،کولفی( نوعی دسر)، وانیل ،کهربا، چوب صندل و نوعی صمغ است .

دسر در عطر نویر پور فمه !

حضور نوعی دسر در این میان بسیار جالب توجه است. نام آن کولفی است. در شبه قاره هند رواج دارد و کاملا سنتی است . طعمی شیرین، شیری و کرمی- خامه ای دارد. در این جا اولین ردپای نگاه تام فورد به شرق به چشم می‌خورد. بنابراین می‌توان گفت او ایده کامل خود را در ساخت این عطر یا بخشی از آن را از شرق الهام گرفته است .

نویر پور فمه با عطر و طعمی لذیذ

«نویر پور فمه»  از ابتدا گام میانی و ابتدایی رایحه را یک جا به شما عرضه می کند. عطری چوبی و مستحکم که به خوبی با طعمی لطیف، ملایم و شیرین از کهربا و حالتی تنباکویی آمیخته است. تام فورد این رایحه را در لفافی از کاکائوی تلخ و شیرین پیچیده است و در این جا کیک کوچک و سیاه او با عطر و طعمی بسیار لذیذ ساخته می شود. چرا لذیذ ؟ و چرا این قدر بر این کلمه تاکید دارم ؟

Noir-Pour-Femme

چون این عطر بسیار مورد پسند خانم ها و آقایان است و آن قدر خوش مزه است که حتی به شما تذکر می‌دهم مراقب باشید در زمان استفاده از آن خورده نشوید! اما کمی صبر کنید و پیش از آن که به خریدش فکر کنید، ادامه بررسی را مطالعه کنید.

آن چه باعث می شود نویر پور فمه با یک کیک تفاوت داشته باشد، تزییناتی است که فورد رایحه آن به کار برده است. لبه های این عطر با رایحه پرتقال و رز تزیین و با عطرگل یاس روشنی خفیفی داده شده است.

هرچه به نت نهایی نزدیک می‌شویم، عطر تمی چوبی – وانیلی و کهربایی می‌یابد و اگر بخواهیم آن را در یک کلام توصیف کنیم، رایحه‌ای است کاکائویی و مخملی !

سایرنکات این عطر تام فورد:

گروه بویایی اصلی آن شرقی است و در زیرمجموعه گلی – خوراکی قرار می گیرد .تولید آن درسه حجم ۳۰ ،۵۰ و ۱۰۰ میل است. بهترین توصیه ما به شما استفاده از این کار در شب ،فصول سرد سال و مجالس رمانتیک است .

عطر ادکلن تام فورد نویر اکستریم مردانه

نویر اکستریم نمایان گر افراط گرایی است ،نمایان گر شکوه اشراق در مقابل تاریکی آغازین و نمایان گر ازلیت در مقابل افولی بی پایان !

در ۲۰۱۴ تام فورد  محصول مردانه ای را تحت عنوان Noir Tom Ford عرضه کرد.Noir سبکی نسبتاً کلاسیک داشت. گویا او در تولید این محصول از هبیت رژگرلن ایده گرفته بود و آن را تا حدی مدرن تر ساخته بود. رایحه ای پودری و کلاسیک که نمایان گر مردی از سال‌های ۱۹۶۰ بود .

اما درسال ۲۰۱۵ ، Noir با تغییراتی در نام قدیمی اش وارد بازار شده و اسم آن به  Noir Extreme تغییر کرده است. گروه بویایی آن نیز تفاوتی بارز یافته و از ارمتیک – اسپایسی به اورینتال – وودی کوچ کرده است. این تغییر بیان گر عرضه محصولی کاملا متفاوت از قبل است که هیچ تشابهی در رایحه با تولید قدیم نخواهد داشت.

عطر-تام-فورد-نویر-پور-فمه

برخلاف Noir که رایحه‌ای خشن ، نیمه کلاسیک، پودری و ترد داشت ،این عطرجدید رایحه ای شیرین و اسپایسی، تا حدودی تنباکویی و خامه ای یافته و کاملاً از پوشش کلاسیک خود خارج شده است .در واقع می‌توان گفت« اکستریم » در مقام زوجیت با Noir pour Femme طراحی شده است و با نگاهی دقیق‌تر به نت ها در می یابیم که در هر گام نیز ویژگی های مشترکی را با آن به نمایش در می آورد.

بررسی عطر نویر اکستریم مردانه

اکستریم بر خلاف آن چه از نامش انتظار می‌رود،رایحه ای غلیظ و سنگین نیست. جالب آن که در مقایسه با اولین نسخه تولید شده، علاوه بر تغییر رایحه ملایم تر نیز شده است .نت ابتدایی با ترکیبی ملایم ، تمیز و پر درخشش از ادویه هل باز می شود. جوز و زعفران طعمی شیرین و گرم به آن می بخشند. صمغ و رز از نت میانی به کرمی و عمیق‌تر شدن رایحه کمک می کنند و البته دسر کولفی نیز در راه است. با طعمی شیرین که گویا با عطر خامی پسته مخلوط شده است. نت گل ها تاثیر چندانی جز پیچیده سازی رایحه ندارند و عملاً در میان سایر ترکیبات غالب محو می‌شوند.

نت نهایی حالتی تنباکویی- هلی را در ترکیب با وانیل شیرین و کهربای موم مانند و کرمی می‌گیرد. اکستریم از ابتدا تا پایان فراز و فرودهای شدیدی ندارد و در واقع با حالتی خطی و میانه، پیش روی آرامی دارد، با این حال دو حالت گرما و عمق به صورتی مداوم در کنار گونه‌ای طراوت و تازگی از آن به مشام می رسد که گویای تضادی بسیار سخت در طراحی چنین عطری است. اکستریم بسیار گیراست و کمتر کسی یارای مخالفت با آن را دارد. طعم شیرین آن زننده، شربتی و شکر مانند نیست ،بلکه بسیار نرم و عمیق است و علت گیرایی آن در همین گام نهفته است.

 هرم بویایی نویر اکستریم

در ترکیبات آن نت های زیر به چشم می‌خورد:

نوعی نارنگی، بهارنارنج ، زعفران ،جوز و هل که معجون نت ابتدایی را تشکیل می‌دهند. کولفی در نت میانی ظهور می‌یابد و سایر ترکیبات آن در ادامه شکوفه پرتقال ،یاس ،رز و نوعی صمغ هستند. نت‌های پایانی که در این عطر محوریت اصلی رایحه را در دست دارند، شامل نت های چوب، وانیل ،کهربا و چوب صندل است.

این عطر به چه کسانی توصیه می‌شود ؟

اگر طعم های شیرین و ملایم را پسند می کنید، زعفران، ادویه، شکلات و طعم های تنباکویی یا عطرهایی که در عین گرما خنکایی کوچک در آن ها موج می‌زند، این عطر مناسب شماست.

اگر محصولاتی نظیر ، Pure Malt Thierry Mugler، The One D&Gرا می‌ستایید و با عطرهای گرم و رمانتیک به خوبی ارتباط برقرار می کنید، پس نویر اکستریم( Noir Extreme) را حتما تست کنید، چون شیفته اش خواهید شد .

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:6 آذر, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

5 × 3 =