پسر روزنامه‌فروش می‌خواست فروش روزنامه‌اش از بقیه‌ی پسرها بیشتر شود. فکر کرد که چطور روزنامه‌ی بیشتری بفروشد. آن روز  که به بازار رفت روزنامه‌ها را جلویِ‌ درِ مغازه‌ها گذاشت ولی پولش را حساب نکرد. تا آخر بازار رفت و تمام روزنامه‌ها را در مغازه‌ها گذاشت و در برگشت پول روزنامه‌ها را حساب کرد. یعنی زمان را خرید. زمان ارزشمندترین سرمایه هر انسان  است. هر کس بتواند زمان بخرد و البته زمانِ انسان‌ها را بخرد موفق است. می‌گویند در تجارت هر جا به شما گفته شد: «تا دو ساعت دیگر یا مثلاً تا آخر امشب وقت دارید به ما بگویید که این کار را می‌خواهید یا نه» فوراً بگویید: «نه!» زیرا دارد وقت فکر کردن را از شما می‌گیرد. اینستاگرام هم خیلی بلد است وقت آدم‌ها را بخرد.
پسربچه هم این راز را فهمید. صبر نکرد که خریدارها بخواهند پول خرد را از تهِ‌دخل‌شان آماده کنند. یعنی اگر برای دریافت هزینه‌ی روزنامه‌ها، صبر می‌کرد، فروش روزنامه‌ها را تا آخر بازار از دست می‌داد.
این پسرک همان «کیم وو چونگ» است. «کیم وو چونگ» یا «کیم وو جونگ» رئیس پیشین هیئت مدیره و مؤسس گروه دوو است. کیم در پی ربوده شدن پدرش که فرماندار رئیس‌جمهور اسبق کره بود، عهده‌دار خانواده‌ شد. او پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه موفق به اخذ دانشنامه اقتصاد از دانشگاه یانس کره جنوبی گردید. او کار تجاری خود را در شرکت صنایع «هان سانگ» آغاز نمود و در سال ۱۹۶۷ شرکت صنایع دوو را تأسیس کرد؛ در این شرکت تا مقام مدیریت ارتقا پیدا کرد. علاقه‌ی کیم به شرکت‌های ورشکسته بود. او بسیاری از این شرکت‌ها راخرید و دوباره با مدیریت کیم آغاز به کار کرد. او پا را فراتر از کشورش نهاد و در کشورهای خارجی سرمایه گذاری کرد.

سنگفرش-هر-خیابان-از طلاست
از جملات معروف کیم  وو چونگ این است:

-در نظر پیشگامان،‌ دنیا مکانی است بزرگ و بی‌نهایت کار برای انجام دادن وجود دارد.
– تجربه بزرگترین معلم آدمی است.
– وقت طلاست از میان دو تن که کاری یکسان را انجام می‌دهند،‌ آن که زودتر انجام دهد موفق‌تر است.

کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» از پر فروش‌ترین کتاب‌های جهان شد و مورد توجه جوانان قرار گرفت. این کتاب تجربیات هوشمندانه کیم وو چونگ است که با تلاش و پشتکار خود، جهان را مبهوت کرد. این کتاب با فروش سالانه‌ی ۲۲ میلیارد دلاری در سطح جهان یکی از نادرترین کتاب‌ها در بحث اقتصاد است.  کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست با فروش بیش از یک و نیم میلیون نسخه‌ای در کره جنوبی، یکی از پرفروش ترین آثار تاریخ این کشور است.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: ادبیاتبازدیدها: 156
تاریخ انتشار:24 مهر, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

5 × دو =