صبح چشمانتان را در یک شهر صورتی باز می‌کنید. یک صورتی مایل به قهوه‌ای. در سال ۱۸۷۶ این اتفاق برای مردم شهر جیپور هندوستان افتاد. این شهر برای استقبال از ادوارد، پرنس ولز رنگ‌آمیزی شد تا بعدها صورتی‌ترین شهر دنیا لقب بگیرید. به ما افتخار می‌دهید برای یک سفر «هیچ‌یکی»؟

شهر-صورتی

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که جیپور اولین شهر برنامه‌ریزی شده هند است.
جی سینگ پادشاه طراح این شهر علاقه زیادی به خرج‌کردن داشت و قبل از ساختن جیپور مطالعات زیادی انجام داد. او از علایق علمی و فرهنگی خود برای ایجاد شهری درخشان استفاده کرد.

در  شهر بناهای زیبا، معابد تزیین شده، کاخ‌های باشکوه و قلعه‌های بی‌نظیر بازدیدی غیر تکراری و رویایی را هدیه می‌دهد. در پاییز و زمستان هوای معتدل و مراسم‌های شگفت‌انگیز شما را سرگرم می‌کند.

شهر-تاریخی-جیپور

شهر به تاریخی بودن اهمیت می‌دهد و به آن احترام می‌گذارد.

کافی است اهل تاریخ باشید تا قدم زدن در جیپور را بخش مهمی از لمس حس تاریخ بدانید. همین حس تاریخی و سلطنتی شهر است که هند را به دنیا معرفی کرده. بسیاری از فیلم‌های مهم بالیوود در قلعه آمیر این شهر تصویربرداری شده است.

قلعه-آمیر

دقیقاً یک قلعه تمام عیار است. نه؟ البته نباید ذوق و خلاقیت عکاس را ندیده گرفت.‌ عکاس این عکس دو خواهر هستند که شاید به دلیل شرم معمول شرقی‌ها اسم‌ خاص ندارند و با عبارت Life with the Singh Sisters عکس‌هایشان را منتشر می‌کنند.

قلعه آمیر از قلعه‌های با شکوه هندوستان

جیپور در ایالت راجستان و قلعه آمیر در جیپور واقع شده است. قلعه‌ای در  ۱۱ کیلومتری شهر جیپور. بله قلعه. بنایی پر طمطراق مناسب نامش.

قلعه-آمیر

نمایی دور و کلی از «قلعه آمیر». شکوه و ابهت تاریخی بناهای سلطنتی می‌تواند اتصال مهم مدرن به امیدواری باشد

قلعه آمیر جیپور یک شاهکار معماری راجپوت است که رو به دریاچه زیبای مائوتا ساخته شده. اثری باشکوه از عاج و چوب صندل از سوک نیواس، پر از نقاشی دیواری‌ و گچکاری و مشبک‌کاری حیرت‌انگیز گانِش پُل یا شیشه‌کاری خارق‌العاده. قلعه‌ای که به دقت نگهداری شده تا توریست نقشه به دست باز جهان تا هند بیاورد.  اگر فکر می‌کنید ابن تنها بنای دیدنی معماری در جیپور است. نه!

کاخ شهر جیپور

به این جمله دقت کنید: «کاخ شهر» سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر بازدید دارد.

از همین جمله مطمئن شوید که یکی از بی‌نظیرترین کاخ‌های با شکوه دنیا را در جیپور می‌بینید. یکی از مهم‌ترین نکته‌های قوت گردشگری در هند رسیدگی به معماری است.

کاخ-شهر-جیپور

کاخ شهر جیپور

مثلاً همین کاخ در طی سال‌های طولانی ساخته و تکمیل شده، نکته‌ای که در کشور ما به ندرت اتفاق می‌افتد‌. یعنی اول دیوار بیرونی، توسط «جی سینگ دوم» ساخته شده، اما درون این دیوارها کاخ‌هایی گسترده ساخته شده که ساختمان های کاخ هر یک مربوط به دوره‌ای از تاریخ است. حتی برخی به اوایل قرن بیستم نیز می‌رسد.

جیپور در پاییز با برگ‌های رنگی شبیه به کارت پستال‌های قدیمی است. شبیه به خواب‌های خوب و روزهای خوش. اگر همین حالا برای خرید بلیت پرواز به سمت جیپور اقدام، باید برای رفت حدود پانزده میلیون هزینه کنید. فقط رفت. اجازه بدهید «هیچ‌یک» با عکس این سفر را فراهم کند.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:14 مهر, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

چهار × سه =