والت دیزنی «به انگلیسی Walt Disney» یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های چند رسانه‌ای در سراسر جهان است. تقریباً در حال‌ حاضر کم‌تر کسی نام این شرکت پرآوازه را نشنیده و نمی‌داند که این شرکت در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند. بسیاری از متخصصان در زمینه فیلم سازی، Walt Disney را به ‌عنوان یک غول فیلم ‌سازی در سراسر جهان معرفی می‌کنند.

همه ما کم ‌و بیش از کودکی تا به امروز با محصولات این شرکت خاطره داشته‌ایم. اما آیا شما می‌دانید که تاریخچه این شرکت چیست و اصلاً والت دیزنی از کجا کارش را شروع کرده؟ ما در ادامه این محتوا قصد داریم برای شما هم چیز درباره‌ والت دیزنی را شرح دهیم و از ابتدا تا انتهای این شرکت پرآوازه و معروف را برای شما بازگو کنیم. اگر می‌خواهید تا به ‌صورت تخصصی و جزئی در رابطه با این شرکت، زمان تأسیس، نحوه تاسیس و موسس آن بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.

والت-دیزنی

درباره والت دیزنی

درباره‌ی والت دیزنی چه می‌دانید؟

قبل ‌از این ‌که برای شما در رابطه با شرکت Walt Disney صحبت کنیم، اجازه دهید کمی در رابطه با موسس این شرکت برای شما اطلاعاتی داشته باشیم. والتر الیاس دیزنی در 5 دسامبر سال 1901 متولد شد. این فرد در زمان جوانی‌اش یک کاریکاتوریست، تاجر، پویانما، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، کارگردان، کارآفرین و همچنین صداپیشه بود. تمام القاب شغلی این فرد نشان می‌دهد که والت تا چه حد فرد تلاش‌گر و با استعدادی در زمینه‌ی فیلم‌سازی و پویانمایی بود.

تلاش‌های این فرد با استعداد انقلاب‌های بزرگی را در صنعت پویانمایی و فیلم‌سازی به وجود آورد. همچنین والت رکورددار دریافت بیشترین تعداد جایزه اسکار است. این فرد در جشنواره ‌هایی مثل گلدن گلوب و امی نیز جایزه‌‌های بی‌شماری را دریافت کرده است. برای اولین ‌بار در سال ۱۹۶۶ بود که بیماری سرطان ریه والت دیزنی تشخیص داده شد.

متأسفانه سرطان ریه او پیشرفت زیادی داشت و در همان سال یعنی سال ۱۹۶۶ بود که باید از دنیا رفت و در آرامگاهی در کالیفرنیا به خاک سپرده شد. اما از آن زمان به بعد شرکتی که او تاسیس کرده بود به کار خودش ادامه داد و در حال حاضر نیز به ‌عنوان یکی از قدرتمندترین شرکت‌ ها در سراسر جهان شناخته می‌شود. دانستن این نکته بد نیست که از زمان تأسیس، به ‌طورکلی خود شرکت والت دیزنی ۱۳۵ جایزه اسکار را برده از این ۱۳۵ جایزه، ۲۶ مورد آن‌ها به ‌صورت شخصی به مؤسس این شرکت یعنی والت دیزنی اهدا شده ‌است.

والت-دیزنی

از والت دیزنی چه می‌دانید؟

تاریخچه کمپانی والت دیزنی

بعد از صحبت در رابطه با زندگی ‌نامه موسس Walt Disney، حال اجازه دهید برای شما در رابطه با تاریخچه این شرکت صحبت کنیم. برای اولین ‌بار در سال ۱۹۲۳ بود که والت با کمک برادرش کمپانی بنام استودیوی کارتون برادران دیزنی را تأسیس کردند. البته با توجه به مشکلات و تفاوت سلیقه‌های موجود، در ادامه نام این کمپانی به Walt Disney و همان نامی که ما امروز این کمپانی را با آنا می‌شناسیم، تغییر کرد. از همان ابتدای شروع فعالیت، فیلم‌ها و انیمیشن‌های ساخته ‌شده توسط این کمپانی طرف‌داران زیادی پیدا کردند.

