تیم ملی ایران تا ساعاتی دیگر به مصاف تیم ملی آمریکا در جریان بازی های جام جهانی سال 2022 خواهد رفت. تیم ملی ایران تا کنون دو بار مقابل تیم ملی ایالات متحده قرار گرفت که نتایج این دو بازی برای تیم ملی ایران، یک برد و یک تساوی بوده است. در این دو دیدار، مجموعا 5 گل بین این دو تیم رد و بدل شد که از این بین، 3 گل سهم تیم ملی کشور ما و 2 گل سهم تیم فوتبال ایالات متحده بوده است.

ایران اولین بار، 31 خرداد سال 1377 در چارچوب بازی های جام جهانی سال 1998 فرانسه به مصاف آمریکا رفت. این دیدار با نتیجه 2 بر 1 به سود ایران پایان یافت.

این بازی با وجود تنش های سیاسی 20 ساله بین دو کشور، به بازی قرن معروف شد. فیفا نیز به علت رعایت اصول اخلاق ورزشی حین این دیدار، جایزه بازی جوانمردانه را به فدراسیون های دو کشور اهدا کرد.

ساعت و روز بازی ایران مقابل آمریکا در جام جهانی 2022

تیم ملی باید 8 آذر 1401 در ساعت 10:30 شب به وقت ایران، در ورزشگاه الثمامه قطر به مصاف تیم ملی آمریکا برود. تیم فوتبال ایران، در حالت برد یا تساوی می تواند به مرحله بعد صعود کند. در صورت موفقیت تیم ملی، این اولین دفعه ای خواهد بود که ایران می‌تواند به دور حذفی جام جهانی صعود کند. گزارشگر این بازی، آقای جواد خیابانی خواهد بود.

ورزشگاه بازی ایران مقابل آمریکا: ورزشگاه الثمامه (al thumama stadium)

استادیوم فوتبال “ثمامه” با الهام از کلاه سنتی و عرق چین عربی طراحی شده است. این ورزشگاه گنجایش میزبانی 40 هزار تماشاگر را دارد. طراحی این استادیوم از لحاظ معماری از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد. معماری ورزشگاه، بیانگر آداب و رسوم کشورهای عربی است. قطر قصد دارد بعد از برگزاری بازی های جام جهانی، تعداد تماشاگرها را به 20 هزار نفر کاهش دهد و در آن جا یک مسجد و هتل بنا کند. علاوه بر این، بخش بالایی ورزشگاه در آینده به عنوان هتل از آن استفاده خواهد شد. ورزشگاه “ثمامه” میزبان پنج بازی گروهی جام جهانی 2022 خواهد بود. از این تعداد، سه بازی برگزار شده است و دو بازی دیگر مربوط به یک شانزدهم و یک چهارم نهایی می باشد.

سابقه تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی ایران معروف به یوزها، با ارزش ۵۹ میلیون و ۵۳ هزار یورو در جایگاه بیستم رنکینگ فیفا قرار دارد. در حال حاضر، هدایت تیم ملی کشور ما را کارلوس کی‌روش به عهده دارد. بازیکنان ایران با میانگین سنی ۲۸.۹ و میانگین قدی ۱۸۳.۲ برای سومین بار موفق به حضور در جام جهانی شده اند. تیم ایران در ۷ بهمن ۱۴۰۰ بعد از پیروزی ۱ بر صفر در مقابل تیم ملی عراق به عنوان نخستین تیم آسیایی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه یافت. گران‌ترین بازیکن تیم ملی، مهدی طارمی بازیکن تیم فوتبال پورتو به ارزش ۲۰ میلیون یورو می باشد.

تیم ایران برای رسیدن به مسابقات جام جهانی 2022 موانع زیادی را پشت سر گذاشته است. هم اکنون سکان هدایت تیم ملی بعد از تغییر سه مربی، در دستان کارلوس کی‌روش قرار گرفت. امیدورایم با استفاده از تجربه لژیونرهای متعدد وحضور در دو جام جهانی گذشته بتوانیم از این مرحله صعود کنیم.

تیم ملی فوتبال ایران یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به حساب می آید. تیم ملی با ستاره‌های زیادی مانند مهدی طارمی، سردار آزمون، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و… برای صعود از این گروه شانس زیادی دارد.

سابقه تیم ملی فوتبال آمریکا

تیم ملی آمریکا معروف به یانکی‌ها، از مجموع پنچ بازی آخر خود در بازی‌های مقدماتی جام جهانی قطر دو برد، دو باخت و یک مساوی کسب کرد. این تیم زیاد سابقه قابل قبولی ندارد و جزء آخرین تیم های بود که به جام جهانی 2022 صعود کرد. تیم ملی آمریکا با ارزش ۲۷۷ میلیون و ۴۰ هزار یورو در جایگاه شانزدهم رنکینگ فیفا قرار دارد. بازیکنان آمریکا با میانگین سنی ۲۵.۲ و میانگین قدی ۱۸۳.۱ و ستاره هایی مانند زک استفن، شأن جانسون، سرجیو دست، آرون لانگ، مارک مکنزی، وستون مک کنی، جیووانی رینا، یونس موسی، کریستین پولیسیک و پل آریولا راهی کشور قطر شده است. با ارزش ترین بازیکن تیم آمریکا کریستین پولیسیک به ارزش ۳۸ میلیون یورو است که در تیم فوتبال چلسی بازی می‌کند

 

خلاصه بازی ایران – آمریکا

نتیجه بازی ایران آمریکا در جام جهانی قطر 2022

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:8 آذر, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

نوزده − سیزده =