حالا که دنیا تحت تأثیر باربی است و رنگ صورتی به بازار برگشته. بیایید از نگاه مهم‌تری به باربی بپردازیم. اگر تا به امروز «هیچ‌یک» را خوانده باشید، در جریان فیلم و کمپانی متل هستید. هیچ‌یک در دو متن «گشتی در دنیای باربارا» و «باربی، یک دنیای صورتی» برای شما از باربی گفته است. موفقیت در جهان امروز وابسته به تبلیغات است.  در طنز‌نوشته‌ای می‌خواندم که گفته بود: «همه‌ی باربی‌های امروز، همان ونزدی آدامزهای دیروز هستند». از همین جمله‌ی ساده پیام «تبلیغات مهم است» را دریافت کنید.

تبلیغ ویروس همه‌گیر

هر کمپانی بزرگی شکست‌ها و موفقیت‌های خودش را دارد. کمپانی تولید کننده‌ی باربی هم بارها در معرض خطر قرار گرفته اما با راه‌حل خودش را نجات داده؛ باز تکرار می‌کنم دقیقاً همان اتفاقی که برای کمپانی‌های بزرگ اتفاق می‌افتد. شاید یکی از آخرین بحران‌های شرکت باربی آهنگ ضد باربی بود. آهنگی به خوانندگی ava max که خیلی زود ترند جهانی شد و توانست خود را در لیست مهم‌ترین چالش‌ها جا دهد. آهنگی با سر آغاز من «باربی تو نیستم» که حتی خانه‌ی رویایی و پرفروش کمپانی متل را مورد نقد قرار می‌داد و در اواسط متن شعر هم گریزی می‌زد. به یکی از مهم‌ترین و اولین نقدهای به‌وجود آمدن باربی. باربی‌ای که وابسته به کن است، در دنیای صورتی خودش بدون دغدغه زندگی می‌کند و …
به‌نظر می‌رسد کمپانی باربی از همان موقع به این فکر کرده است که باید این افت فروش و توهین را طور دیگری پاسخ بدهد و پاسخش این روز‌ها روی پرده‌ی سینماست. فیلمی که با  نام و هویت‌ باربی شروع می‌‌شود،‌ اما درون‌مایه‌های جدی‌تری دارد.

عروسک باربی

کارگردان فیلم باربی، گرتا گرویگ است که سومین فیلم خود را پس از زنان کوچک در سال ۲۰۱۹ کارگردانی خواهد کرد. گرویگ همچنین در حال نوشتن فیلم‌نامه فیلم با همراهی شریک همیشگی و همکار خود، نوح باومباخ است که کارگردانی آثار معروفی مانند  فرانسیس ها، داستان ازدواج و ماهی و نهنگ را در کارنامه خود دارد. از آن‌جایی که دغدغه‌ی «گرویک» همیشه زنان بوده، انتخاب او برای کارگردانی این فیلم هوشمندانه است.

به‌عنوان کسی که فیلم را دیده می‌گویم که کمپانی متل بهترین تبلیغ را برای برگشت به اوج انتخاب کرده است.‌ باربی پس از رعایت نکردن مقررات و داشتن نقص، همین‌طور کامل نبودن، از باربی‌لند اخراج می‌شود. این عروسک سپس ماجراجویی خود را در دنیای واقعی آغاز می‌کند، جایی که زندگی بدون مرزهای کمال را کشف می‌نماید. سفر باربی به زندگی واقعی مضامین مبارزه‌ی همیشگی زنان را برای رسیدن به برابری در جامعه مدرن به نقد می‌کشد.

تیم بازیگران باربی

حتماً دیگر می‌دانید که مارگو رابی «Margot Robbie» به‌عنوان نقش اصلی فیلم و رایان گاسلینگ «Ryan Gosling» به عنوان بازیگر شخصیت کن دیده می‌شوند. کیت مک‌کینون «Kate McKinnon» که برای بازی در فیلم Bombshell شناخته می‌شود در کنار اما مک‌کی «Emma Mackey» از دیگر باربی‌های این فیلم هستند.

دوا لیپا «Dua Lipa» خواننده محبوب انگلیسی نیز یکی دیگر از باربی‌های فیلم جدید گرتا گرویگ است. او برای این فیلم قطعه‌ای به نام Dance the Night را ساخته و گرتا گرویگ وظیفه کارگردانی موزیک ویدیوی آن را بر عهده داشته است.

در پایان باید گفت: بله. تبلیغ درست همین است. این‌که جهان را به سمت خودت بکشانی، بدون این‌که درخواست مستقیم داشته باشی.

 

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:24 مرداد, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

نه + هفت =