قصد داریم فهرستی از گران ترین جواهرات دنیا را معرفی کنیم ؛فهرستی که در آن انواع و اقسام جواهرات زینتی از کمیاب ترین سنگ ها حضور داشتند .استفاده از جواهرات توسط بشر به هزاران سال پیش برمی گردد. از گردن بند های ساخته شده با صدف تا تاج های مرصع و بازوبند های جواهر نشان، انسان پیشینه ای قدیمی در استفاده از وسایل زینتی گران قیمت برای ابراز احساسات یا به رخ کشیدن میزان قدرت خود داشته است.

در عصر معاصر و در پس هزاران سال هم چنان سنگ های قیمتی وسیله ای برای نشان دادن قدرت، پرستیژ و طبقه اجتماعی است. جواهراتی که برای افراد مختلف معانی گوناگونی دارند؛ نمادی از عشق و وفاداری یا همچون یک اثر هنری در پی جلب توجه دیگران .

تمامی این جواهرات، ساخته معتبرترین جواهر سازی ها و مشهورترین طراحان دنیا هستند که از نایاب ترین طیف های رنگی الماس و دیگر سنگ ها ساخته شده اند. این ها جواهراتی نیستند که در مغازه های محلی یافت شوند. بلکه طعمه هایی میلیون دلاری هستند که مجموعه‌داران فوق ثروتمند آن ها را در حراجی هایی که گه گاه در آن ظاهر می شوند، می ربایند و شاید تا حضور بعدی آن ها در جلوی دیدگان عموم چندین سال به طول بیانجامد .

Vivid Pink by Graff

الماس صورتی یکی از ارزشمندترین انواع الماس است. هیچ کس به یقین نمی‌داند که این الماس ،چطور صورتی می شود. تمام رنگ های دیگر دست کم یک توضیح علمی برای وجود خود دارند. تنها فرضیه ای که وجود دارد، این است که این الماس کمیاب طی یک شوک و تغییر ساختار مولکولی به دست می‌آید. بنابراین طبیعی است که نشانی از آن در این فهرست وجود داشته باشد .

Vivid-Pink-by-Graff

Vivid Pinkیک جواهر خاص است. با هسته‌ای از یک الماس صورتی5 قیراطی به شکل کوسن که از ۴ گوشه  آن به الماس دیگری متصل و همگی روی پایه ای از پلاتینیوم و طلای سرخ ۱۸ عیار سوار شده اند. قیمت تنها 11.8میلیون دلار.

 Wallis Simpson Panther

خیلی ها  Wallis Simpson را به واسطه ارتباطی که با ادوارد هشتم داشت -که باعث طرد شدن شاهزاده از خانواده سلطنتی انگلستان در سال ۱۹۳۰ شد -می شناسند .

 Wallis-Simpson-Panther

سیمپسون در طول عمر خود هدایای زیادی از شاهزاده دریافت کرد که خیلی از آن ها سال ها بعد از حراجی ها سر در آوردند. یکی از آن ها که بیشترین توجه را به خودش جلب کرد و البته باعث رقابت سنگین مجموعه‌داران برای تصاحب آن شد، یک دست بند به شکل پلنگ بود.

این جواهر استثنایی در مقایسه با سایر جواهرات این فهرست ،یکی از غیر متعارف ترین آن هاست .بدنش از الماس و اونیکس ساخته شده است و چشم ها نیز با یک جفت زمرد مشخص شده اند تا یک پلنگ ۱۲،۵میلیون دلاری ساخته شود .

 Heart of the Kingdom Ruby

جواهری Garrard  قدیمی ترین جواهری جهان است و تا سال ۲۰۰۷ مسئولیت نگهداری و حفاظت از جواهرات سلطنتی انگلستان را برعهده داشت. با این سابقه کاری، روشن است که هر محصولی که این جواهری تولید کند، در بالاترین سطح کیفیت و البته قیمت خواهد بود.

 Heart-of-the-Kingdom-Ruby

گردن بند Heart of Kingdom یکی از مشهورترین جواهراتی است که توسط   Garrard ساخته شده است.یک قطعه بزرگ ۴۰ قیراطی یاقوت برمه ای در مرکز کار به همراه ۱۵۵ قیراط الماس، یک گردن بند ۱۴ میلیون دلاری را تشکیل داده است .

