متیو پری، بازیگر نقش به یاد ماندنی «چندلر» در سریال محبوب فرندز/Friends (دوستان) شب گذشته در سن ۵۴ سالگی درگذشت. رسانه‌ها نوشته‌اند پیکر بی‌جان او در جکوزی خانه پیدا شده و غرق شدن، دلیل احتمالی مرگ اوست و به گفته‌ی منابع آگاه پلیس مدرک مجرمانه‌ای پبدا نکرده است. از ساعت ۰۵:۰۰ بامداد به وقت ایران که خبر مخابره شد، غمگینی کاربران فضای مجازی و انبوه کامنت‌های غم‌انگیز در واکنش به اتفاق نشان از محبوبیت «چندلر» دارد. مضمون کامنت‌‌ها بیشتر سمت افسوس برای دیگر ندیدن این سریال است. کامنت‌هایی بیشتر به زبان لاتین، کره‌‌ای، فارسی و فرانسه نوشته شده که نشان از محبوبیت جهانی سریال فرزند (دوستان) است‌.
سریال «فرندز» (دوستان) با به تصویر کشیدن زندگی شش دوست جوان در نیویورک سیتی از ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ پخش و محبوب شد. این سریال کمدی همچنین با بازیگری «جنیفر انیستون»، «کورتنی کاکس»، «دیوید شوییمر»، «مت لابلانک» و «لیسا کودرو» یکی از موفق‌ترین نمایش‌های تاریخ تلویزیون شد.
آخرین اپیزود این سریال ۵۲.۵ میلیون بیننده در آمریکا داشت که آن را به پربیننده‌ترین قسمت یک سریال تلویزیونی در آن دهه بدل کرد.

متیو-پری--سریال-فرندز

در سریال «فرندز» (دوستان) قرار بر این بود تا هر کدام از شخصیت‌ها نماینده یک گروه شخصیتی باشند. «چندلر بینگ» که جمع‌گریزی در رفتار داشت و نمی‌دانست چطور رفتار کند، با جمله‌هایش از ببینده خنده می‌گرفت و به شخصیت محبوب این سریال تبدیل شده بود.

شرکت «وارنر برادرز تی وی» نسبت به مرگ او این‌چنین واکنش نشان داده: «متیو یک بازیگر خیلی بااستعداد و عضو فوق‌العاده‌ای از خانواده گروه تلویزیونی وارنر برادرز بود. تأثیر نبوغ او به عنوان یک کمدین در اطراف جهان احساس شد و میراث او در قلب خیلی‌ها جای خواهد داشت. این روزی است که دل‌شکسته با خانواده، عزیزان و همه طرفداران وفادارش همدلی می‌کنیم.»

متیو-پری-درگذشت
دو سال گذشته نیز «متیو پری» به واسطه اعتراف به عشقش در خبرها تیتر اول شده بود‌. این بازیگر سریال «فرندز» در کتاب خاطراتش با عنوان « فرندز؛ دوستان و عاشقان» از علاقه خود به «جنیفر انیستون» نوشت. او در کتاب می‌نویسد سال‌ها قبل از بازی در سریال «فرندز» از «جنیفر انیستون» خواست که یک‌بار با هم بیرون بروند اما «جنیفر انیستون» درخواست او را نپذیرفت. آنها بعدها در سریال «فرندز» با یکدیگر همکار شدند. پری درباره نخستین ملاقات خود با «انیستون» می‌نویسد: «من فوراً (چطور نمی‌تواسنم؟) جذبش شدم و از او خوشم آمد و احساس کردم که او هم مجذوب شده است».
متیو پری (Matthew Perry) با نام کامل متیو لنگفورد پری در نوزدهم اوت ۱۹۶۲ در ویلیامزتاون واقع در ایالت ماساچوست آمریکا، پا به این دنیا گذاشت. مادرش، سوزان ماری، روزنامه‌نگار کانادایی و دبیر مطبوعاتی پیر ترودو، نخست‌وزیر سابق کانادا و پدرش جان بنت، بازیگر، خواننده و مدل سابق آمریکایی بود. این زوج خیلی زود و در زمان نوزادی فرزندشان، از هم جدا شدند.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: سینمابرچسب‌ها: , , بازدیدها: 283
تاریخ انتشار:7 آبان, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

هجده + 16 =