با نزدیک به سه دهه حضور در صنعت عینک سازی، آلیور پیپلز توانسته با طرح های زیبا و متفاوت و کیفیت عالی، پرستیژ و شهرتی بین المللی به دست بیاورد . عینک های تماما دست ساز آلیور پیپلز به عینک های دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی شبیه هستند، آیکونیک و نمادین که هیچ وقت قدیمی نمی شوند.

داستان نام گذاری برند آلیور پیپلز

در سال ۱۹۸۶ در یکی از قدیمی ترین و مهم ترین محله های لس آنجلس ،در غرب هالیوود، بلوارِ سانست ،مغازه ی عینک فروشی آلیور پیپلز افتتاح شد . لری لایتِ Larry Leight چشم پزشک، قصد باز کردن مغازه ی عینک سازی با برادر و خواهر خود در بلوارِ سانست، در لس آنجلس را داشت. آنها به دنبال نامی مناسب برای مغازه ی خانوادگی خود می گشتند تا به طور اتفاقی در نیویورک به مجموعه ای دست نخورده و وینتیج برخوردند. این مجموعه شامل چندین هزار عینک دست ساز بود که در آمریکا تولید شده بودند و تمامی عینک ها و فریم ها نو و در بسته بندی های اصلی خود بودند. لایت تمام این مجموعه را به قیمت پنج هزار دلار خرید و به لس آنجلس بازگشت. تکه کاغذی در بین این مجموعه بود که توسط آلیور پیپلز Oliver Peoples امضا شده بود. این امضای مرموز، خانواده ی لایت را به فکر فرو برد تا آن جایی که آن ها گمان کردند که صاحب این مجموعه‌ آلیور پیپلز بوده است. این خانواده نام برند خود را به احترام آن مرد ناشناس و مرموز، آلیور پیپلز گذاشتند.

عینک های OLIVER-PEOPLES

عینک های OLIVER PEOPLES

آن ها به جای این که مغازه ی وینتیج فروشی باز کنند، تصمیم گرفتند تا از آرشیو بزرگ خود برای طراحی عینک و محصولات خود استفاده کنند. خرید این مجموعه ی نادر و کمیاب باعث فوران خلاقیت در این خانواده شد. ابتدا برادران برای تولید عینک های خاص خود، که نیاز به دقت و کار زیاد داشت، به ژاپن سفر کردند. ( تا سال‌ها عینک های آلیور پیپلز در ژاپن با بالاترین دقت به جزئیات و بهترین مواد تولید می شد ،اما این روزها همین اتفاق در ایتالیا می افتد).

در دهه ۸۰ که همه ی خانه های مُد و طراحان به دنبال عینک ها و طرح های نوآورانه و مدرن بودند، آلیور پیپلز ایده ی عینک های Vintage Inspired را به دنیای عینک سازی معرفی کرد. عینک های متفاوت آن ها به سرعت توجه مجله های مهم مُد و بازیگران مطرح هالیوودی را به خود جلب کرد .

علاقه چهره های مشهور به برند OLIVER PEOPLES

این روزها افرادی مانند بیل گیتس، جانی دپ، برد پیت و رابرت داونی جونیور از علاقه‌مندان این برند هستند. این برند با سینما رابطه ی بسیار خوبی دارد و برندی هالیوودی است ،می‌توان عینک های آلیورپیپلز را در فیلم های زیادی مشاهده کرد. یکی از معروف ترین فیلم هایی که در آن این عینک وجود دارد، باشگاه مشت زنی Fight Club است. در این فیلم برد پیت در نقش تایلر دِردِن چندین نمونه از عینک های این برند را برچشم دارد.

علاوه بر سینما، آلیور پیپلز برای طراحی عینک های خود از المان های دنیای ورزش، مد و هنر نیز استفاده می کند.

به نظر لایت طراح این برند، در گذشته اندی وارهول Andy Warhol نقاش معروف، آیکونی مناسب برای عینک بوده و این روزها جانی دپ و جی زی آیکون های آلیور پیپلز هستند.

فریم های آلیور پیپلز از چه موادی هستند؟

فریم های آلیور پیپلز از بهترین Italian Mazzucchelli (ماده ای پلاستیکی از جنس استات سلولوز) ساخته می شوند. با این حال هیچ لوگو یا علامت خاصی ندارند وشاید افراد عادی متوجه نشوند که شما بهترین عینک را بر چشم دارید. اما نگران نباشید ،عینک های آلیور پیپلزمانند فندک های دوپون و ساعت های رولکس هستند : محکم و مقاوم، قابل سرویس و همیشه خاص!

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوری, مد و فشنبازدیدها: 824
تاریخ انتشار:27 آبان, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

شانزده + پانزده =