هیچ‌یک تلاش می‌کند ورود جدی به دنیای جواهرات داشته باشد.
به جواهرات نگاه کنید! هر الماسی که روی جواهرات وجود دارد فرمی جداگانه گرفته است. ۱۳ برش که هر کدام قصه‌ای را پنهان کرده. یکی از معروف‌ترین برش‌ها مارکیز است. با این برش آشنا شوید.

مارکیز چیست؟

مارکی یا معادل مؤنث مارکیز (به فرانسوی: marquis/marquise یا marchioness) از عنوان‌های موروثی نجیب‌زادگان اروپایی معادل مارگراف آلمانی بود. مارکی مقامی پایین‌تر از دوک و بالاتر از گراف محسوب می‌شد. برای عنوان‌های معادل در امپراتوری چین و ژاپن نیز مارکی به‌کار می‌رود.

الماس-مارکینز
الماس مارکیز چطور ساخته شد؟

شاه فرانسه، لویی پانزدهم در قرن هجدهم به دلیل علاقه به معشوقه‌اش دستور ساخت این الماس را داد. «مارکیز دو پومپادور» معشوقه لویی پانزدهم پادشاه فرانسه بود که اسم این تراش هم مارکیز گرفته شد درواقع پادشاه عقیده داشت که لب.های معشوقه یعنی مارکیز بسیار زیباست و تا به حال شبیه به آن ندیده و از جواهرسازان خواست تا الماسی شبیه به لب‌های او تراش بدهند و تراش مارکیز متولد شد.
برشی که به لب‌های معشوقه شاه، ژان آنتوانت پواسون مادام پمپادور شبیه بود و شکل آن را برای شاه تداعی می‌کرد.
همان‌طور که در بالا خواندیم؛ مارکیز نامی برگرفته از جایگاه وراثتی مادام پمپادور در دربار فرانسه بود. که از این واقعه به بعد، افرادی که در این جایگاه قرار می‌گرفتند، می‌توانستند الماس‌هایی با تراش «مارکیز» به دست داشته باشند و از این طریق جایگاه خود را به دیگران نشان دهند.

marquise
مارکیز چه شکلی است؟

تراش مارکیز از انواع کمیاب و ارزشمند تراش الماس بوده و آن را از گران‌بهاترین نوع الماس می‌دانند. الماس‌ «مارکیز» به شکل یک بیضی بریده می‌شود. متقارن است و با ۵۸ وجه خود به زیبایی روی جواهرات مختلف می‌درخشند. در نتیجه الماس اندازه‌ای بزرگ‌تر از اندازه واقعی به خود می‌گیرد و برای تراش یاقوت سرخ، زمرد و یاقوت کبود نیز کاربرد دارد.
تقارن الماس مارکیز از مهم‌ترین معیارهای انتخاب سنگ الماس برش خورده است. باید به دقت به الماس مارکیز نگاه کنید تا دو سمت سنگ آن کاملاً متقارن برش خورده و هیچ خطای کوچکی برای تقارن الماس نداشته باشد.
برش «مارکیز» حالتی کشیده و لاغرتر به انگشت‌ها می‌دهد.

انواع برش‌ها

در هیچ‌یک از این‌برش‌ها برای شما می‌گوییم: برش گرد (برلیان)، برش زمرد الماس، برش پرنسسی الماس، برش آشر الماس، برش بیضی سنگ الماس، برش مارکیز سنگ الماس، برش گلابی سنگ الماس، برش مثلثی سنگ الماس، برش رادیانت یا درخشان، برش کاشن یا کوسنی، برش قلبی سنگ الماس.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوریبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 7115
تاریخ انتشار:19 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

20 − 8 =