برای یک گردشگر مهم است که مطمئن باشد هیچ چیز تعطیلات او را در یک کشور خارجی خراب نمی‌کند. در زیر پنج کشور به طور سنتی در لیست امن‌ترین کشورها برای شما گنجانده شده است. کشورهایی که دزدی و جرم در آن‌ها اتفاق نمی‌افتد. باید یک لیست از توربست‌نوازترین کشورها هم آماده کنیم تا ایران در آن حرف اول و آخر را بزند. هر چند این اواخر اعلام جرم در این زمینه هم دیده شده است. اما کشورهای امن:

سنگاپور

سنگاپور

این ایالت-شهر به‌طور مداوم در لیست امن‌ترین کشورهای جهان رتبه بالایی دارد. فساد تقریباً صفر است، پلیس سریع و کارآمد کار می کند، و سختی قوانین (و برخی ممنوعیت‌های عجیب و غریب) با این واقعیت جبران می‌شود که سنگاپور هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران آرام است. طبیعت سنگاپور به لطف آب‌وهوای مساعد و تلاش ۶۰ساله مردم سنگاپور همچنان سرسبز مانده و از لحظه ورود آن را تجربه می‌کنید. این شهر به یکی از سرسبزترین شهرهای جهان تبدیل شده است و در هر نقطه یک فضای سبز می‌بینید.

امارات متحده عربی

امارات-متحده-عربی

همان وضعیتی که در سنگاپور وجود داشت. دوربین‌های نظارتی در هر مرحله، مجازات‌های شدید برای سرقت – همه این‌ها به شما امکان می‌دهد به ایمنی خود فکر نکنید. نکته اصلی این است که سنت‌های محلی را در نظر بگیرید و به هیچ وجه آن‌ها را نقض نکنید.

کشور پرتغال

در پرتغال می‌توانید در هر زمانی از روز بدون مشکل راه بروید و حتی هرگز نیازی به ترک یا فراموش کردن چیزها در مکان‌های عمومی (یا در حمل و نقل) نیست. پایتخت این کشور «لیبسون» با آب‌و‌هوایی ایده‌آل از شما پذیرایی می‌کند.

ایسلند

ایسلند

یکی دیگر از رهبران جهان در امنیت. این ممکن است به دلیل جمعیت کم ایسلند باشد: یک دزد یا سارق به راحتی می‌تواند یکی از بستگان دور قربانی باشد (یا ممکن است آشنایان متقابل داشته باشند). در کل تقریباً هیچ خبری از جنایت در کشور نیست. برای گردشگران این یک امتیاز اضافی است.

کانادا

جمعیت-کشور-کانادا

طبق یک گزارش معتبر، کانادا در چند سال گذشته امن‌ترین کشور جهان بوده است. پلیس در کانادا واقعاً خوب است. در عین حال، خطر سرقت در حاشیه شهرهای بزرگ را نمی‌توان نادیده گرفت. کانادا کشوری نوین و دارای فناوری پیشرفته است و توان فراهم کردن انرژی سوختی خود از منابع درون‌مرزی را دارد. این کشور دارای منابع گستردهٔ طبیعی است، و برخی از استان‌های آن وابستگی سنگینی به بهره‌گیری از این منابع دارند.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: جهانگردیبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 12070
تاریخ انتشار:9 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

11 − پنج =