کمپانی خودروسازی BMW در همکاری با نمایشگاه هنری بین‌المللی فرزی لس‌آنجلس، از جدیدترین خودروی هنری خود با نام بی‌ام و i5 Flow Nostokana رونمایی کرد.
هنرمند آفریقای جنوبی «استر ماهلانگو» در دومین همکاری خود با ب‌ام‌و (همکاری او با بی‌ام‌و به سال ۱۹۹۱ باز می‌گردد، جایی که به‌عنوان اولین زن و هنرمند آفریقایی، بدنه یک دستگاه BMW 525i را با هنر دست خود تزئین کرد.) خلاقیت را با فناوری مونیخ ترکیب و از یک i5 کاملاً جدید به‌عنوان یک بوم نقاشی استفاده می‌کند.
این خودرو از جدیدترین فناوری تغییر رنگ برای سطوح خودرو استفاده می‌کند که توسط «ب‌ام‌و» و« ای اینک» توسعه‌ یافته است.
«استر ماهلانگو» نیز به‌عنوان یک هنرمند مشهور جهانی، به‌خاطر نقاشی‌های خاصش شناخته می‌شود. او با الهام از طرح‌های قبیله‌ای آفریقای جنوبی ماشین را طراحی می‌کند.
«ماهلانگو» که در سال ۱۹۳۶ متولد شده است، از چهره‌های برجسته هنرهای سنتی آفریقای جنوبی به‌شمار می‌رود و بر روی طرح‌های هنری ندبله که اصالتا متعلق به استان‌های لیمپوپو و امپومالانگاست، تمرکز دارد.

بی-ام-و-جدید
حالا شاید برای شما هم سؤال پیش بیاید که «ندبله» چیست؟

آثار هنری مردم قبیله ندبله در جنوب آفریقا از جذاب‌ترین سوغات آفریقای جنوبی برای هنردوستان است. مردم بومی ندبله که استعداد هنری خود را ابتدا با مهارت‌هایشان در نقاشی خانه‌های گلی خود و تزیین دیوارهای آن‌ها به نمایش گذاشتند، برخی از خلاقانه‌ترین و رنگارنگ‌ترین طرح‌های هندسی چشمگیر را خلق می‌کنند.
آن‌ها با استفاده از تمامی رنگ‌های موجود و الگوهای هندسی در اکثر آثارشان ارزش‌های فرهنگی مشترک، احساسات یا نقاط عطف مهم زندگی مانند ازدواج را به تصویر می‌کشند.

خودرو-جدید
خودروی جدید بی‌ام‌و یک اثر هنری متفاوت

به گفته سایت مایکروسافت‌استارت پروژه BMW i5 Flow Nostokana نمونه‌ای بارز از تلفیق موفق هنر و فناوری است.
به‌نظر می‌رسد ترکیب آثار هنری بین‌المللی با این فناوری، چشم‌انداز جذابی را برای آینده خودروهای هنری ترسیم می‌کند.
در این خودروی بی‌ام‌و i5 Flow NOSTOKANA که به‌نام پسر ارشد ماهلانگو نام‌گذاری شده است، بخش‌هایی از فیلم که به‌صورت الکترونیکی قابل تحریک هستند، روی سقف، کاپوت، بخش عقب و همچنین طرفین خودرو به‌صورت دو نوار در هر قسمت، تعبیه شده‌اند.
این انیمیشن‌ها همچنین با صدایی فوق‌العاده همراه هستند که توسط «رنزو ویتاله»، مدیر خلاقیت صدا در گروه «بی‌ام‌و» ساخته شده است. ویتاله برای ترکیب صدای برند «بی‌ام‌و» با صدای فرهنگ «ندبِله» آفریقای جنوبی، از توالی‌های صدای ماهلانگو و همچنین صدای قلم‌های مویی پر که برای نقاشی استفاده می‌کرد، استفاده کرد. این صدا در ابتدای هر تغییر رنگ به‌آرامی شروع می‌شود و با پیشرفت انیمیشن، شدت آن افزایش می‌یابد.
به‌نظر شما هم بی‌ام‌و i5 Flow NOSTOKANA در حال بازتعریف این زبان هنری است؟

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: خودروبرچسب‌ها: , , ,
تاریخ انتشار:23 اسفند, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

20 + سیزده =