تیلور سوئیفت، خواننده آمریکایی، علاوه بر برنارد آرنو، ایلان ماسک و دیگران، برای اولین بار وارد رتبه‌بندی سالانه ثروتمندترین افراد جهان از نظر مجله فوربس و در ۳۴ سالگی میلیاردر شد!
شاید این خبر به شما هم انگیزه بدهد که سوئیفت فقط از طریق آهنگ‌هایش و اجراهایش در تور رکوردشکن Eras در پنج قاره، به موفقیت بزرگی دست یافت و به مقام اولین موسیقی‌دانی رسید که به ثروت خالص ۱.۱ میلیارد دلار رسید. آفرین سوئیفت!

مدال طلا به چه کسی رسیده است؟

براساس رتبه‌بندی، فوربس «برنارد آرنو» مالک شرکت فرانسوی کالاهای لوکس LVMH با ثروت ۲۳۳ میلیارد دلار در رتبه اول جدول، ایلان ماسک مالک شرکت اسپیس اکس و تسلا، با ۱۹۵میلیارد دلار در جایگاه دوم و جف بزوس، مؤسس فروشگاه آنلاین آمازون با ۱۹۴ میلیارد دلار ثروت در رتبه سوم قرار گرفتند.

ایلان ماسک

ایلان ماسک

ال‌.و.ام.هاش (به فرانسوی: LVMH، نام رسمی Moët Hennessy • Louis Vuitton S.A.‎) شرکت کالای لوکس فرانسوی است که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس مستقر است.
این شرکت در سال ۱۹۸۷ پس از ادغام خانه مد لویی ویتون، با شرکت موئه هنسی، تشکیل شد. موئه هنسی نیز، در سال ۱۹۷۱ در پی ادغام شرکت تولیدکننده شامپاین Moët & Chandon، با شرکت تولید کنیاک هنسی، تشکیل شده بود.

ال.و.ام.هاش در حدود ۶۰ شرکت تابعه را در کنترل دارد که هر یک از این شرکت‌ها، مالک چندین برند معتبر است و اغلب آن‌ها، به صورت مستقل اداره می‌شود.
شرکت کریستین دیور اس.آ. با در اختیار داشتن ۴۲ درصد از سهام ال.و.ام.هاش، مالک بالاترین میزان سهام، در این شرکت است. برنار آرنو، با دارا بودن اکثریت سهام شرکت دیور، به عنوان رئیس هیئت مدیره هر دو شرکت فعالیت می‌نماید. وی همچنین مدیرعامل شرکت ال.و‌.ام.هاش نیز هست.

برنارد آرنو

برنارد آرنو

علم بهتر است یا ثروت؟

این یکی از فریبنده‌ترین شیوه‌‌های آموزشی دهه‌ شصتی‌ها بود. اگر ثروت را انتخاب می‌کردند از راه به‌در بودند و اگر علم را در نهایت قرار بود همان معلم کلاس شوند. این بدترین دوراهی ممکن در آن‌ سال‌ها بود که الگوی پذیرفته‌ شده‌ای هم نداشت. حالا به این لیست که نگاه کنیم و پیش خودمان فکر کنیم اگر موضوع انشای این تازه‌وارد‌ها هم «علم بهتر است یا ثروت» بود کدام را انتخاب می‌کردند.
غیر از این سوئیفت تازه‌واردهای دیگر را هم بشناسیم. «سوفیا هوگبرگ شرلینگ» و خواهرش «مرتا شورلینگ آندرین» سرمایه‌داران سوئدی هر کدام ۵/۶ میلیارد دلار دارایی خالص دارند که اگر در کلاس اول شکوفه در ایران شرکت کرده بودند با خیال جمع علم را انتخاب می‌کردند چون پدرشان ثروتمند بو‌ده است.
«مجیک جانسون» اسطوره بسکتبال آمریکا امسال به لطف سرمایه‌گذاری در تیم‌های ورزشی، امتيازات استارباکس املاک و مستغلات با ثروت خالص تخمينى ۱/۲ میلیارد دلار و «آندره‌آ پیگناتارو» ایتالیایی شرکت نرم‌افزار مالی «آیون گروپ» را در سال ۱۹۹۹ در لندن راه اندازی کرده است نیز به جمع میلیاردهای دنیا اضافه شده‌ او که در سال‌های بسیاری علم را انتخاب کرده بود با یک سرشماری انگشتی به شغل سرمایه‌گذاری روی آورد تا بتواند علم و ثروت را کنار هم داشته باشد.