 Bvlgari Blue

یک حلقه الماس با شکلی غیر معمول که از دو طیف رنگی الماس ساخته شده است . قلب این مجموعه یک قطعه الماس آبی ۱۰،۹۵ قیراطی به همراه قطعه ۹،۸۷ قیراطی دیگری با برش های مثلثی است. این الماس ها روی یک رینگ طلایی سوار شده‌اند که درون این رینگ نیز قطعه های دیگری از الماس جاساز شده است.

این حلقه افسون گر در ابتدای دهه ۷۰ میلادی با قیمت یک میلیون دلار توسط یک مجموعه‌دار اروپایی برای هدیه به همسرش خریداری شد و وقتی دوباره در سال ۲۰۱۰ سر و کله آن پیدا شد ،قیمتش به ۱۵ میلیون دلار رسیده بود .

 Emerald and Diamond Tiara

این تاج الماس و زمردین نشان حدود سال ۱۹۰۰ ساخته شده و سال ها جزو دارایی یک شاهزاده آلمانی بوده است.

 Emerald-and-Diamond-Tiara

اولین چیزی که نگاه را به خودش جذب می کند،۱۱قطعه زمرد بسیار کمیاب مروارید شکلی است که در حلقه بالای تاج قرار گرفته است. اندازه زمردها حدود ۵۰۰ قیراط تخمین زده می‌شود. طلا ،نقره و تعداد زیادی الماس ریز این مجموعه را همراهی می‌کند و در نهایت ۱۱ الماس دیگر در حلقه پایینی حسن ختام این شاهکار است. ارزش این تاج بیش از ۱۳ میلیون دلار است .

 Cartier Diamond Brooch/1912

نام رسمی این سنجاق سینه « A Belle Epoque Diamond Devant- De- Corsage Brooch by   Cartier  »است که البته ما به همان عنوان کوتاه تر اکتفا می کنیم. این محصول همان طور که از نامش انتظار می‌رود ،چیدمانی است از الماس های عالی که به سال ۱۹۱۲ در کارگاه  Henri Picqدر پاریس ساخته شده است.

Cartier-Diamond-Brooch

ویژگی اصلی این سنجاق سینه وجود سه سنگ بزرگ است .بزرگ ترین آن الماسی به شکل قطره است که وزنی بیش از ۳۴ قیراط دارد و با دو قطعه الماس کوچک تر یکی با وزن ۲۳،۵۵ قیراط و دیگری ۶،۵۱ قیراط در مجموع گردن بندی به ارزش ۱۷،۶ میلیون دلار را شکل می دهد

گردنبند یاقوت کبود

The Blue Belle of Asia

« مه روی لا جوردی آسیایی » که در سال ۲۰۱۴ در حراج کریستی ژنو فروخته شد، چهارمین یاقوت کبود بزرگ تراش خورده تاریخ است‌. یا قوتی به شکل کوسن با وزنی بیش از ۳۹۲،۵ قیراط که رکورد بالاترین قیمت یاقوت در دنیا را دارد .

گردنبند یاقوت کبود

البته نگران نباشید ،شما برای  ۱۷،۳ میلیون دلاری که پرداخت می کنید، علاوه بر این یاقوت سیلانی ،گردن بندی از طلای سفید را که از الماس پوشیده و به سمت پایین یاقوت کشیده شده است هم دریافت خواهید کرد. گردن بندی شبیه به دستمال گردن کابوی ها؛ کمی درخشان تر ،کمی گران تر .

گردنبند قلب اقیانوس

 Heart of the Ocean Necklace

در ادامه سری سنگ های قیمتی با تم آبی، یک سنگ درخشان و نمونه ای عالی از هنر اقتباسی وجود دارد. سال ۱۹۹۷ فیلم «تایتانیک» با بازی لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت سر و صدای زیادی به پا کرد و گیشه های سراسر جهان را یک به یک فتح کرد.

