لیوان یکی از پر مصرف‌ترین وسایل آشپزخانه است. حتماً برای شما هم پیش آمده که گاهی کدر می‌شود یا بوی زهم می‌گیرد‌. روش اول این است که لیوان‌های کدر را دور بریزیم و برای خودمان دلخوشی ایجاد کرده و لیوان‌های جدید بخریم و روش دوم این‌که آن‌ها را دوباره تمیز کنیم. اگر فعلاً به هر دلیلی گزینه یک را انتخاب نمی‌کنید، با ما باشید.

ترفندها و روش‌هایی برای نگهداری و تمیز‌کردن لیوان

عملیات غیر ممکن ۴۰۶۸

اول از همه یادتان باشد دمای شستن لیوان‌ها از ۴۰ تا ۶۸  درجه‌ی سانتی‌گراد است. چون مواد شوینده را به صورت کامل از لیوان جدا می‌کند‌ و لیوان بوی بد نمی‌گیرد. اگر الآن با خودتان می‌گویید: «فقط همین مانده بود که حواسم به درجه‌ی شستن لیوان‌ها باشید». باید به شما بگوییم بله. دقیقاً فقط همین راه مانده تا خیالتان راحت باشد، لیوان شما از انتقال میکروب یا ویروس در امان است. کدر نمی‌شود و بوی بد نمی‌گیرد.

ماشین ظرفشویی؛ بودن یا نبودن

چقدر خوب است که لیوانها را داخل ماشین ظرفشویی نگذارید اما اگر چارهای جز این ندارید، میزان ورودی آب را چک بفرمایید. اگر سبک است شوینده کمتری مصرف کنید تا مواد شوینده بر روی لیوان نماند و در نتیجه لیوان کدر یا بد طعم نشود.

خمیردندان‌های چندکاره

«خمیردندان‌» در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. اگر لیوان شما بد بو یا کدر شده؛ دست به‌کار شوید. خمیردندان جان این وسیله‌ی خانه را نجات می‌دهد. فقط به‌خاطر داشته باشید که نیازی به تکرار این مسیر نیست. این راه‌ حل را موقتی اما مفید بدانید.

نگهداری-از-لیوان

سرکه سفید هستم؛ احترام بگذارید

سرکه‌ی سفید یا جوشِ شیرین همان جریان چایی نبات مادربزرگ‌هاست. کار راه بنداز و سریع. اگر آدم بودند از آن تر و فرها می‌شدند. هر کدام از این‌ها را در خانه داشته باشید، خیالتان از بوی بد یا کدری لیوانتان جمع باشد. فقط کافی است یکبار از آن استفاده کنید.

موجود بی‌جان؟ لکه‌ی جان‌دار

لکه‌ها تمیزی و ظرافت شما را زیر سؤال می‌برند و متأسفانه راحت به چشم می‌آیند. هیچ میزبانی دوست ندارد تمیزی و مهمان‌نوازی‌اش زیر سؤال برود. لیوان‌ها را بعد از شست‌و‌شو از سر در یک محفظه‌ی بی‌هوا برنگردانید‌. بوی بد لیوان بعد از شست‌و‌شو به این دلیل است. همین‌طور تلاش کنید با آب‌کشی بیرون و داخل لیوان ، لکه‌بَری کرده و با تماس دو انگشت لیوان را برای خشک شدن آماده کنید.

زندگی تمیز از دانستن همین نکته‌های کوچک ساخته می‌شود. حتی اگر تنهایی زندگی می‌کنیم، زندگی سالم و با کیفیت حق ماست. حالا به نگاهی به لیوان‌های خانه بیندازید. آیا ظاهر سالمی دارند؟

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:12 خرداد, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

ده − هشت =