ناتالی پورتمن امروز ۴۳ ساله شد. ویکی پدیا می‌نویسد: «او از سال‌های نوجوانی فعالیت گسترده‌ای در سینما داشته و به‌سبب بازی در فیلم‌های مستقل و بلاکباسترها، افتخارات مختلفی از جمله یک جایزه اسکار، یک جایزهٔ فیلم بفتا و دو جایزهٔ گلدن گلوب دریافت کرده‌است.» بیایید فیلم‌های مورد علاقه خود را با مشارکت او به یاد بیاوریم.

«لئون» ۱۹۹۴

لئون-1994

داستان دوستی اجباری یک هیتمن و یک دختر یتیم قبلاً به کلاسیک سینما تبدیل شده است و تصویر پورتمن با باب کوتاه و چوکر به گردنش بازتابی از زیبایی‌شناسی دهه ۶۰ است. لئون داستان ماتیلدایی است که متوجه شغل لئون می‌شود و از لئون می‌خواهد تا انتقام خون برادرش را بگیرد، لئون نمی‌پذیرد. ولی بعد از اصرارهای فراوان ماتیلدا و گذشت زمان لئون می‌پذیرد تا به ماتیلدا اصول و شیوه «تمیز کردن» یا همان آدمکشی را یاد بدهد. به هر حال، بازیگر جوان مجبور شد والدینش را متقاعد کند که با فیلمبرداری موافقت کنند و پورتمن پس از بلوغ گفت که نمی‌خواهد این فیلم را به فرزندانش نشان دهد یا بازسازی آن را ببیند، زیرا فیلمنامه موضوعاتی را مطرح می کند که کاملاً برای آن‌ها غیرقابل قبول است. زمان ما.

جنگ ستارگان (۱۹۹۹)

جنگ-ستارگان

شرکت در فیلم پرفروش جورج لوکاس باعث شهرت واقعی پورتمن در سراسر جهان شد. ملکه پَدمه آمیدالا نابری همیشه توسط طرفداران حماسه شاید به خاطر تصاویر شگفت‌انگیزش که سبک آن توسط بسیاری به‌عنوان «وینتاژ آینده‌نگر» لقب گرفت، به یاد آورده می‌شود. پس از اولین قسمت جنگ ستارگان، پورتمن در دو قسمت دیگر نقش ملکه را بازی کرد: حمله کلون ها (۲۰۰۲) و انتقام سیث (۲۰۰۵).

نزدیک‌تر (۲۰۰۴)

یک درام روانشناختی تکان‌دهنده درباره سرنوشت درهم تنیده چهار غریبه با یک بازیگر زیبا. چهار غریبه که روابطی بینشان شکل می‌گیرد. نقش آلیس، جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن و نامزدی اسکار را برای پورتمن به ارمغان آورد.

دختر دیگر بولین (۲۰۰۸)

دختر-دیگر-بولین

یک درام تاریخی زیبا که در آن پورتمن و اسکارلت جوهانسون نقش خواهرانی را بازی می‌کردند که برای قلب پادشاه هنری هشتم رقابت می‌کنند. پورتمن بسیار ارگانیک در نقش آنا قرار می‌گیرد. آنایی که حاضر است برای پیروزی خود هر کاری انجام دهد. از نقطه‌قوت‌های فیلم بخش طراحی صحنه و لباس است که بی‌نظیر عمل کرده.

قوی سیاه ۲۰۱۸

آماده سازی پورتمن برای نقش یک بالرین در طول تولید قوی سیاه او را ناچار کرد تا درس‌های باله را بگذراند و حرکات مختلفی را توسعه بدهد، زیرا روی صحنه مجبور بود هم به قوی سفید و هم به قوی سیاه تبدیل شود. البته که در نتیجه ارزشش را داشت:
تا به امروز، این موفق‌ترین کار پورتمن است که جوایز زیادی برای او به ارمغان آورده، از جمله تنها اسکار تاکنون برای بهترین بازیگر زن.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:21 خرداد, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

16 − دو =