در طول تاریخ سینما، فیلم‌های ژانر جنگی و تاریخی بیشتر از سایر ژانرها محبوب بوده‌اند. اما در سال‌های اخیر شاهد خودنمایی فیلم‌های ابرقهرمانی در میان پر فروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان بوده‌ایم.

معرفی پر فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان

پر فرو‌ش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان بر اساس میزان درآمد حاصل از فروش گیشه، انتشار نسخه‌ی خانگی و حق پخش تلویزیونی انتخاب می‌شوند. البته فروش گیشه بخش عمده درآمد فیلم را شامل می‌شود. از این رو از اهمیت به مراتب بالاتری نسبت به فروش نسخه خانگی و امتیاز تلویزیونی برخوردار است. در طول تاریخ سینما، فیلم‌های ژانر جنگی، تاریخی و درام بیشتر از سایر ژانرها محبوب بوده‌اند. اما در چند سال اخیر شاهد خودنمایی فیلم‌های فانتزی و ابرقهرمانی دنیای کمیک در میان فهرست پر فروش‌ترین فیلم‌های جهان بوده‌ایم. گفتنی است که نرخ تورم در رده‌بندی پر فروش‌ترین فیلم جهان بسیار مؤثر است. به عنوان مثال فیلم «برباد رفته» در حال حاضر حتی در میان ۵۰ فیلم پرفروش جایی ندارد. اما به احتساب نرخ تورم این فیلم در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان قرار می‌گیرد. در ادامه به معرفی پر فروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان می‌پردازیم و شما را به دیدن مهم‌ترین آثار سینمای هالیوود دعوت کنیم.

فیلم-برباد-رفته

به احتساب نرخ تورم فیلم بر باد رفته در صدر پرفروش ترین فیلم های سینمای جهان قرار می‌گیرد.

آواتار Avatar، پر فروش‌ترین فیلم جهان

فیلم سینمایی آواتار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و همچنان در صدر پر فروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان قرار دارد. این فیلم خوش ساخت در ژانر علمی تخیلی قرار می‌گیرد و کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را «جیمز کامرون» برعهده داشته است. داستان جذاب، جلوه‌های بصری شگفت‌انگیز و بازی بازیگران آن نمی‌گذارد یک لحظه چشم از فیلم بردارید. داستان فیلم در قرن ۲۲ و در سیاره پاندورا اتفاق می‌افتد. طمع بی‌حد و مرز انسان‌ها، آن‌ها را برای استخراج ماده معدنی ارزشمند «آنابتانیوم» به این سیاره کشانده است. استخراج این ماده با ارزش باعث به خطر افتادن زیستگاه بومیان و جانداران این سیاره شده است. نقش اصلی فیلم آواتار را «سم ورثینگتون» در کنار «زوئی سالدانا» برعهده دارد. از دیگر ستارگان فیلم «آواتار» می‌توان به «استیون لانگ»، «میشل رودریگز» و «سیگورنی ویور» اشاره کرد.

فیلم-آواتار

آواتار Avatar 2009

انتقام‌جویان، پایان بازی Avengers Endgame

فیلم ابَر قهرمانی «انتقام‌جویان» نخستین‌بار در سال ۲۰۱۹ بر روی پرده نقره‌ای سینما به نمایش درآمد. انتقام‌جویان اولین و تنهاترین فیلم برگرفته از کتاب‌های مصور کمیک است که توانسته به چنین جایگاهی در میان پر فروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان دست یابد. این فیلم دنباله‌ای از پروژه دراز مدّت شرکت مارول است که در فاز سوم قرار می‌گیرد و ادامه‌ای بر فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت ۲۰۱۸ است. کارگردانی این فیلمِ پر هزینه را «آنتونی و جو روسو» بر عهده داشته و فیلم‌نامه آن را «کریستوفر مارکوس» و «استیون مک فیلی» به نگارش درآورده‌اند. در این فیلم بازماندگان انتقام‌جویان جنگ ابدیت سعی دارند تا تلفات و تاثیرات مخرب جنگ با تانوس را به حالت معکوس درآورند و دنیا را به حالت عادی بازگردانند. در این فیلم پرستاره «رابرت داونی جونیور»، «اسکارلت جوهانسون»، «مارک روفالو»، «کریس ایوانز»، «کریس همسورث»، «جرمی رنر»، «پل راد»، «دان چیدل»، «کارن گیلان»، «بری لارسون» و «جاش برولین» به ایفای نقش می‌پردازند.