در ابتدا با پول فروش انیمیشن‌ها، برادران دیزنی تصمیم گرفتند تا کمپانی خودشان را گسترده‌تر و بزرگ‌تر کند. در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در شهر کالیفرنیا واقع شده ‌است. این شرکت صاحب ۱۴ شهربازی است. برخی از این شهر بازی‌ها با نام دیزنی لند شناخته می‌شوند، ما در ادامه بیشتر برای شما در رابطه با این شهربازی‌ها صحبت خواهیم کرد.

در حال‌ حاضر شرکت Walt Disney علاوه‌ بر تولید انیمیشن، صاحب شبکه‌های تلویزیونی دیزنی، ای‌بی‌سی، ای‌اس‌پیان، ای‌بی‌سی خانوادگی، فاکس و… است. علاوه‌ بر این موضوع، زیرمجموعه‌های متفاوت این شرکت شامل مارول اینترتینمنت، استودیو انیمیشن والت دیزنی، پیکسار، دیزنی پیکچرز، لوکاس فیلم، بلو اسکای و … می‌شود.

تمامی این نام‌ها و آمارها نشان می‌دهد که این شرکت تا چه حد در زمینه کاری خود موفق بوده و چگونه توانسته در کنار برطرف کردن نیاز علاقه‌مندان، دارایی‌های خودش را گسترده‌تر کند. در حال‌ حاضر Walt Disney به ‌عنوان یکی از ثروت‌مندترین و پردرآمدترین شرکت‌های جهان شناخته می‌شود. این این شرکت در رتبه ۵۳ در لیست ثروت‌مندترین شرکت‌های آمریکا قرار دارد.

والت دیزنی

تاریخچه کمپانی والت دیزنی

سرزمین Walt Disney

سرزمین «والت دیزنی» که با نام دیزنی‌لند شناخته می‌شود. به‌عنوان یک شهربازی موضوعی در سال ۱۹۵۵ افتتاح شد. در دهه‌ی ۳۰ الی ۴۰ میلادی بود که والت دیزنی هنگامی ‌که داشت با دخترانش از پارک‌های تفریحی دیدن می‌کرد، ایده ساخت شهربازی موضوعی به ذهنش خطور کرد. از همان ابتدا روند ساخت این پارک موضوعی شروع شد. این پارک در آناهایم کالیفرنیا واقع شده و در۱۷ ژوئیه‌ی ۱۹۵۵ برای اولین‌بار افتتاح شد. این  پارک، پارکی موضوعی است که به‌ صورت صددرصد تحت نظارت شخص والت‌دیزنی طراحی و ساخته‌ شده است. بعد از مرگ او، شرکت والت دیزنی سرزمین‌ها و شهربازی‌های گوناگون و متفاوت دیگری را در سراسر جهان تاسیس کرده ‌است. «دیزنی لند» به‌ عنوان یکی از پربازدیدترین مکان‌های تفریحی در سراسر جهان شناخته می‌شود.

طبق آمار های موجود، سالانه حدود ۱۳/۳ میلیون نفر از دیزنی‌لند دیدن می‌کنند. شعبه اصلی دیزنی لند همان شعبه‌ای است که برای اولین ‌بار تأسیس شد. اما در حال حاضر کمپانی Walt Disney تعداد بی‌شماری از این پارک‌های تفریحی موضوعی را در سراسر جهان تاسیس کرده تا همه افراد از سراسر جهان بتواند به این پارک تفریحی دسترسی داشته باشند. بخش‌های متفاوت «دیزنی‌لند» اصلی شامل سرزمین ماجراجویی، سرزمین مرزی، سرزمین جنگ ستارگان، سرزمین عجایب و سرزمین فردا می‌شود.

معرفی دیزنی لندهای Walt Disney در سراسر جهان

پیش‌تر نیز برای شما گفتیم که کمپانی Walt Disney در سراسر جهان سرزمین ‌هایی را با عنوان دیزنی لند افتتاح کرده است. اجازه دهید در ادامه این سرزمین ‌ها را برای شما معرفی کنیم.

