«لوییز کارتیه» مؤسس برند کارتیه کسی که هم هوش اقتصادی خوبی داشته و هم خلاقیت و نبوغ به تنهایی میتواند ثابت کند «خوب دیدن» رمز موفقیت در خلق کردن است
در طول جنگ جهانی اول او متوجه رد شدن تانک‌های رنو FT-17 از پشت پنجره اتاقش میشود و ساعت مچی و محبوب tank بودنش را مدیون همین رد شدن لحظه‌ای یک تانک است. هر چند که بعضی نیز این ادعا را رد کرده‌اند.
رنو افتی (به فرانسوی: Renault FT) که با عنوان افتی-۱۷ نیز شناخته میشود، یک تانک سبک فرانسوی بود که در سال ۱۹۱۶ در جریان جنگ جهانی اول طراحی شد. رنو افتی نخستین تانک عملیاتی با برجک کاملاً گردان به حساب می‌آمد. طراحی متمایز این تانک تأثیر زیادی بر طراحی تانک‌های بعد خود گذاشت به گونه‌ای که برخی تاریخ‌دانان آن را «نخستین تانک مدرن» دانسته‌اند. لوییز همین ساختار ساده را به ساعتی در همین ساختار تبدیل کرد.

ساعت-تانک

درباره ساعت تانک کارتیه

ساعت تانک اصلی ساعت هایی با اعداد رومی و دقیقه‌هایی است که به‌وسیله یک مستطیل با خطوط عاج شکل خط آهن یا تانک نشان‌گذاری شده‌اند. عقربه‌های از جنس استیل و آبی رنگ. ساعت تانک بیشتر به بدنه مستطیلی و بندش است که تقریباً با عرض بدنه برابری می‌کند. سگک این ساعت‌ توسط شخص لویی کارتیه خلق شد که در نوع خودش اهرم متسثر شونده را برای اولین‌بار داشته است.
اولین ساعت تانک کارتیه یک صفحۀ بزرگ فلزی با دو پنجرۀ کوچک یا گیشه بود که ساعت و دقیقه را نشان می‌داد. کارتیه مدل‌های مختلفی از این ساعت ارائه داد که معمولاً جای پنجره‌ها و تاج در آن‌ها متفاوت بود، گاهی اوقات تاج روی عدد ۱۲ یا ۳ قرار می‌گرفت و پنجر‌ه‌ی دقیقه روی ۱۲ یا ۶ بود.

ساعت-کارتیه
کمی بعد ساعتی از مدل تانک عرضه که در زمان کمی به رسمی‌ترین ساعت زمان خودش تبدیل شد. ساعتی زاویه‌دار با پشت صفحه‌ی کج که اگر دست شما روی فرمان خودرو، هواپیما یا حتی دوچرخه باشد ساعت خوانا خواهد بود. چرخش صفحه با قرار دادن ساعت‌های ۶ و ۱۲ در گوشه‌ها به پایان می‌رسد و اعتدال کلی Asymetrique به صورت انحراف از Tank á Guichet عمل می‌کند.
در هر شکل اولین ساعت مستطیلی دنیا ساعت ساعت کارتیه است. ساعتی باقی مانده از جنگ جهانی اول که به تازگی در آکسسوری «رعنا آزادی‌ور» برای اکرن زخم کاری دیده شده است.

-ساعت-تانک

رعنا آزادی ور با ساعت تانک کارتیه

«رعنا آزادی‌ور‌» که با نقش سمیرا در نمایش خانگی به یک تایپ شخصیتی جذاب و پربحث تبدیل شد‌ه در اکران خصوصی «زخم‌ کاری» با ساعت تانک کارتیه دیده شد. این ساعت از جنس فولاد ساخته شده و از محبوب‌ترین ساعت‌های کارتیه است. قیمت این ساعت ۱۶۰/۰۰۰/۰۰۰ تا ۱۷۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون عرضه می‌شود. این بازیگر عادت به استفاده از آیتم‌های منحصر به فرد در استایل خود داشته و دارد. آیا شما طرفدار سریال زخم کاری هستید؟

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:1 مهر, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

12 − شش =