گاهی چیزهای کوچک برای ما در نظر دیگران بزرگ هستند. آداب معاشرت و اتیکت این امکان را می‌دهد که رفتار استاندارد از اشتباه جلوگیری کرده و در زمان خود و دیگران صرفه‌جویی کنیم.

تابستان است و فصل مسافرت. احتمال زیاد هر کدام از ما با هر نوع بودجه‌ای امکان سفر دارد‌، در این مطلب با کمک آداب معاشرت به ذهن شما نظم خواهیم داد.

۱_بهتر است پیش از رسیدن به مقصد، هتل را رزرو کرده باشید. چرا که امکان دارد معطلی‌های پیدا کردن ظرفیت ما را کلافه و عصبی کند. بعد از رزرو به وسیله‌ی راه ارتباطی از رزرو اتاق خود مطمئن شوید. گاهی ممکن است روزی ثبت نشده یا راه درستی نرفته باشیم.

۲_اگر حیوان خانگی دارید از پیش اطلاع دهید‌. هتل‌های داخلی و خارجی قوانین مختلفی برای پذیرش حیوانات خانگی دارند.

۳_بهتر است کارت شناسایی و مدارک رزرو را همراه داشته باشید تا در زمان در خواست معطل نشوید و نگذارید.

آداب-رفتار-صحیح-در-هتل

۴_این افراد در هتل شایسته گرفتن انعام از طرف شما هستند:

مسئول پارکینگ: در زمان پارک و بیرون رفتن با خودرو

نگهبان جلوی در: در زمان رسیدن و ترک هتل

مسئول حمل بار: پس از رساندن چمدان‌های شما به داخل اتاق یا خودرو

گارسون‌های رستوران: روی میز یا در زمان پرداخت هزینه

مسئولان تمیز کردن اتاق: قرار دادن انعام هرروز صبح روی میز در موقعیتی که مشاهده شود

مسئول حراست: در پایان اقامت در هتل

۵_بهتر است زمان نظافت در اتاق نباشید‌. اداب معاشرت این‌طور‌ از شما می‌خواهد.

۶_مسواک، شوینده‌های نظافتی، کرم‌ها، خوراکی‌های داخل یخچال، خودکار و دفتر با آرم هتل، دمپایی یک‌بار مصرف، هدیه‌ی هتل (در بعضی موارد) از آن شما هستند. حتماً می‌دانید که بقیه‌ی موارد متعلق به هتل بوده و برداشتن آن درست نیست.

۷_همه‌ی هتل‌های استاندارد، نشانه‌های ارتباطی دارند. طرف سبز یک نشانه نشان‌دهنده رضایت شما برای تمیز کردن، یا از شما سؤال پرسیدن است وقتی که شما داخل اتاق هستید و طرف قرمز نشانه‌ی دور شدن از شماست. با استفاده از این نشانه به راحتی می‌توانید شرایط را کنترل کنید.

۸_اگر ملاحظه‌ی خاصی دارید مثل بیماری، استرس یا حتی ساعت قرار خاص که امکان دارد فراموش کنید از امکان یادآوری رسپشن استفاده کنید.

۹_تمیز تحویل دادن اتاق یک امر مهم دز آداب معاشرت است‌.

۱۰_فراموش نکنید بیشتر اوقات صورتحساب پس از تحویل اتاق به شما داده می‌شود، زمان کافی برای این رسیدگی را در برنامه‌ی خود در نظر بگیرید.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:10 مرداد, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

شش + 2 =