  • دیزنی لند آناهایم کالیفرنیا که همان دیزنی لند اصلی است
  • دیزنی لند ورلد فلوریدا
  • دیزنی لند توکیو
  • دیزنی لند پاریس
  • دیزنی لند هاوایی
  • دیزنی لند هنگ‌کنگ
  • دیزنی لند شانگهای

هر کدام از سرزمین‌های ساخته‌ شده و پارک‌های تم موضوعی، ویژگی.های خاص خودشان را دارند و به‌ نحوی می‌توانند شما را سرگرم کنند. اگر علاقه‌مندید که از این دیزنی‌لند‌ها دیدن کنید، می‌توانید با تحقیق در رابطه با هر کدام از آن‌ها تصمیم بگیرید که کدام پارک موضوعی، انتخاب عاقلانه تری برای شماست.

دیزنی-لند

معرفی دیزنی لند های فعال در سراسر جهان

معرفی محبوب‌ترین کارتون‌های والت‌دیزنی

بعد از صحبت در رابطه با والت دیزنی و شرکتی که او تأسیس کرد، اجازه دهید برای شما در رابطه با انیمیشن‌های این شرکت صحبتی داشته باشیم. همه شما می‌دانید که انیمیشن‌های Walt Disney به واسطه فاکتورها و المان‌‌هایی متفاوت در میان کودکان و حتی بزرگسالان جایگاه ویژه‌ای دارند. داستان پردازی مناسب، طراحی کاراکتر دوست‌داشتنی، خط داستانی جذاب و … جزو آن دسته از فاکتورهایی است که انیمیشن‌های این شرکت تولیدی را به گزینه‌ای بسیار پرطرف‌دار تبدیل می‌کند. ما در ادامه قصد داریم برخی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انیمیشن ‌ها را برای شما نام ببریم. پس اگر کنجکاو هستید تا بیشتر در رابطه با آن ها بدانید، با ما همراه باشید.

انیمیشن پینوکیو

همه شما داستان پینوکیو را می‌دانید حتی اگر انیمیشنی آن را ندیده باشید و یا کتاب آن را نخوانده باشید. طبق نظر منتقدان و مورخانی که در دنیای سینما کار می‌کنند، انیمیشن پینوکیو، به‌ عنوان یکی از کامل‌ترین و باکیفیت‌ترین آثار انیمیشنی والت دیزنی شناخته می‌شود.

انیمیشن-پینوکیو

انیمیشن پینوکیو محصول جذاب والت دیزنی

انیمیشن شیرشاه

شیرشاه از دیگر انیمیشن ‌های معروف شرکت  Walt Disney  می‌باشد. طبق اطلاعات موجود، داستان این فیلم از نمایش‌نامه هملت ویلیام شکسپیر گرفته شده است. با این‌ که بازسازی این فیلم در سال 2019 توسط این شرکت به بازار عرضه شد، اما هنوز هم نسخه قدیمی‌تر این فیلم در میان علاقه‌مندان محبوب‌تر است.

انیمیشن جذاب زیبای خفته محصول پرطرفدار والت‌دیزنی

انیمیشن زیبای خفته از دیگر محصولات پرطرف‌دار شرکت  Walt Disney است. در ابتدای اکران این فیلم به‌ عنوان یک محصول شکست‌ خورده شناخته می‌شد زیرا بودجه اختصاص‌ داده ‌شده به آن ۶ میلیون دلار بود در حالی ‌که این فیلم تنها ۵ میلیون دلار فروش رفت. سبک انیمیشن ‌سازی مدرن، به نقش کشاندن شرور فیلم در هنرمندانه‌ترین حال ممکن و … از آن دسته از فاکتورهایی است که این انیمیشن را در میان منتقدان به گزینه‌ای محبوب تبدیل کرده‌‌. با گذشت زمان و کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با این محصول شرکت Walt Disney، طرف‌داران این انیمیشن نیز بیشتر شده‌اند و آوازه این انیمیشن نیز به سراسر جهان رسید.

انیمیشن-زیبای-خفته

انیمیشن زیبای خفته

انیمیشن سیندرلا

کم‌تر کسی پیدا می‌شود که در حال حاضر انیمیشن سیندرلا محصول شرکت  والت دیزنی  را ندیده باشد. سیندرلا دومین انیمیشنی بود که حول محوریت یک شاهزاده خانم تولید شد. بعد از اکران شدن، سیندرلا به‌ عنوان یک موفقیت شگفت‌انگیز برای والت دیزنی شناخته می‌شد.

