برند هرمس یا ارمز عاشق بازی با اشکال است و با الهام از انواع بازی‌های کودکانه که رنگ و حجم را با هم ترکیب می‌کنند، ساعتی منحصر به فرد و جذاب تولید کرده است.

طرح wow

این ساعت نام خود را از روسری ابریشمی این برند گرفته است که دو سال پیش توسط هنرمند جوان کتاب‌های مصور Ugo Bienvenu طراحی شد و نمادی از میراث اسب سواری هرمس است.

این شامل پانل‌های مربعی کوچک به سبک کمیک بوک در شکل مربع بزرگ روسری ابریشمی است و قهرمانی (زن هرمس) را در حال عبور از پاریس با جت اسکی و اسب به تصویر می‌کشد و دو بازیکن گلف را شگفت زده می‌کند. این تنها الگو نیست که این قطعه را به wow تبدیل می‌کند، بلکه نحوه ایجاد آن است. هر طرف دارای طرح و رنگ خاص خود است، با یک تفسیر چند رنگ در جلو و یک نسخه تک رنگ در پشت.

Hermès-Arceau-Wow

از پاریس تا سوئیس

طراحی Bienvenu الهام بخش کارگاه ساعت سازی سوئیسی Hermès Horloger و صفحه دو طرفه است. نازک و شفاف مانند نخ ابریشمی روسری، ماده‌ای ظریف و زنانه که حرکت نور از طریق آن باعث ایجاد یک طیف درخشنده دلربا می‌شود. ضلع اول در ابتدا با جوهر مشکی تکثیر می‌شود که در هر دو طرف قابل مشاهده است و کل نقوش با دست نقاشی می شود. سپس رنگ‌های پاستلی با زحمت یکی یکی اعمال می‌شوند؛ این رنگ‌ها به اندازه‌ای ضخیم هستند که به طرح عمق بدهد، در عین حال به اندازه‌ای نازک است که نور از آن عبور کند. قسمت بالایی صفحه با رنگ‌های پاستلی در بیست لایه رنگ آمیزی شده است که هر لایه در دمای 90 درجه سانتی گراد جامد شده است.

 

اسب و قهرمان

صفحه دوم مربوط به قسمت بالای صفحه ساعت با جلوه‌ای تیزتر و متراکم‌تر برای زن هرمس و اسبش است. آنها با هم به معنای واقعی کلمه از صفحه بیرون زدند، و رنگ‌های جامد ابریشمی که در قسمت پشت ساعت نقاشی شده‌اند، کنتراست را ایجاد می‌کنند. بیش از 35 ساعت طول می‌کشد تا یکی از این صفحه‌های تکی تولید شود. در نهایت، ساعت در یک جعبه Arceau طراحی شده توسط هانری d’Origny در سال 1978، ارائه می‌شود.

Hermès-Arceau-Wow1

ساعت آرسو واو  در دو نسخه موجود است که هر دو از یک حرکت خود پیچشی Manufacture H1912 استفاده می‌کنند. یکی دارای صفحه‌ای با رنگ‌های صورتی ملایم و دیگری دارای تناژ آبی است. همراه با بند پوست گوساله هرمس و طلایی سفید، ست قاب با 82 الماس و در 24 نسخه محدود عرضه شده‌اند.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوریبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 218
تاریخ انتشار:20 فروردین, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

15 − شش =