شاید باورتان نشود اما دعوا کردن در رابطه هم آداب معاشرت خودش را دارد. باید بر این اصل پایدار باشید که این فقط یک اختلاف موقتی است و تفاوت داشتن در رابطه، شناخت یا ازدواج طبیعی است پس اگر نتوانید اوضاع را مدیریت کنید، بزرگ‌تر می‌شود. با هم به اصول آداب معاشرت در این‌باره بپردازیم.

نکاتی درباره آداب معاشرت هنگام دعوا

۱_هرگز صدایتان را بالا نبرید. به یاد داشته باشید این کنش شما واکنشی شبیه، به همراه دارد. اگر هم نتوانستید خودتان را کنترل کنید سریع برای دلجویی آماده باشید.

 

۲_دعوا در اثر عدم تفاهم و درک پیش می‌آید پس توقعی نداشته باشید در آن بازه‌ی کوتاه زمانی درک شوید. در نتیجه لطفاً و اصلا از گذشته و اشتباهات قبلی مثال نزنید. با تمرکز روی مسئله فعلی جلو بروید تا هم بحث پراکنده نشود، هم دلخوری شدیدتر.

 

۳_این یک جنگ نیست. فقط یک عدم شباهت است. دست ار مقایسه دیگری بردارید. فراموش نکنید حرف‌هایی که در دعوا گفته می‌شود تأثیرگذاری بلند مدت دارد که به راحتی می‌تواند از صمیمیت شما برای مدت طولانی کم‌ کند.

 

۴_اگر حرکت یا حرفی امتحان خودش را پس داده و آزاردهنده بوده! بله، هرگز سراغش نروید.

 

۵_خانواده، زخم‌های کودکی و … یک خط قرمز جدی است. اگر ادامه دادن برای شما مهم است، دور از این خط قرمز بایستید.

 

۶_برنده دعوا باشید. بله. قدرت‌طلب‌ها می‌دانند برای برنده بودن باید همیشه در دعوا با احترام حرف زد حتی فریاد کشید! استفاده از حرف‌های محترمانه نه تنها تاثیرگذار بلکه گیج‌کننده هم خواهد بود. استفاده از کلمه‌هایی مثل شما، نمی‌خوام ناراحتت کنم و… مفید خواهد بود.

 

۷_زبان بدن شما در دعوا نجات بخش است. پرخاشگر نباشید. با حمله حرف نزنید. از دستور دادن زبانی و بدنی پرهیز کنید.

 

۸_اجازه ندهید دعوا طول بکشد. همیشه زمان کوتاه کمک کننده است. شما تمام کننده باشید و با استفاده از‌ جملاتی شبیه «بعداً حرف بزنیم»، «بهتر است حالا ادامه ندهیم»، «اگر موافق هستی، دیگر و الآن ادامه ندهیم.»

 

۹_خدمات و کمک لازم را قطع نکنیم. ما می‌توانیم در قهر و دلخوری باشیم اما در کارهای خانه کمک کنیم، چای بریزیم و‌… کامل‌تر اینکه روزمرگی‌های عادتی رابطه را کم نکنید. درباره.ی مسئله‌ی زناشویی و خلوت حرف نمی‌زنیم از کمک‌های ساده و حمایتی صحبت می‌شود.

۱۰_ رابطه‌ای دوام خواهد داشت و سالم‌ می‌ماند که دعوای دیروز به امروز کشیده نشود.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آداب معاشرت
تاریخ انتشار:13 شهریور, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

سه × پنج =