در حالی که من و شما خواب بودیم و برای جمعه آماده می‌شدیم، پادشاه بریتانیا به گروه «بلک‌پینک» Blackpink نشان امپراتوری بریتانیا را اعطا کرد. تا این گروه پرطرفدار به افتخارات خودش اضافه کند. این گروه را می‌شناسید؟

دختران موفق کره

بلک‌پینک (کره‌ای: 블랙핑크؛ BLACKPINK یا BLΛƆKPIИK نیز نوشته می‌شود) گروه دخترانه کره‌ای متشکل از جیسو، جنی، رزی و لیسا تحت لیبل وای‌جی انترتینمنت است. گروه در اوت ۲۰۱۶ با سینگل آلبوم خود، به نام اسکوئر وان که شامل آهنگ‌های «سوت» و «بوم‌بایا» که نخستین ورودی‌های شماره یک آن‌ها به ترتیب در چارت دیجیتال گائون کره جنوبی و فروش ترانه دیجیتال جهانی بیلبورد بود آغاز به کار کرد.
«بلک‌پینک» از زمان آغاز فعالیت خود به عنوان یک گروه برجسته در کی‌پاپ ظاهر شد و عنوان‌هایی مانند «بزرگ‌ترین گروه دخترانه جهان»، «بزرگ‌ترین گروه دخترانه کی‌پاپ» و «ملکه‌های کی‌پاپ» به آن‌ها داده شده‌است. آن‌ها در سال ۲۰۱۹ در رتبه اول لیست ۴۰ سلبریتی قدرتمند فوربز کره جنوبی رتبه سوم در سال ۲۰۲۰ و رتبه دوم در سال ۲۰۲۱ قرار گرفتند. رسانه‌های بین‌المللی مانند فوربز، بیلبورد و هالیوود ریپورتر به محبوبیت و مشارکت گروه در گسترش موج کره‌ای پی برده و به آن اشاره کرده‌اند. رولینگ استون از بلک‌پینک به عنوان یک استثنا نام برده زیرا اکثر گروه‌های موفق در آمریکا گروه‌های پسرانه هستند.

مد-و-بلک‌پینک
بلک‌پینک تا کنون طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های موسیقی کسب کرده‌است. آن‌ها در سپتامبر ۲۰۲۱ به هنرمند موسیقی با بیشترین مشترک یوتیوب تبدیل شدند. همچنین اعضای گروه در اینستاگرام چهار نفر اول با بیشترین فالوئر در کره هستند. بلک‌پینک همچنین با با بیش از ۳۲ میلیون دنبال کننده پرفالوئرترین گروه دخترانه در اسپاتیفای است.

مد و بلک‌پینک

تأثیر «بلک‌پینک» در صنعت مد نیز به خصوص در کره جنوبی ثابت شده و استایل این گروه شبیه گروه «بی‌تی‌اس» خبرساز و تأثیرگذار است. این چهار نفر در مد خبره هستند. استایل شیک، زنانه و منحصر به‌فرد آن‌ها در هر مراسمی زبان‌زد است. همچنین اعضای گروه سفیر جهانی برندهای لوکس هستند: جیسو برای «دیور»، جنی برای «شنل»، رزی برای «ایو سن لوران»و لیسا برای «سلین» و «بولگاری». «جنی» در گفت‌وگو با مجله اِل گفته: مد به اندازه موسیقی ما را توانمند می‌کند و «رزی» آن را به عنوان بخشی جدا نشدنی از موسیقی گروه توصیف کرد.

بلک‌پینک و عنوان سلطنتی

در مراسم تجلیل و دریافت عنوان سلطنتی «جیسو» یک لباس آستین پفی مشکی از مجموعه ۲۰۲۴ «کریستین دیور» به تن داشت که آن را با یک کیف دستی مونوگرام دیور ست کرده بود. «لیسا» با پیراهنی از شنل در این مراسم حاضر شد.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:3 آذر, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

هشت + دوازده =