تابستان؛ حتی اسم این فصل هم ما را به یاد سفر و تفریح و البته لذت بردن از کنار خانواده و دوستانمان بودن می اندازد. عمده ی تفریحات ما در این فصل به صورت گروهی و دسته جمعی صورت می گیرد. از رفتن به سینما و کنسرت گرفته تا پیک نیک و سفرهای چند روزه. نکاتی هست که برای تعامل هرچه بهتر با دیگران و فراهم آوردن اوقات خوش در کنار هم باید به آن ها توجه کرد. آداب معاشرت پیشنهادهایی دارد که در این مطلب از نظرتان می‌گذرد.

اتتخاب همسفران مناسب در سفرهای گروهی

اول از همه در انتخاب گروهی که برای تفریح برمی‌گزینید دقت کنید. کسانی که از روحیه و عادات و سبک زندگی شما فرسنگ ها فاصله دارند برای تفریحات چند روزه ای مانند سفر مناسب نیستند .البته که این سخت گیری برای رفتن به رستوران یا پارک نیازی نیست .

گفتگو با تمام همسفران برای انتخاب مقصد

درباره ی شهر و مکانی که برای استقرار انتخاب می کنید با سایر اعضای گروه مشورت و هماهنگی به عمل بیاورید. به یاد داشته باشید از آن جایی که این یک سفرگروهیست و همه قرار است به یک مکان بروند پس همه باید به انتخابی واحد برسند.

همراه داشتن وسیله های شخصی و قرض نکردن وسیله های شخصی همسفران

تمام وسایل شخصی و ضروری را برای سفر با خود به همراه داشته باشید. لیستی تهیه کنید تا چیزی از قلم نیفتد. قرض کردن هر نوع وسیله ای از دیگران در سفرهای گروهی وجهه ی شما را زیر سوال می برد.

در سفرهای گروهی خوش سفر باشید

سفرهای گروهی

چه-طور-همسفر-خوبی-باشیم؟

مهم و مهم تر از مهم فقط یک جمله است :بد سفری نکنید .سفر فرصت مناسبی است تا عادات نه چندان محبوب و قابل قبولتان را برای چندی کنار بگذارید. از خوابیدن های بی موقع تا سیگار کشیدن در ماشینی که سایر سرنشینانش سیگاری نیستند .

اگر بیماری خاصی دارید اطلاع بدهید

اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید به هم سفران و همراهانتان اطلاع بدهید تا در شرایط بحرانی بتوانند به طرز صحیحی به شما کمک کنند. این آگاهی ساده می تواند اضطراب و نگرانی را از خودتان و دیگران دور کند .

پیشنهاد بازی های جدید گروهی را بدهید

قبل از سفر یا برنامه ی تفریحی زمانی از سرچ و وب گردی را به یاد گرفتن و شناختن بازی های جدید و متنوع گروهی فکر کنید. می توانید با ایده های تازه و جالبی برای بازی های دسته جمعی همراهانتان را شگفت زده و خوشحال کنید .

توصیه های مهم برای سفرهای گروهی

  1. لذت و خوش گذرانی بخش مهمی از سفر است اما اگر به چشم یک تجربه ی متفاوت از زندگی گروهی به آن بنگرید این لذت برای خودتان و دیگران چند برابر می شود.
  2. نکته ی مهم در سفر این است که در شرایط مختلف ،خود را جای دیگران بگذاریم جای مادری که مسئولیت نگهداری از فرزندش را دارد یا جای کسی که علاقه‌ای به اسکی روی آب ندارد و نمونه هایی از این دست .
  3. این که سفر به صورت گروهی انجام می شود به این معنی نیست که باید تک تک اعضای گروه به صورت مداوم در کنار هم باشند بلکه امکانی هم برای فضای خصوصی تر افراد باید قائل بود. فراموش نکنید هیچ کس در گروه مجبور به انجام کاری نیست و همراهی افراد با تصمیمات گرفته شده بر مبنای تعامل و درک متقابل است .
  4. به عقاید و باورهای یکدیگر احترام بگذارید. هیچکس نباید برای باورش سرزنش شود به خصوص در هنگام تفریح و سفرو در میان گروه و جمع دوستان. این احترام را هر زمان به دیگران بدهید می توانید در مورد خودتان هم آن را از سایرین طلب کنید .

دنگ سفر را درست و دقیق با هم حساب کنید

برای هزینه ها و خرج هایی که در طول سفر یا برنامه ی تفریحی وجود دارد بهتر است از قبل مبلغی یکسان را به یکی از اعضای گروه که به اصطلاح به آن مادر خرج می گویند بدهید و در پایان حساب و کتاب باقی مبلغ مانده را انجام دهید .

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آداب معاشرتبازدیدها: 876
تاریخ انتشار:10 آبان, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

یازده + نوزده =