۱ ژوئن خانواده‌های سلطنتی دنیا کنار هم جمع شدند تا برای «عبدالله حسین» و «رجوا سیف» آرزوی خوشبختی کنند.

حنابندان ادای احترام به اصالت

جزییات را از چند شب قبل عروسی، یعنی از مراسم حنابندان شروع می‌کنیم. مراسمی که در کشورهای خاورمیانه و فرهنگ‌های کهن اهمیت ویژه‌ای دارد. مراسم حنابندان ولیعهد اردن و همسرش «رجوا» در زادگاه عروس و طبق سنت‌های کهن عربستان برگزار شد. لباس حنابندان را «هنیده صیرفی» مالک برند honayda و از زنان موفق دنیای مد طراحی کرد.

لباس-زیبای-حنابندان-رجوا-سیف

یک نجدی (لباس سنتی عربستان). دو تکه موسوم به «ثوب سحابی» به رنگ شیری از ابریشم مرغوب و با گلابتون‌دوزی‌هایی که به گفته‌ی طراح گذشته و حال را پیوند می‌دهد. طرحی که میراث عروس را در یک حجاب و لباس کاملاً دست‌دوز از طریق این زیورآلات برجسته با ترکیبی از ابریشم و نخ‌های فلزی و رشته‌های نی سنتی نمایان می‌کند.

علاوه بر گلدوزی‌های طلایی و نقوش هندسی عربی که به صورت سه بعدی دوخته شده نخل نمادین پادشاهی عربستان، ۷ ستاره به طور انحصاری در قسمت حجاب (که نماد ستاره ۷ پر اردنی است) و یک بیت معروف از «ابوالقاسم‌الشعبی» شاعر تونسی به معنای «وقتی چشمان من تو را می‌بینند، زندگی به‌کام می‌شود» در لباس گلدوزی شده است.

 
رنگ این نجدی دو تکه، برخلاف لباس‌های قرمز مرسوم برای حنابندان با الهام از شخصیت «رجوا سیف» و تمایل به حفظ اصالت خانوادگی‌اش هم‌چنین با در نظر گرفتن لباس سنتی منطقه «ثوب سحابی» از مناطق اصیل عربستان به رنگ سفید شیری دوخته شده تا به اصالت خانوادگی رجوا و   ارزش‌های اصیل خاندان سلطنتی اردن نیز احترام گذاشته شده باشد.

لباس-عروسی-رجوا-سیف-و-عبدالله-حسین

رجوا هدیه‌ای از خداوند

«رجوا» برای مراسم عقد و عهد و پیمان با ولیعهد اردن سراغ پادشاه لباس شب برند الی‌صعب (الی ساب) رفت. پیراهنی سفید از پارچه‌ی کرپ با دنباله‌ای بلند و گلدوزی شده که تور سرش دنباله‌ی لباس را  همراهی می‌کرد. بلندی لباس کفش‌های تخت و بدون پاشنه‌اش را پوشاند تا این فرضیه پنهان بماند که به خاطر قد بلندش بهترین انتخاب را کرده‌  تا در کنار شاهزاده حسین متناسب به‌ نظر برسد.

تصاویر-مراسم-عروسی-ولیعهد-اردن

قسمت جلوی پیراهن چند چین‌خوردگی و یک برش اریب در قسمت گردن دارد. تکمیل‌کننده‌ی سادگی و جذابیت این لباس یک جفت گوشواره و نیم‌تاجی از الماس به طراحی «فردجورلی» است که این روزها در میان افراد سرشناس محبوبیت بالایی پیدا کرده است.

تاج-عروسی-رجوا-سیف

این برند مشهور پاریسی که جز پیشکسوتان دنیای مد و جواهرات است، روی نیم‌تاج عروس عبارت «رجواتم من الله» را به زبان عربی با معنای «هدیه‌ای از خداوند» حک کرده است. تا پیامی باشد از هوش، سلیقه و سازگاری عروس آینده. چرا که این جمله برگرفته از سخنرانی و دعای ملکه رانیا در روز نامزدی رجوا و شاهزاده حسین است  که در آن ملکه رانیا رجوا را هدیه و امیدی از طرف خداوند برای پسرش و خانواده سلطنتی اردن خطاب کرد.

یک طراحی و دو لباس

بعد از مراسم عقد در حضور اشخاص سرشناس و خانواده‌های سلطنتی سراسر جهان مهمانی شام برگزار شد.
این‌بار «رجوا» پیراهنی پوشید با یقه‌ی هفت باز و گلدوزی‌های برجسته که از بالای لباس شروع و تمام دامن لباس را پوشانده بود. این انتخاب سفارشی برگرفته از مجموعه «آلتا مودا» پاییز ۲۰۲۲ «دولچه گابانا»ست که با تغییراتی در قسمت بالاتنه و یقه لباس دوخته شده.  این لباس با استفاده از  ۵۵۰ گلبرگ و شش کیلوگرم مروارید و  کریستال، توسط ۲۰ هنرمند و طراح این برند، به مدت سه ماه برای عروسی ولیعهد اردن طراحی و دوخته شد.

گوشواره-و-نیم-تاج

افزونه‌هایی چون گوشواره، نیم‌تاج و دستکش‌هایی بلند از جنس ساتن سفید لباس عروس را در مهمانی شب خاص و چشم‌نواز کرده بود.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: لباسبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 294
تاریخ انتشار:17 خرداد, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

هفده − 5 =