مجیک-جانسون

مجیک جانسون

ثروتمند گرامی چند ساله هستند؟

آمار سنی ثروتمندان جهان هم نشان می‌دهد که برای ثروتمند شدن سن لازم نیست، هم می‌تواند نشان بدهد که خیلی هم دیر شده است. ما هیچ‌یکی‌‌ها که ناامید نشدیم و به‌رسم از شنبه شروع می‌کنیم روحیه خودمان را قوی نگه‌ داشته‌ایم.
جوان‌ترین بیلیونر این لیست «کلمنته دل وکیو» ۱۹ ساله است که ۱۰ سال از جوانترین افراد سال گذشته یعنی گری وانگ و گوستاو مگنار ویتزو جوان‌تر است.

کلمنته-دل-وکیو

جوان‌ترین ثروتمند جهان

اگر می‌خواهید بدانید چطور در این سن کم به چنین رشدی رسیده و او را الگوی خود قرار دهید بسیار دیر است. چرا که باید پدر شما پدرش را الگوی خود قرار می‌داد.
کلمنته روز ۱۴ مه ۲۰۰۴ در میلان ایتالیا به دنیا آمد و در ژوئن سال گذشته پس از مرگ پدرش لئوناردو دل وکیو، بنیانگذار شرکت تولید عینک‌های لوکس Luxottica، در کانون توجه قرار گرفت چرا که ۱۲.۵ درصد از اموال پدر را به ارث برد.
مجموعه Luxoticca صاحب برندهای بزرگی چون عینک ری‌بن و فروشگاه‌های زنجیره‌ای Sunglass Hut است.

پیرترین ثروتمندان جهان

پیرترین بیلیونرها هم رابرت کوک و دیوید مورداک هر دو ۱۰۰ ساله هستند.

رابرت کوک

رابرت کوک

رابرت کوک یک ثروتمند خودساخته است‌. او تاجر، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی مالزیایی–هنگ کنگی است‌ که از سال ۲۰۱۰ به عنوان ثروتمندترین فرد مالزی انتخاب شده.
رابرت کوک در حال حاضر مؤسس و مالک شرکت‌های بسیاری در زمینه کشت، پالایش و تولید شکر، تولید آرد، برنج، روغن، حمل و نقل، هتل‌داری و املاک، تولید غذای حیوانات، نفت و معدن‌، مدیریت مالی و مدیریت دارایی‌ها، تجارت، انتشارات و رسانه است. جالب است بدانید که با وجود سن زیاد و بی‌نیازی، او هنوز دست از کار کردن نکشیده است!
برنار ارنو و خانواده، یلان ماسک، جف بزوس، مارک زاکربرگ، لری الیسون، ورن بافت، بیل گیتس، استیو بالمر، لری پیج، موکش آمبانی به‌ترتیب ده نفر اول لیست ثروتمندان جهان هستند‌.
فقط فراموش نکنید که مناطق تحریمی مانند ایران در این ارزیابی قرار نمی‌گیرد و این را هم از «رابرت کوک» در ذهنتان داشته باشید که گفته: «چه چیزی از من یک پادشاه شکر ساخته است؟! تمرکز روی اهدافم!».
امیدواریم راه درست ثروتمند شدن را پیدا کنید و صد البته دور از شوخی یادمان نرود که زندگی کوتاه است. با کیفیت زندگی کردن را هر طور که راحت‌تر هستید، انتخاب کنید. در آخر این لیست را مجله فوربس منتشر و اعلام کرده که شمار ثروتمندان جهان در سال ۲۰۲۴ به ۲۷۸۱ نفر (یعنی ۱۴۱ نفر بیشتر از سال گذشته) رسیده است.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:16 فروردین, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

17 − یک =