گرایش های مد مدام در حال تغییر هستند، اما یک لوگو باید ماندگار باشد و بماند. بهترین آرم‌های مد معمولاً آنهایی هستند که پتانسیل تبدیل شدن به نماد را دارند.

صنعت مد همیشه در حال تغییر است، برندسازی کار بسیار سخت و باحوصله می‌باشد. به‌وجود آوردن یک لوگو، ثبت آن و تداوم و پایداری شرطی است که نباید فراموش شود، یک لوگوی خوب به مشتریان اجازه می دهد محصولات خود را به سادگی از فاصله دور شناسایی کنند. همچنین یک لوگوی خوب  می تواند بر ارزش درک برند تأثیر بگذارد.

در اینجا ما از برندهای لاکچری و برتر مد حرف می‌زنیم و آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنیم.

  1. Gucci
  2. Fendi
  3. Versace
  4. Coach
  5. Louis Vuitton
  6. Dolce & Gabbana
  7. Burberry
  8. Givenchy
  9. Giorgio Armani
  10. Jimmy Choo

 

1. گوچی

گوچی، برند مد ایتالیایی، مورد علاقه افراد بسیاری در مجموعه برندهای لوکس جهان است.

دو “G” به هم پیوسته برای نام بنیان‌گذار: Guccio Gucci.

از آنجایی که این علامت تصویری فقط از یک رنگ استفاده می‌کند، با رسانه‌های مختلف بسیار سازگار است.

گوچی از انواع مختلفی از این علامت در الگوهای پارچه یا به عنوان سگک کیف یا کمربند استفاده می‌کند.

گوچی-لوگو برند لاکچری

حروف اول به طرز هوشمندانه‌ای در وسط همپوشانی دارند و آن را به یک علامت جذاب تبدیل می‌کند، این روش گرافیکی را مونو گرام می‌نامند. مونوگرام با همپوشانی یا ترکیب دو یا چند حرف که معمولاً حروف اول بنیان‌گذار طراح مد هستند، ایجاد می‌شود.

مونوگرام گوچی متقارن است، به این معنی که می‌توانید قسمت سمت چپ را برگردانید تا قسمت سمت راست را به دست آورید و بالعکس.

2. فندی

فندی یک خانه مد ایتالیایی است که در سال 1925 توسط ادواردو فندی و آدل فندی تأسیس شد. لوگوی “دبل اف” مخفف نام خانوادگی بنیان‌گذاران: ادواردو و آدل فندی است. لوگوی فندی ترکیبی از دو حرف F معکوس است.

مانند گوچی، فندی حرف اول نام شرکت را برای ایجاد یک مونوگرام جالب به اجرا درآورده است.

Fendi-لوگو فندی

حرف “F” به صورت عمودی به طور هم‌زمان برگردانده می‌شود و 180 درجه دو تا F با هم فاصله دارند. به دلیل شکل حرف “F”، این رفتار در اینجا مانند هر مورد دیگری منطقی‌تر است.

مونوگرام فندی در اکثر طرح‌ها وجود دارد مانند لباس، سگک کمربند، کیف دستی، عینک آفتابی و …

3. ورساچه

ورساچه یک شرکت مد و فشن لوکس ایتالیایی است که توسط جیانی ورساچه در سال 1978 تأسیس شد. لوگوی ورساچه سر مدوسا (مدوزا)، یک شخصیت اساطیری یونانی را نشان می‌دهد. مرزهای اطراف آن نیز از اساطیر یونانی می‌آید و می‌توانید آن را عمیقاً در فرهنگ یونانی حک شده، بیابید.

Versace-ورساچه

بنیان‌گذار این برند بنام جیانی ورساچه، مدوسا را به عنوان لوگوی خود انتخاب کرده؛ زیرا همان‌طور که در داستان‌ها می‌گویند، او باعث می‌شود مردم بدون راه برگشت عاشق او شوند. جیانی امیدوار بود که مدوسا بر افرادی که لباس‌ها و لوازم جانبی او را می‌پوشند همین تأثیر را داشته باشد.

مدوسا از کف خیابان‌ها و خرابه‌هایی می‌آید که بنیان‌گذار و خواهران و برادرانش در کودکی در آن بازی می‌کردند.

4. Coach

کوچ، برخلاف اکثر برندهای مد و فشن لوکس که در ایتالیا یا فرانسه به وجود آمده‌اند، این برند در سال 1941 در نیویورک تأسیس شد. لوگوی Coach تصویر یک اسب و کالسکه را نشان می‌دهد که داستان واقعی منشأ آن را بیان می‌کند. لوگوی Coach توسط بانی کشین، طراح مد و هنرمند مشهور طراحی شد.

Coach

چرا کالسکه؟

چون کوچ در اصل یک کالسکه بزرگ سربسته با چهار چرخ به همراه دو یا چند اسب است که به عنوان یک تیم مهار شده و توسط یک کالسکه‌بان کنترل می‌شود؛ بنابراین عنصر کالسکه برای لوگو مناسب بوده و نشان‌دهنده تجمل، سلطنت و ظرافت است.

نام شرکت با حروف خاص سفارشی نوشته شده که کاملا جذاب و گیرا است.

5. لویی ویتون

لویی ویتون یک برند لوکس مد است که به عنوان برند چمدان در شهر پاریس و در کشور فرانسه در سال 1854 شروع به کار کرد.

