روزهای پیشِ رو یکی از بهترین فرصت ها برای سفر است و هواپیما هم یکی از وسیله های محبوب برای مسافرت است. برای این که سفر هوایی شما با لذت و آرامش بیشتری همراه باشد، آداب معاشرت اصول و قواعدی را به شما پیشنهاد می‌دهد که رعایت آن ها سفرتان را دل چسب تر می کند.

تا جای ممکن از حمل وسیله های سنگین خودداری کنید

قبل از هر چیز لازم است مطمئن باشید لوازم شما قابل حمل است، آن هم نه به سختی. خودتان را در حالی تصور کنید که چمدان و کیف های سنگینی را در دست گرفته اید که زیپ هایشان به زور بسته شده و در حال در رفتن هستند. اگر به پروازتان هم دیر برسید که فاجعه است.پس در بستن و اندازه گیری وزن چمدان هایتان نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهید.

در کیف یا ساک همراهتان که با خود به هواپیما می برید، وسایل ضروری تان را به همراه داشته باشید. البته بعد از وسایل ضروری ای مانند پاسپورت و مدارک سفر؛ وسایلی که به معنای واقعی به آن ها احتیاج دارید و گذران زمان بدون آن ها برایتان غیر ممکن است.

قبل از سفر هوایی خوب استراحت کنید

شب قبل از پرواز تان را فقط و فقط به استراحت بپردازید. دیر رسیدن به پرواز و استرس هایش برای هیچ مسافری خوشایند نیست و لذت های سفر هوایی شما را زایل می‌کند .

نکات-سفر-هوایی

از وسیله نقلیه‌ای که شما را به فرودگاه می رساند مطمئن باشید

اگر با وسیله نقلیه شخصی خود به فرودگاه می روید، از سلامت کامل آن اطمینان حاصل کنید. اگر هم با تاکسی به فرودگاه می روید، حتماً از شب قبل ساعت دقیق حرکت خود را با راننده تان یا مرکز تاکسی هماهنگ و قطعی کنید. کمی معطل شدن در سالن فرودگاه به تاخیر و تب و تاب هایش می ارزد .

شماره پرواز، بلیت و صندلی خود را فراموش نکنید

شماره پرواز، بلیت و صندلی خود را به خاطر داشته باشید، دانستن این موارد در هر شرایطی به نفع شماست؛هم در زمان شما صرفه جویی می کند و هم در زمان هم سفرانتان.

در هواپیما لباس مناسب و راحت بپوشید

لباس های گرم و نرم و راحت بپوشید. پوشش های ضخیم و حجیم وکفش هایی با قالب های تنگ شما را در طول سفر آزار می‌دهد. لباس‌های زیر و رو بهترین انتخاب هستند. برای زمانی که گرمتان شد، رویی را از تن در بیاورید و زمانی که احساس سرما کردید، آن را برتن کنید.

زیور آلات فلزی را همراه خود به هواپیما نبرید

برای چند ساعت هم که شده، زیورآلات فلزی خود را فراموش کنید؛ البته برای آرامش و آسایش بیشتر خودتان.

اگر در هواپیما دچار تهوع شدید

در اولین لحظه ای که دچار تهوع هوایی شدید، به خدمه پرواز اطلاع دهید. در هر حالتی کیسه رو به روی صندلی تان را از یاد نبرید .قرص های ضد تهوع و آدامس را هم در کیف دستی تان جای دهید.

به حقوق سایر مسافران احترام بگذارید

نکته دیگر این که هنگام حرکت همانند خدمه پرواز عمل کنید، برای ایجاد تسلط دستانتان را از میله های بالاسری بگیرید، نه پشت صندلی های هواپیما که تکان خوردنش باعث آزار سایر مسافران می شود.

فردی که کنار شما نشسته ،به اندازه شما در دستگیره صندلی سهم دارد. پس هنگام قرار دادن آرنج خود بر دسته صندلی، او را هم در نظر بگیرید.

اگر دارای فرزندان خردسال هستید، باید توجه و دقت بیشتری در طول پرواز به آن ها معطوف کنید تا از رنجیده خاطر کردن سایر هم سفرانتان جلوگیری کنید.

رعایت-حقوق-مسافران-در-هواپیما

برای هم کلام شدن و معاشرت با مسافران کنارتان اصرار نکنید .همان قدرکه احترام به حریمتان برای شما مهم است، برای دیگران هم هست.

اگر مایل به استراحت کردن بودید، شیوه خوابیدن خود را تعیین کنیدو دقت داشته باشید که باعث آزار مسافران کنار دستی تان نشوید.

هنگام حرکت در راهروی هواپیما کیف یا ساک دستی خود را روبه روی پاها و در جهت حرکت آن ها قرار دهید. بالا نگه داشتن کیف یا چمدانتان می تواند باعث برخورد با مسافران شود.

در خواباندن صندلی تان عجله نکنید و از همه مهم تر مسافر پشت سری تان را در نظر بگیرید. او هم به اندازه شما در راحتی و آسایش سهم دارد.

سایر نکات سفر با هواپیما

اگر هنگام خستگی و خواب راحت نیستید، حتما بالش سفری و چشم بند خواب خود را به همراه داشته باشید.

کنار پنجره هواپیما نشستن و دیدن منظره ها، برای همه خوشایند است و برای کودکان بیشتر؛ این فرصت را از آن ها دریغ نکنید.

اگر فکر می کنید غذاهای هواپیما با معده شما سازگاری ندارد، یک میان وعده کوچک و سبک در کیفتان می تواند شما را در شرایط حاد پرواز کمک کند .

هنگام تحویل گرفتن چمدان هایتان، صبور باشید و آرامش داشته باشید .

خروج از هواپیما را آرام و مودبانه انجام دهید. هنگام فرود هیچ مسافری قرار نیست در هواپیما جا بماند.

از قبل به وظایف نیروی امنیتی پرواز آگاه باشید و با خون سردی و روی خوش با آن ها همراهی کنید .

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آداب معاشرتبازدیدها: 803
تاریخ انتشار:1 آذر, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

سه × 2 =