در یکی از روزهای سال ۱۹۵۶ لارنس هربرت برای استخدام به شرکت M&J Levine Advertising مراجعه کرد. این شرکت که توسط دو بردار به نام‌های «جسی و مروین لیواین» اداره می‌شد، یک شرکت تاره تأسیس بود که در زمینه‌ی چاپ و نشر تجاری فعالیت می‌کرد. این دو برادر تصمیم گرفتند «لارنس هربرتِ‌»جوان را به عنوان کارمند پاره‌وقت استخدام کنند.او که تازه از دانشگاه هافسترا در رشته‌ی شیمی فارغ‌التحصیل شده بود. موفق شد با نبوغ خود شرکت را به سوددهی برساند. او تلاش کرد انبار رنگ‌دانه‌ها و مرکب‌ها را سازمان‌دهی و ساده کند. شش سال بعد در سال ۱۹۶۲ درحالی که شرکت در بخش «لارنس هربرت» به سوددهی رسیده بود. در بخش تجاری یک بدهی ۵۰/۰۰۰ دلاری داشت. «لارنس هربرت» با پیشنهاد ۹۳/۰۰۰ دلاری به برادران «لیواین» شرکت را خریداری کرد و نام آن را به «پنتون» تغییر داد.

رنگ-سال-زردآلویی

«پنتون» زبان مشترک رنگ‌ها

شرکت در ابتدا با تولید کاتالوگ‌های مقوایی باریکی که روی آن‌ها رنگ‌های مرتبط به هم چاپ شده بودند کار خود را آغاز کرد. اما در ادامه با ایده‌ی PMS انقلابی در دنیای رنگ‌ها ایجاد کرد. تا جایی که امروز در سراسر جهان، طراحان مد و فشن، گرافیست‌ها، دکوراسیون داخلی، چاپ روی پارچه و… به این سیستم اعتماد دارند و آن را مبنای کار خود قرار می‌دهند. سیستمی که تلاش می‌کند رنگ‌ها را به یک استاندارد برساند. از کدهای پنتون به عنوان مرجع استفاده می‌شود و درنهایت با اطمینان به رنگ مورد نظر می‌رسند. این سیستمِ تطبیق رنگ برای این به وجود آمد که پنتون می‌دانست افراد رنگ‌ها را در یک طیف معین نمی‌بینند و تفسیر نمی‌کنند.

پنتون-2024

رنگ‌ِسال انتخابی محرمانه

هرسال با نزدیک شدن به سال نو میلادی و ماه دسامبر پنتون رنگ سال را اعلام می‌کند.
رنگی که در انتخاب آن بعضی از سیاست‌مداران، روان‌شناسان و طراحان حضور دارند. هرسال در یکی از مراکز اروپایی نشستی محرمانه در اتاقی با دیوارهای کاملا سفید برگزار می‌شود که در آن افراد رنگ‌هایِ موردنظر خودشان را که از اجسام، طبیعت و… الهام می‌گیرند، معرفی می‌کنند.
شرکت پنتون از سال ۲۰۰۰ این وظیفه را به عهده دارد و چون در جهان محبوبیت زیادی دارد، پذیرفته شده است.

پنتون 2024 هلویی

انتخاب رنگ سال ۲۰۲۴

با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۴ میلادی به رسم هرسال همه خصوصا طراحان مد منتظر هستند تا شرکت پنتون با اعلام رنگ سال مسیرِ خلاقیت و نوآوری‌شان را در سال جدید رنگ ببخشد. رنگی که با توجه به زمینه‌های روان‌شناختی، سیاست، اقتصاد و… انتخاب می‌شود.

رنگ-سال--پنتون2024
اما رنگ سال ۲۰۲۴ در سپتامبر توسط شرکت WGSN پیشنهاد شد. «رنگ هلویی» یا «زردآلوی لِه‌شده» Apricot Crush. در نهایت تعجب بسیار زود همه‌گیر شد. این در حالی است که شرکت «پنتون» هنوز رنگی را پیشنهاد نداده است.
رنگی گرم و زیبا و آرامش‌بخش که انرژی‌های مثبت را به سمت شما سرازیر می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا در ارتباط با افراد به‌خوبی عمل کنید. این رنگ به راحتی با بسیاری از رنگ‌ها ازجمله سبز آدامسی، قهوه‌ای، سورمه‌ای و… سِت می‌شود و می‌تواند برای لباس رسمی، راحتی، پرده و صنایع گوناگون گزینه‌ی خوبی باشد. WGSN یک شرکت بزرگ و معتبر مشابه پنتون است که به صورت مستقل از پنتون فعالیت می‌کند و پیشنهادهایش براساس رفتار مصرف‌کننده است.

رنگ-هلویی2024

غروبی زیبا برای سال ۲۰۲۵

رنگ-سال-2025

در سایت رسمی WGSN رنگ سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی شده و نام این رنگ غروب آینده است. رنگی به درخشندگی غروب خورشید.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: استایلبرچسب‌ها: , , , , بازدیدها: 1108
تاریخ انتشار:27 آبان, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

1 × یک =