۱۵ سال پیش مایکل جکسون درگذشت. اسطوره‌ای که هرگز تکرار نمی‌شود. او آنقدر در جهان مطرح است که پس از مرگش هم حاشیه‌های بسیاری دارد. عده‌ای معتقدند او هنوز زنده است و با مرگ ساختگی از زندگی یکنواختی که از آن خسته شده بود، فرار کرده. این حرف تا حدی پیشرفت کرد که برخی ادعا می‌کنند او را بین جمعیت روز مرگش دیده‌اند. بسیاری اعتقاد دارند او را کشته‌اند و…
با همه این‌ها، باید پذیرفت او یک‌تنه موسیقی مدرن و تجارت نمایش را تغییر داد و کمک‌های او در نماهنگ‌ها بسیار ارزشمند است. در اینجا پنج مورد از کلیپ‌های برجسته جکسون را مرور می‌کنیم. (اگرچه تعداد آن‌ها بیشتر بسیار بیشتر است).

جیغ، ۱۹۹۵

ویدیوی سیاه و سفید برای آهنگ Scream گران‌ترین ویدیوی تاریخ شد – ۷ میلیون دلار برای تولید هزینه شد. برخی می.گویند که این ویدیو برای مایکل بیش از حد بی‌روح است، در حالی که برخی دیگر خاطرنشان می‌کنند که این یک اثر گرافیکی برجسته و محصولی فوق‌العاده شیک است.

جم، ۱۹۹۲

کلیپی که کاملاً با ریتم عصبی خود آهنگ همخوانی دارد. هیچ افکت کامپیوتری یا حتی طرحی وجود ندارد. مایکل جکسون و مایکل جردن بسکتبالیست با توپ بازی و سعی می‌کنند با هم برقصند. جکسون یک بسکتبالیست بد است، جردن یک رقصنده خیلی خوب است. اما آنقدر جذابیت در این وجود دارد که نمی‌توانید دیدنش را از دست بدهید.

بد، ۱۹۸۷

یکی از سه ویدیوی کلاسیک جکسون که او را در سراسر جهان مشهور کرد. نسخه کامل این کلیپ ۱۸ دقیقه طول می‌کشد و این یک فیلم واقعی است (به خصوص که مارتین اسکورسیزی روی صندلی کارگردانی نشسته است). نسخه کوتاه نیز خوب است: مایکل، در جمع گروهی از رقصندگان، به طور قانع کننده‌ای ثابت می‌کند که او یک آدم بد واقعی است (می‌دانی که من بد هستم).

بیلی-جین

بیلی جین، ۱۹۸۳

جکسون می‌خواست ویدیویی با روح موج نو بسازد و کارگردان استیو بارون را که با گروه‌های شیک بریتانیایی کار می‌کرد، استخدام کرد. بارون به جکسون پیشنهاد داد که با افسانه پادشاه میداس بازی کند، کسی که هر چیزی را که لمس می‌کرد به طلا تبدیل می‌شد.
در این ویدئو، مایکل تیرهای چراغ، سطل‌های زباله و حتی پیاده‌رو را با نور پر می‌کند. تخته‌هایی که روشن می‌شود و او در امتداد آن‌ها راه می‌رود، تصویری است برای قرن‌ها.

دلهره‌آور، ۱۹۸۳

دلهره‌آور (Thriller) که به‌عنوان بهترین موزیک ویدیو تا به حال موردد ستایش قرار گرفته، با نشان دادن قدرت و اهمیت موزیک ویدیوها برای موفقیت یک هنرمند، تجارت نمایش را تغییر داد و رقص زامبی و ژاکت قرمز جکسون در تاریخ فرهنگ عامه ثبت شد. نسخه کامل Thriller چهارده دقیقه طول می‌کشد، اما نسخه کوتاه چهار دقیقه‌ای طرح و رقص کافی دارد. در یک جمله: کلاسیک و معجزه‌آساست.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:6 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

نوزده + 14 =