ماکارون، نگین رنگین شیرینی پزی فرانسوی است. شیرینی های کوچک و بسیار خوشمزه‌ای که گویی در دهان آب می شوند و ارکستری از مزه ها در دهان شروع به هنر نوازی می کند و طعم های بی نظیر و متفاوتشان مشام را فرا می‌گیرد. به همان اندازه که ماکارون های رنگارنگ وجود دارند، طعم های لذیذ و متفاوتی هستند، که نمی‌توان دست از خوردنشان کشید. ماکارون فراتر از یک شیرینی کوچک است؛ بسیار فرانسوی است. بخش خوردنی مُد است، در واقع می توان آن را ترکیب نهایی مُد و غذا دانست.

تاریخچه ماکارون

ریشه ی کلمه ی این شیرینی که فرانسوی ها در پخت آن استاد شده اند،مثل ماکارونی از ایتالیا آمده است. ماکارون هم مانند غذای رشته رشته ی مورد علاقه ی ما ابتدا از خمیر درست می شده و تا امروز نام خود را حفظ کرده است .تاریخ این شیرینی های لذیذ به گذشته ی بسیار دور باز می گردد، ولی دو نفر را می توان نام برد که ماکارون را در اوایل قرن بیستم به شکل امروزی تولید کرده‌اند: کلود گربرت Claude Gerbertو دیگری پی یر دسفونتینز Pierre Desfontainesکه صاحب چای خانه ی لادوره نیز بوده است.

طعم ها و مزه های مختلف

این شیرینی های خوشمزه این روزها بسیار محبوب شده اند و در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارند .ماکارون های رنگارنگ در طعم های بسیار زیادی عرضه می‌شوند ؛ می‌توانید به راحتی طعم مورد علاقه ی خودتان را انتخاب کنید : شکلاتی، کاراملی، پسته ای ، نعنایی و حتی طعم هایی که یک فصل مانند بهار را در خود خلاصه می‌کنند که نمی‌توان این حس و مزه را با کلمات بیان کرد و فقط باید تست کنید تا زیبایی و خوشمزگی این اثر را متوجه شوید. ماکارون های الوان سایزی کوچک تر از اندازه ی کف دست دارند. رویه ی آن ها ترد و داخل آن با گزینه‌های مختلفی مثل شکلات، کرم های طعم دار و مربا های میوه ای پر می شود که نرم و خامه ای هستند.

قنادی لادوره
لادوره قنادی لوکس فرانسوی

لادوره Laduree یکی از بهترین تولیدکنندگان این شیرینی در دنیاست و در حقیقت مخترع ماکارون امروزی است. این قنادی لوکس فرانسوی در سال ۱۸۶۲ باز شده است. در آن زمان با تغییر چهره ی شهر پاریس و مردم و حرکت به سمت مدرنیته لادوره به خوبی توانست یک کافه پاریسی را با یک شیرینی فروشی خیلی خوب ترکیب کند. ماکارون های لادوره آن قدر طرفدار دارد که روزی ۱۵هزار ماکارون می فروشند. لادوره مرتبا با طراحان معروف دنیای مد همکاری می کند. به همکاری های آن ها می‌توان با کریستین لوبتان و مارنی اشاره کرد .

بهترین ماکارون های دنیا

پی یر ارمه، پیکاسوی شیرینی پزی است ،این روزها بهترین ماکارون های دنیا از قنادی بوتیک های پی یرارمه Pierre Herme در سراسر دنیا عرضه می‌شود. ماکارون های این نابغه ی شیرینی پزی بسیار ویژه، بی‌نقص، زیبا و خاص هستند. او کار خود را در ۱۴ سالگی نزد لنوتر Lenotre شیرینی پز معروف آغاز کرد. ارمه خسته از طعم های تکراری آن ها، شروع به ترکیب کردن مزه های متفاوت نمود. ابتدا پی یرارمه برای تولید هر طعم سناریوی خاصی در نظر می‌گیرد و پی در پی مزه ها را امتحان و کرم های مختلف را باهم ترکیب می کند تا مزه و ترکیبی جدید به وجود بیاید. او شیرینی پزی را هنری می داند که هر روز باید تمرین شود .

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:28 آبان, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

3 × دو =