جواهرات ویتل باخ

اما در این بین یکی از نمادهای شاخص فیلم که بخش زیادی از داستان حول آن گشت، گردن بند الماسی بود که در فیلم با نام Coeur de la mer یا قلب اقیانوس شناخته می شد. بعد از اکران فیلم، کمپانی آمریکایی Harry Wintson نسخه ای واقعی از این گردن بند را با استفاده از ۱۵ قیراط الماس آبی ساخت. گلوریا استوارت، بازیگر نقش کهن سالی شخصیت رز در فیلم «تایتانیک» این گردن بند ۱۷ میلیون دلاری را در مراسم اسکار آن سال بر گردن داشت .

الماس زرد جهان

 The Graff Vivid Yellow

جواهر ساز انگلیسی، لارنس گراف و کمپانی او Graff Diamondsازغول های صنعت جواهرسازی هستند. البته که ما قبلاً و در مروری که از شماره قبل بر ویژه ترین و گران ترین جواهرات دنیا داشته ایم، به محصولی دیگر از کمپانی Graff بر خورده بودیم .

 The Graff Vivid Yellow

این نمونه منحصر به فرد یک انگشتر الماس ۱۰۰ قیراطی است که روی حلقه ای از طلا سوار شده است .این قطعه سنگ عظیم زمانی که به حراجی ساتبی  در ژنو رفت، رکورد بزرگ ترین الماس زرد جهان را از آن خود کرد؛ الماسی که در ابتدا و زمانی که Graff آن را از آفریقای جنوبی خریداری کرد ،یک سنگ الماس خام ۱۹۰ قیراطی بود و حدود ۹ ماه بر روی آن کار کرد تا برش هایش کامل شود به شکل حلقه۱۶،۳ میلیون دلاری امروز دربیاید .

chopard Blue Diamond Ring

اگر ۱۶،۲میلیون دلار پول اندوخته دارید و به دنبال حلقه عروسی هستید، دیگر نیازی به جست وجوی نیست؛ حلقه الماس آبی Chopard در اختیار شماست.

chopard Blue Diamond Ring

این حلقه حاصل هنر کمپانی سوئیسی Chopard  است که در جهان در ساخت ساعت و جواهرات شهره است .الماس آبی یکی از کمیاب ترین سنگ های شناخته شده دنیاست و تنها در نزدیکی زمین هایی با رسوبات عنصر بور یافت می شوند؛ عنصری که به الماس کمک می کند این رنگ ویژه را به خود بگیرد. Chopard به فرم تخم مرغی شکل این الماس ویژه، برش های مثلثی در حاشیه اضافه کرده و آن را بر پایه ای از طلای سفید ۱۸ عیار که خود با الماس های بیشتری تزیین شده ،سوار کرده است .

بیکینی الماس

 The Diamond Bikini

در فهرست گران ترین جواهرات دنیا وجود حلقه، گردن آویز و حتی مواردی چون تاج و سنجاق سینه دور از انتظار نیست .اما یکی از عجایب این فهرست وجود یک لباس است. لباس شنایی که توسط سوزان راسل (Susan Rosen)  طراحی شده و در آن بیش از ۱۵۰ قیراط الماس دربین تار و پودی از پلاتینیوم به کار رفته است. با رونمایی از این لباس در سال ۲۰۰۶ سر و صدای زیادی بر پا شد. چرا که این لباس شنای ۳۳ میلیون دلاری حتی از استانداردهای دنیای تجملات هم بسیار فراتر رفته بود .

گراف صورتی از کمیاب ترین و گران ترین جواهرات

جواهرات-گراف-صورتی

گراف صورتی از گران ترین الماس ها و جواهرات دنیا

 The Graff Pink

سال ۲۰۱۰ کارشناسان حراجی ساتبی  روی یکی از الماس های خود حساب ویژه‌ای باز کرده بودند .

اما نتیجه از حد انتظار آن ها نیز فراتر رفت و رکورد فروش ۴۶ میلیون دلاری را ثبت کرد و الماس صورتی گراف ( Graff Pink)را به گران ترین الماس معامله شده تا آن زمان تبدیل کرد. الماسی ۲۴،۷۸ قیراطی که در تملک جواهری معروف هری وینستون ( Harry Winston)بود. کیفیت منحصر به فرد و طیف کمیاب صورتی رنگ آن چشم جواهری گراف( Graff)را به خود گرفت تا اکنون نام این جواهر سازی معروف انگلیسی براین تکه جواهر درخشان باشد .

