روستای حلیمه جان و استخرگاه از مناطق زیبای استان گیلان و شهرستان رودبار است؛ تکه ای از بهشت با جاذبه های طبیعی چشم نوازی مانند کوه، جنگل، مرداب، برکه، تالاب، رودخانه و… گردشگران زیادی را جذب خود می کنند و با توجه به نمای رویایی و مسحور کننده شان، لوکشین عکاسی خصوصا برای تازه عروسان است که در بین گردشگران غالبا به چشم می خورد.
طبیعت اینجا بسیار سخاوتمند است: چشم اندازهای سبز و مه گرفته، هوای مطلوب و عطرآگین، طراوات آب و آواز پرندگان هدیه طبیعت به شماست و گاهی سکوت طبیعت (به شرطی که حجم گردشگران شلوغ به تورتان نخورد)،.

استخرگاه روستای کوچک

استخرگاه روستای کوچک

استخرگاه روستای کوچک و باصفا

استخرگاه روستای کوچک و با صفایی است واقع در جنگلهای سبز گیلان  و دامنه درفک و فاصله ۳۵ کیلومتر شهر رودبار است.

استخر گاه محل تلاقی کوه و جنگل و آبشار و دریاچه است، چه شود! صدای پرندگان و قورباغه ­ها، اردک و اسب و … را به تصویر اضافه کنید، درست است شما در دل طبیعت خواستنی هستید؛ و البته یک برکه زیبای کارت پستالی با کلبه­ ی چوبی که چشم انداز این منطقه را دو چندان کرده است .

جاهای دیدنی استخرگاه

در مجاورت استخرگاه روستای حلیمه جان قرار دارد که به عروس ایران معروف است. دریاچه عروس حلیمه جان  که با درختان بلند احاطه شده است. به دو رنگ بودن معروف است، که علت آن جلبک­های سبز روی سطح آب دریاچه است که رنگ دریاچه را سبز می­کند و در صورت وزش باد جلبکها کنار رفته و آبی نیلگون می شود.

روستای استخرگاه رودبار

روستای استخرگاه رودبار

در اطراف  هم فضای مناسبی برای استراحت کردن و برپا کردن بساط چای هیزمی است، این فرصت را از دست ندهید و البته مراقب طبیعت باشید و حتما دست آخر روی آتشی که بر پا کردید آب بریزید. امکان ماهیگیری و قایق سواری  نیز وجود دارد.

در هر فصل سال به اینجا بیایید شگفت زده خواهید شد، از شکوفه­های بهاری،  درختان سر سبز با طرافت تابستان، پاییز هزار رنگ و زمستان سپید یکدست با دامنی گسترده، اینجا تکه­ای از بهشت است.

تفرجگاه حلیمه جان

تفرجگاه حلیمه جان

نیمه اول سال زمان بهتری برای سفر و اقامت است، که اقامت در خانه­های محلی و تجربه دست پخت لذیذ اهالی روستا را خواهید داشت.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:23 آبان, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

سه × پنج =