کاملاً درست است! هر چیزی عمر مفید دارد و در نهایت می‌تواند پاره شود یا شکل خود را از دست بدهد. اما اگر لباس‌های خود را به درستی نگهداری، شست‌وشو و اتو کنید، می‌توانید عمر آن‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. جهان بعد از کرونا خودش را برای نوع دیگری از زندگی آماده کرد. روشی که در آن خبری از مصرف‌گرایی نباشد. این به معنای سخت‌گیری نیست، بلکه مساوی مراقبت است‌. مراقبت از زود خراب نشدن لباس‌. برای این‌کار چند قانون ساده وجود دارد که باید رعایت کنید:

از چوب لباسی استفاده کنید

آویزان کردن مناسب لباس‌ها، شبیه خوش‌رفتاری با آن‌ها می‌ماند. بعد از استفاده لباس‌ را رها نکنید تا هر وقت، زمان داشتید آن را مرتب کنید! لباس شما منتظر زمان نمی‌ماند و روند کهنه شدن را با سرعت طی می‌کند. پس به‌سرعت لباستان را آویزان کنید.

ژاکت و ژاکت‌های بافتنی را تا بزنید

بافتنی‌ها را تا بزنید‌. آن‌ها با آویزان کردن شل و بدقیافه می‌شود. روش تا زدن هر لباس را اندازه و یقه آن به شما می‌گوید. فقط تلاش کنید به خط اتوی خود لباس دقت کنید.

از غلتک برای تمیز کردن لباس استفاده کنید

همان‌طور که وقت می‌گذارید و احتمالاً صورت آرایش شده خود را از آرایش پاک می‌کنید؛ گرد و غبار، مو یا … را از لباس با غلتک تمیز کنید.

لباس‌ها را در روکش نگهداری کنید

بهترین شکل محافظت از لباس، روکش‌ است. گرد و غبار را پاک، روکش و آویزان کنید.

فقط لباس‌های کثیف را بشویید

وسواس را فراموش کنید. دستور کار این است. فقط لباس‌های کثیف شسته می‌شود و تمام!

دمای مناسب را انتخاب کنید و برای شست‌وشو بچرخانید

در هیچ‌یک برایتان از نشانه‌های مهم روی لباس و ماشین لباسشویی نوشته‌ایم. انتخاب دمای مناسب برای لباس، بسیار مهم است. پوسیدگی، کوچک شدن اندازه یا از دست دادن فرم لباس به دلیل رعایت نکردن دماست.

پودر مناسب را انتخاب کنید

لباس‌ از شما درخواست دارد که با توجه به جنس و رنگش، آن را پودری کنید.

اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید یک وسیله را بشویید، آن را به خشکشویی ببرید.

خانه آخر که شاید فکر کنید اقتصادی هم نیست. کاملاً در اشتباه هستید. فرانسوی‌ها می‌گویند: «ما آنقدر پول دار نیستیم که جنس ارزان بخریم.»
واقعیت همین است. با دادن هزینه درست سرمایه‌گذاری و از لباس گران‌قیمت خودتان مراقبت کنید. قرار نیست ما همه چیز را بلد باشیم.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: لباسبازدیدها: 1169
تاریخ انتشار:7 خرداد, 1403

یک دیدگاه

  1. مرتضی خرداد 7, 1403 در 2:44 ب.ظ - پاسخ

    مطلب اموزنده ای بود ولی تکراری

دیدگاه خود را بنویسید

5 × 5 =