(گردن بند الماس)

 L`Incomparable Diamond Necklace

گردن-بند-الماس

اما مدال برنز و مقام سوم گران ترین جواهرات دنیا به گردن بند الماس  L`Incomparable می رسد.

گردن بندی خاص از جواهری سوئیسی Mouawad که با داشتن ۴۰۷،۴۸ قیراط الماس، رکورد بیشترین الماس خالص به کار رفته در یک قطعه زینتی را دارد. نقطه اوج آن وجود الماس بزرگ زرد رنگی است که خود به تنهایی ارزشی به اندازه ۲۳۰ قیراط از الماس های کوچک تر را داراست. نکته جالب آن است که سنگ ناخالص ۸۹۰ قیراطی این الماس زرد بی نظیر توسط یک دختر بچه در بین انبوهی از ضایعات معدن در جمهوری کنگو پیدا شد و بعد از آن که این سنگ بزرگ مدت ها بین دلالان و خریداران جواهرات دست به دست شد.سرانجام به زیر یک عملیات تحقیق و تراش چهار ساله رفت تا به نقطه امروزی برسد. این گردن بند بی همتا ۵۵ میلیون دلار قیمت دارد .

حلقه ستاره صورتی گران ترین جواهرات و حلقه فروخته شده

Pink Star Diamond Ring

حلقه ستاره صورتی

حلقه ستاره صورتی گران ترین حلقه فروخته شده

تا نوامبر سال ۲۰۱۳ حلقه الماس صورتی کمیاب گراف ((Graff Pink-جواهر شماره ۴ این فهرست- عنوان گران ترین حلقه فروخته شده در یک حراجی را داشت.

تا این که این ستاره به میدان آمد. الماسی صورتی به فرم بیضوی و با وزنی به اندازه ۵۹،۶ قیراط. این تکه  جواهر از دل یک سنگ خام ۱۳۳ قیراطی در معادن DeBeers آفریقا بیرون آمده و تراش خورده است. متخصصانی که شاهد فروش این حلقه در حراجی بودند، می‌گفتند که کیفیت و بزرگی این حلقه ورای هر جواهر شناخته شده در مجموعه‌های خصوصی و سلطنتی است.

بعضی منابع قیمت این حلقه را ۸۳ میلیون دلار اعلام کرده اند که قیمت فروش آن در حراجی بوده است. اما حقیقت آن است که مدت کوتاهی بعد از فروش، به دلایل نامعلومی  Isaac Wolf-برنده حراجی- معامله را نقض کرد و حلقه به خانه خود در حراجی ساتبی بازگشت. فرصت خوبی برای کسانی که ۷۲ میلیون دلار پول آزاد دارند !

الماس ویتل باخ نماد اشرافیت از گران ترین جواهرات

Wittelsbach- Graff Diamond

سرانجام گران ترین تکه جواهر جهان. الماسی با نام Wittelsbach از کمپانی گراف. سنگی که در ابتدا با رگه های آبی رنگی که داشت، به عنوان الماسی آبی رنگ در جواهری های مختلف آلمان و اتریش دست به دست شد. تا آن که در سال ۲۰۰۸ لارنس گراف( Laurence Graf)-جواهرساز معروف لندنی- آن را به قیمت ۲۴ میلیون دلار خرید و به زیر یک عملیات ویژه برد.او در حرکتی که دیگر جواهرسازان دنیا را حیرت زده کرد، نزدیک به ۴،۵ قیراط الماس آبی رنگ آن را زدود و برخلوص و کیفیت آن افزود. طبق گزارش‌ها ،سال ۲۰۱۱ یکی از اعضای خانواده سلطنتی قطر این تکه  سنگ بی همتا را به قیمت ۸۰ میلیون دلار از آن خود کرد .

Wittelsbach-Diamond

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوری, جواهربازدیدها: 1104
تاریخ انتشار:9 آبان, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

10 + دو =