سوپر غذاها فواید زیادی برای بدن ما دارند. در حالی که غذاهای مغذی زیادی وجود دارد، اما سوپر غذاها بهترین انتخاب برای ورود به رژیم غذایی روزانه ما هستند.

در این مقاله پنج مورد از این سوپر غذاها را به شما معرفی می‌کنیم.

آووکادوها پرچمدار سوپر غذاها

آووکادو فواید فوق‌العاده زیادی برای بدن ما دارد. این میوه نه تنها منبع ویتامین‌های حیاتی مانند C، E، K و B6 است، بلکه حاوی ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، اسید پانتوتنیک، پتاسیم و اسیدهای چرب امگا 3 است.

آووکادو-یک-سوپرغذا

آووکادو همچنین منبع عالی منیزیم است که می‌تواند به آرامش بدن و بهبود خواب کمک کند، با این حال حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. میزان پتاسیم آووکادو بیشتر از موز است. پتاسیم می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد و به کاهش هرگونه اختلال آزاردهنده در شب کمک کند.

مرکبات (ویتامین C )

ویتامین C یک عنصر آنتی اکسیدان حیاتی است که به حفظ سلامت و عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند. این ویتامین برای رشد، توسعه و ترمیم بافت‌های بدن ضروری است. ویتامین C نه تنها دارای فواید فراوانی مانند تقویت پوست، تقویت عملکرد شناخت و ذهن، کاهش خطر فشارخون بالا و تقویت ایمنی است، بلکه به خواب و آرامش ما نیز کمک می‌کند.

مرکبات-ویتامین-سی

شما می‌توانید ویتامین C را برای مراقبت از پوست امتحان کنید. محصولات موضعی ویتامین C می‌توانند به جلوگیری از آسیب پوست، کنترل علائم پیری و محافظت از لایه پوست در برابر مهاجمان روزمره مثل گرد و غبار، آلودگی و اشعه خورشید کمک کنند.

قارچ

قارچ‌ها مدت‌هاست که مورد استفاده بسیاری از مردم قرار می‌گیرد، زیرا فواید بسیار آن برای بدن شناخته شده است و طیف وسیعی از خواص درمانی را ارائه می‌دهد. قارچ‌ها منبع خوبی از فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان هستند، به جز این، برخی از انواع قارچ خاصیت دارویی نیز دارند.

قارچ-منبع-فیبر یک سوپر غذا

بلوبری

بلوبری یک میوه آنتی اکسیدان قوی است که به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است و همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت، چاقی و بیماری قلبی کمک کند. مصرف روزانه مقداری بلوبری می‌تواند به بهبود متابولیسم و جلوگیری از کمبود متابولیک کمک کند. همچنین بلوبری مقدار زیادی ویتامین C در خود دارد، بنابراین یک میوه آنتی اکسیدانی عالی برای حفظ سلامت بدن و مبارز در برابر بیماری است.

بلوبری--و-فوایدش

زنجبیل (جینجر)

یکی دیگر از مواد غذایی مملو از آنتی اکسیدان زنجبیل است. زنجبیل مملو از ترکیباتی است که به کاهش استرس و جلوگیری از آسیب به DNA بدن کمک می‌کند. همچنین زنجبیل می‌تواند به بهبود بیماری‌های رایج مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند، علائم را کاهش داده و به دفع سموم از بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. زنجبیل می‌تواند به مبارزه با بیماری‌های مزمن مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و بیماری های ریوی کمک کند.

زنجبیل--آنتی-اکسیدان

*از این سوپر غذاها در صورت امکان در رژیم غذایی خود مصرف کنید. مصرف اینها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این خوراکی‌ها بدن شما را در مقابله با بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی محافظت می‌کند.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: خوردنی‌هابرچسب‌ها: , , بازدیدها: 845
تاریخ انتشار:2 بهمن, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

چهارده − 11 =