Louis Vuitton-لویی ویتون-لوگو برندهای مد

“L” و “V” به هم پیوسته مشهورترین مونوگرام در جهان هستند. این مونوگرام توسط پسر لویی ویتون، ژرژ ویتون، در سال 1896 به عنوان راهی برای برندسازی تجارت چمدان طراحی شد.

این مونوگرام مانند گوچی یا فندی، بازتاب یا چرخش لوگو را بازی نمی‌کند، اما در عوض رویکرد متفاوتی دارد. طراح لوگو، راه منحصر به فردی برای ایجاد یک مونوگرام پیدا کرد، یک حرف مورب “L” کمی در سمت چپ و پایین یک “V” بزرگ تنظیم شده است.

6. دولچه و گابانا

Dolce & Gabbana در سال 1985 توسط دو طراح ایتالیایی به نام‌های Domenico Dolce و Stefano Gabbana تأسیس شد. لوگوی “DG” حروف اول نام خانوادگی دو بنیان‌گذار دولچه اند گابانا را نشان می‌دهد. این لوگو طراحی بسیار مینیمالیستی دارد و مانند سایر برندهای مد یک مونوگرام ایجاد نمی‌کند. در عوض حروف اول با حروف مدرن حس زیبایی‌شناسی جذابی را القا می‌نماید. این ترکیبی عالی از رویکرد طراحی مینیمال محسوب می‌شود.

D&G-دولچه و گابانا

فونت مورد استفاده در لوگوی Dolce & Gabbana از تایپ فیتورا محبوب است.

7. بربری

Burberry یک خانه مد لوکس بریتانیایی است که در سال 1856 توسط توماس بربری تأسیس شد. بربری از شر شوالیه سوارکار معروف خود خلاص شد و . .

بربری لوگو و مونوگرام جدید را در آگوست 2018 منتشر کرد که توسط طراح گرافیک بنام پیتر ساویل ایجاد شد.

Burberry-لوگو بربری از لوکس ترین برندهای مد

علامت کلمه مینیمالیستی جدید Burberry به سادگی نام برند را در تمام حروف و به دنبال آن “London England” کوچک‌تر در زیر را نشان می‌دهد. با توجه به ایجاد ارزش سهام پیرامون لوگوی قدیمی، این یک پیشنهاد و حرکت جسورانه بود.

با این حال همان‌طور که طراح توضیح می‌دهد – هدف آن انتقال نام تجاری به قرن بیست و یکم و قرن دیجیتال است.

8. Givenchy

Givenchy (ژیوانشی) یک خانه مد لوکس فرانسوی است که در سال 1952 توسط طراحی بنام Hubert de Givenchy تأسیس شد.

Givenchy ژیوانچی

علامت Givenchy از چهار “G” تشکیل شده است که یک مربع را تشکیل می‌دهد. لوگوی جدید Givenchy توسط پل بارنز در سال 2003 طراحی شد. لوگو از نظر بصری جالب اما در عین حال ساده است.

این لوگو از یک “G” چهارگانه تشکیل شده است که مربع بزرگ‌تری را تشکیل می‌دهد. این لوگو یادآور جواهرات سلتیک با طراحی چرخشی مشابه است.

9. جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی یک خانه مد لوکس است که توسط جورجیو آرمانی در سال 1975 در میلان ایتالیا تأسیس شد. عقاب آرمانی که به نظر می‌رسد نمادی از کیفیت و برتری است. لوگو عقابی است که به سمت راست نگاه می‌کند که این به معنای جهت درست یا تفکر رو به جلو است.

 لوگو جورجیو آرمانی

این لوگو یک طراحی بسیار ساده و ظریف را با رنگ اصلی سیاه و سفید دنبال می‌کند که جلوه‌ای درجه یک به این اثر طراحی می‌دهد. لوگوی جورجیو آرمانی نمونه بارز طراحی لوگوی مینیمالیستی است.

10. جیمی چو

جیمی چو (Jimmy Choo) یک خانه مد بریتانیایی است که متخصص کالاهای لوکس است و بیشتر به خاطر مجموعه‌های کفش زنانه‌اش شناخته می‌شود. این لوگو یک علامت کلمه ساده و در عین حال پیچیده است.

لوگوی Jimmy Choo شامل حروفی است که از خطوط نازک تشکیل شده که با افزودن سری‌های کوچک به زمین متصل می‌شوند.

Jimmy Choo از برندهای مد لاکچری

در این لوگو، “J” در یک حرکت سیال جمع می‌شود که کمی به آن می‌افزاید و O حروف کاملاً دایره‌ای هستند که بسیار گسترده‌تر از بقیه هستند. گرد بودن O های دوتایی با نازکی M های دوتایی در قسمت اول لوگو متعادل می‌شود و طول دو کلمه را شبیه هم می‌کند.

همه اینها به لوگو کمک می‌کند تا ظرافت و شیک بودن را به تصویر بکشد.

 

نتیجه گیری

*اکثر برندهای مد لوکس دارای لوگوتایپ کلاسیک به رنگ سفید و مشکی هستند.

*اغلب با نوعی مونوگرام طراحی شدند که به خوبی به الگویی برای استفاده روی لباس یا لوازم جانبی می‌آید.

*در حالی که می‌دانیم لوگوها برند نمی‌سازند، اما مطمئناً قابل مشاهده ترین عنصر یک برند هستند.

*با گذشت زمان، این لوگوها با مردم آغشته و همسو می‌شوند.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:1 بهمن, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

19 + یک =