ماجرا همین است: عمارتی که متعلق به فردی مرکوری بود به قیمت ۳۰ میلیون پوند (تقریباً ۳۸ میلیون دلار) برای فروش گذاشته شد. مرکوری برای بیش از ۱۰ سال زندگی کرد و آن را تجهیز کرد تا اینکه در سال ۱۹۹۱ درگذشت. وقتی مرکوری از دنیا رفت، این عمارت به دوستش مری آستین به ارث رسید که فردی او را عشق زندگی خود نامید! او بیش از ۳۰ سال در آنجا زندگی کرد. او آن را می‌فروشد و احتمالاً مقداری از آن را به خیریه اهدا می‌کند، درست مانند سایر وسایل شخصی که مری با موفقیت در حراجی در پاییز فروخت.

عمارت-فردی-مرکوری

خانه بزرگ است: هشت اتاق خواب، یک اتاق غذاخوری، یک اتاق نشیمن که زمانی پیانوی بزرگ یاماها که مرکوری روی آن «راپسودی بوهمی» نوشته، ایستاده بود و یک‌بار در طبقه بالا که مهمانان در آن مهمانی را تماشا می‌کردند. و این دیوارها مهمانی‌ها را به یاد می‌آورند.
این خانه باشکوه به‌زودی ارزش خود را در اختیار کسی خواهد گذاشت که نه تنها پول زیاد بلکه عاشق خاطره‌ها باشد.

خانه-فرخ

خانه فرخ

فرِدی مرکوری با نام اصلی تولد فرخ بلسارا در ۲۴ نوامبر ۱۹۹۱ درگذشت. این خواننده، ترانه‌نویس و تهیه‌کنندهٔ موسیقی در خانواده‌ای با ریشه‌های فارسی-هندی به دنیا آمد. او که عمدتاً به عنوان خوانندهٔ اصلی گروه موسیقی راک کوئین شناخته می‌شود؛ اجراهای پرشوری بر روی استیج و گستره آوازی چهار اکتاوی‌اش داشت.
مرگ زودهنگام مرکوری به دلیل ابتلا به بیماری ایدز در سن ۴۵ سالگی بود. او با خاطره‌های به جا مانده از موسیقی راک بریتانیا در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی گره خورده‌است و عاشقان بسیاری دارد.
مرکوری در وصیت‌نامه‌اش، بخش بزرگی از دارایی‌هایش، از جمله خانه‌اش و حق امتیاز آثارش را به ماری اوستین، و باقی‌مانده دارایی‌اش را برای خواهر و والدینش به ارث گذاشته‌است. همچنین او ۵۰۰٬۰۰۰ پوند برای آشپزش جو فانلی، ۵۰۰٬۰۰۰ پوند برای دستیار شخصی‌اش پیتر فریستون، ۱۰۰٬۰۰۰ پوند برای راننده‌اش تری گیدینز و ۵۰۰٬۰۰۰ پوند هم برای جیم هوتون به ارث گذاشته‌است. ماری اوستین به همراه خانواده‌اش به زندگی در خانه مرکوری در گاردن لوژ، کنزینگتون ادامه داد.

فرِدی مرکوری
دیوار یادگاری

پس از مرگ مرکوری، دیوار بیرونی خانه‌اش، گاردن لوژ تبدیل به جایگاهی مقدس برای دیدار او شد، عزاداران و هواداران مرکوری، بر روی دیوار خانه‌اش، پیام‌های بزرگداشت و تسلیت خود را می‌نوشتند. سه سال پس از مرگ او، نشریهٔ تایم اوت گزارش داد که «از وقتی مرکوری مرده، دیوار بیرونی خانهٔ او تبدیل به بزرگ‌ترین ضریح راک اند رول لندن شده‌است». امروزه هم هواداران مرکوری همچنان برای تکریم مرکوری از آنجا بازدید می‌کنند و پیام‌های خود را بر روی آن می‌نویسند.

فرِدی مرکوری

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: استایلبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 196
تاریخ انتشار:20 اسفند, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

1 × یک =