انتقام جویان پایان بازی

انتقام‌جویان، پایان بازی Avengers Endgame 2019

آواتار، راه آب Avatar: The Way of Water

«آواتار، راه آب» یکی دیگر از ساخته‌های جیمز کامرون است که در رتبه سوم پر فروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان جای گرفته است. این فیلم دنباله‌ی فیلم تحسین شده آواتار و شماره یک پر فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است که پس از ۱۳ سال بر روی سینما به نمایش در آمده است. فیلم‌نامه «آواتار، راه آب» توسط «جیمز کامرون» و «جان لاندو» انجام گرفته و تهیه‌کنندگی آن را نیز «جیمز کامرون»، «ریک یافا» و «آماندا سیلور» برعهده داشته‌اند. داستان فیلم «آواتار ۲» نشان می‌دهد که سال‌های زیادی از داستان« آواتار ۱» گذشته و جیک و نیتیری هر کدام رئیس قبیله‌ی خود هستند. داستان حول محور فرزندان آن‌ها شکل می‌گیرد که به دنیای زیر آب سیاره پاندورا علاقه‌مند شده‌اند. «سم ورثینگتون»، «زوئی سالدانا»، «ژول دیوید مور»، «استیون لانگ» مجدداً در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین ستارگانی چون «کیت وینسلت»، «کلیف کرتیس»، «جامین کلمنت» و «ادی فالکو» به جمع بازیگران «آواتار ۲» پیوسته‌اند.

آواتار-راه-آب

آواتار، راه آب Avatar: The Way of Water 2022

تایتانیک TITANIC

با اینکه از غرق شدن کشتی تایتانیک سال‌های سال است که می‌گذرد اما امروزه کسی نیست که با این نام غریبه باشد. فیلم تایتانیک جیمز کامرون حتی از خود کشتی تایتانیک نیز معروف‌تر شده است. به طوری‌که از زمان اکران فیلم در سال ۱۹۹۷ تا به امروز همچنان بازیگران و دست اندرکاران فیلم مورد تحسین قرار می‌گیرند. کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم بر عهده جیمز کامرون بوده است. این فیلم دو ژانر تاریخی و درام را در بر می‌گیرد و با روایت داستان عاشقانه دو تن از سرنشینان کشتی، واقعه‌ی غرق شدن بزرگ‌ترین کشتی تفریحی ساخته شده به دست بشر تا آن زمان را به تصویر می‌کشد. «لئوناردو دی‌کاپریو» و «کیت وینسلت» ستارگان اصلی فیلم هستند.

تایتانیک

تایتانیک TITANIC 1997

جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد Star Wars: The Force Awakens

«جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» درآمدی بر سری داستان‌های جنگ ستارگان جی جی آبرامز در ژانر اپرای فضایی حماسی است که در سال ۲۰۱۵ اکران شد. این فیلم نخستین قسمت از سه‌گانه جنگ ستارگان است که از لحاظ داستانی با فیلم سینمایی جنگ ستارگان، بازگشت جدای ۱۹۸۳ در ارتباط است. داستان فیلم حال و روز شخصیت‌هایی چون «ری»، «فین»، «پو دامرون» و «هان سولو» را ۳۰ سال پس از بازگشت جدای روایت می‌کند که در جستجوی «لوک اسکای‌واکر» هستند. بازیگران مطرحی چون «هریسون فورد»، «مارک همیل»، «آدام درایور»، «کری فیشر»، «جان بویگا»، «دیزی ریدلی»، «اندی سرکیس»، «لوپیتا نیونگو»، «اسکار آیزاک» و… در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم-جنگ-ستارگان

جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد Star Wars: The Force Awakens 2015

انتقام جویان، جنگ ابدیت Avengers: Infinity War

انتقام جویان، جنگ ابدیت یکی دیگر از پر فروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در ژانر ابر قهرمانی است. این فیلم دنباله‌ای از سری فیلم‌های مارول در فاز سوم است که در سال ۲۰۱۸ به کارگردانی برادران «روسو»، نویسندگی «کریستوفر مارکوس» و «استیون مک‌فیلی» بر روی پرده نقره‌ای سینما نقش بست. «انتقام جویان، جنگ ابدیت» داستان مقابله‌ی انتقام‌جویان با تانوس برای جلوگیری از به‌دست آوردن سنگ‌های ابدیت را روایت می‌کند. در این فیلم بیشتر ابرقهرمانان دنیای مارول با بازی بازیگرانی چون «رابرت داونی جونیور»، «مارک روفالو»، «اسکارلت جوهانسون»، «بندیکت کامبربچ»، «کریس ایوانز»، «کریس همسورث» و «تام هالند» حضور دارند.

انتقام جویان جنگ ابدیت

انتقام جویان، جنگ ابدیت Avengers: Infinity War 2018

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:4 خرداد, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

18 − 14 =