رویکرد بولگاری به جواهرات همیشه جلوتر از زمان بوده است. برخی از افسانه‌ای‌ترین نمادهای آن در مرزی میان اصالت خلاقانه و روح نوآوری متولد و برگزیده می‌شوند.  Tubogas نیز از این دست است. نوار لوله‌ای انعطاف‌پذیر از فلز گران‌بها که بدون لحیم کاری به دست آمده است.

جواهرات بولگاری و کلکسیون جذاب Tubogas

برای درک واقعی نقش کلکسیون Tubogas در تاریخ Bulgari باید به دهه 1940 برگردیم. زمانی که مزون  رومی بولگاری برای اولین بار شروع به استفاده از این تکنیک برای ساخت ساعت نمود. اگرچه از همان ابتدا روح بلند و آوانگارد خود را نشان داد؛ اما تنها با ورود به دهه 70 بود که این سبک الهام گرفته از صنعت که نام خود را از لوله‌های حامل گاز گرفته است، به نمادی از روح مدرن بولگاری تبدیل شد.

در آن سال‌ها، جواهرات Tubogas زرق و برق را به زندگی روزمره وارد کرد و به ملاقات نسل جدیدی از زنان قدرتمند رفت که خواستار استفاده از جواهرات در تمام طول روز بودند.

جواهرات-بولگاری

استفاده از استیل خاکستری در ترکیب با طلای زرد مقرون‌به‌صرفه و شیک است از طرفی کنتراست این دو رنگ تأثیرگذاری بالایی دارد. به همین دلیل یک فرآیند تحقیقاتی طولانی برای انتخاب نوعی از فولاد که به اندازه کافی چکش خوار، ضد زنگ و مناسب برای میکروفیوژن باشد؛ آغاز شد و بهترین نتیجه را هم گرفت.

درخشش دستبندهای طلای رنگی بولگاری

بالاخره تلاش بولگاری برای خلق جلوه‌های رنگی منجر به ایجاد نوارهای متناوب طلای زرد، صورتی و سفید و همچنین دستبندهایی شد که با هر پیچش، تغییر رنگ می‌دادند. چشمگیرترین خلاقیت‌ها شامل چهار یا پنج گروه بود که یکی پس از دیگری قرار می‌گرفتند.

بولگاری رویارویی منحصر‌به‌فردی بین یکی از محبوب‌ترین نشانه‌های خود در تمام دوران‌ها و یکی از نشانه‌های سبک بی‌بدیل آن، یعنی سنگ‌های قیمتی رنگی با تراش کابوشن را رقم زد. حاصل این رویارویی جذابیت محو نشدنی Tubogas آمیخته با ایده‌های خلاقانه جواهرسازی را به نمایش می‌گذارد.

جواهرات-بولگاری

گردنبند رز گلد 18 عیار

ستاره این مجموعه یک گردنبند رزگلد 18 عیار است که با طراوت پنج سنگ قیمتی رنگی با تراش کابوشون، یعنی آمتیست، کوارتز سیترین، پریدوت، روبلیت و توپاز آبی مزین شده است.

هر جواهری که با یک الماس خیره‌کننده قاب شده، تفاوت‌های ظریف و منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز آنها را برجسته می‌کند. برش صاف و براق کابوشن یکی دیگر از نشانه‌های تجاری جواهرسازی رومی است. برای دستیابی به انعطافی نمادین در بدنه مرکزی ساعت‌ها کار تخصصی و زحمت فراوان صنعتگران بولگاری را نیاز داشت که بدون لحیم‌کاری، دو نوار بلند طلا را دور یک هسته چوبی یا مسی می‌پیچند و در ادامه جدا می‌شوند. این چوکر (chocker) که توسط یک cloison coulissante تکمیل می شود دارای یک سیستم گیره‌ای است که اجازه می‌دهد آن را کاملاً با گردن تطبیق دهید. chocker روحیه بلند خود را از طریق تک تک جزئیات تأیید می‌کند.

برای ترکیب با گردنبند و مطابقت دلخواه، سه دستبند در رزگلد 18 عیار در رنگ‌های مختلف معرفی می‌شوند:

  • یک مدل با روبلیت برش کابوشن فانتزی
  • دو مدل با رنگ آبی کابوشن فانتزی. توپاز و یک آمتیست کابوچون فانتزی

که همگی توسط یک قاب الماس درخشان در آغوش گرفته شده‌اند.

دستبند-رز-گلد-18-عیار-بولگاری

بیشتر از یک تکنیک ساده برای ساخت جواهرات؛ Tubogas یک علامت تجاری متمایز از سبک بولگاری است که در طول سال‌ها توانایی خود را در ترکیب نوین با سایر کدهای زیبایی‌شناختی مزون رومی بولگاری ثابت کرده است.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:7 بهمن, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

7 − پنج =