انیمیشن دیو و دلبر

انیمیشن دیو و دلبر از محصولات شرکت Walt Disney داستانی نسبتاً هیجان‌انگیز دارد، این انیمیشن ‌از روی یک افسانه‌ی فرانسوی تولید شده است. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که این انیمیشن اولین انیمیشنی بود که به ‌عنوان نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم تعیین شد.

انیمیشن بامبی

این انیمیشن انیمیشنی جذاب و شگفت‌انگیز است که می‌تواند هر بیننده ای را میخ‌کوب کند. در زمان انتشار انیمیشن بامبی توانست ۳ جایزه اسکار را دریافت کند که این جایزه ‌ها در زمینه صداگذاری، موسیقی و ترانه به این انیمیشن اعطا شدند. علاوه ‌بر این موضوع، در سال ۲۰۰۸ بود که انجمن فیلم آمریکا تشخیص داد که انیمیشن بامبی به‌ عنوان یکی از ۱۰ انیمیشن عالی در سراسر جهان شناخته می‌شود.

انیمیشن سفید برفی

انیمیشن «سفید برفی و هفت کوتوله» یکی از جذاب‌ترین انیمیشن‌های ساخته ‌شده توسط Walt Disney می‌باشد. این انیمیشن به‌ عنوان اولین فیلم بلند Walt Disney شناخته می‌شود. در واقع می‌توان گفت که شرکت دیزنی با تولید این انیمیشن، ریسک زیادی را به جان خرید. زیرا تا آن زمان شک و تردیدهای زیادی در رابطه با فیلم‌های انیمیشنی بلند وجود داشت. اما فروش حدود ۸ میلیون دلاری سفید برفی، باعث شد که این فیلم در زمان خود  به‌ عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌ ها شناخته شود و موفقیت بزرگی را برای شرکت Walt Disney به ‌همراه داشته باشد.

والت‌دیزنی

سفید برفی

 انیمیشن مولان

انیمیشن «مولان» به ‌عنوان یک اثر خاص در میان آثار دیزنی شناخته می‌شود زیرا شخصیت اول این انیمیشن زیاد شباهتی به پرنسس‌های دیگر دیزنی مثل سیندرلا و سفیدبرفی ندارد. اما به واسطه داستان جذاب و شخصیت ‌پردازی مناسب، این انیمیشن نیز درست مانند انیمیشن‌های پیشین نیز طرف‌داران زیادی دارد.

انیمیشن زوتوپیا انیمیشن‌ قدیمی والت‌دیزنی

در میان معرفی انیمیشن‌های نسبتاً قدیمی Walt Disney بد نیست کمی نیز در رابطه با  شاهکار های نسبتا جدید این شرکت صحبتی داشته باشیم. زوتوپیا به ‌عنوان پنجاه و پنجمین فیلم بلند شرکت Walt Disney شناخته می‌شود که طرف‌داران بی‌شماری دارد. این فیلم در جشنواره ‌های متفاوتی مانند اسکار، گلدن گلوب و… جایزه ‌های متعدد و بی‌شماری را دریافت کرده است. فیلم‌نامه مناسب، موسیقی جذاب، صداگذاری و … جزو نکات مثبتی می‌باشند که باعث شده‌اند زوتوپیا هم از دید منتقدان و هم از دید بینندگان به یک انیمیشن جذاب و جالب تبدیل شود‌.

 

جمع‌بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم به طور کامل برای شما در رابطه با Walt Disney صحبت کنیم. این شرکت، شرکتی نسبتاً معروف است که در سراسر جهان محصولاتش طرف‌داران بی‌شماری دارند. شاید پیشرفت شگفت‌ انگیز Walt Disney در بسیاری از موارد به واسطه شانس بود، اما قاعدتاً تولید محصولات با کیفیت بالا و همچنین توجه به نیاز مخاطب دو مورد از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث شدند تا دیزنی در حال حاضر به محبوبیتی دارد، برسد.

انیمیشن‌هایی که ما برای شما نام بردیم تنها گوشه‌ای از معروف‌ترین و زیباترین انیمیشن ‌هایی می‌باشند که توسط شرکت Walt Disney اکران شده‌اند. این شرکت حتی امروزه نیز تلاش می‌کند تا باکیفیت‌ترین و بهترین انیمیشن ها به سمع و نظر مخاطبان برساند. محصولات جدید این شرکت نیز درست مانند محصولات قدیمی از کیفیت خط داستانی و کارگردانی خوبی برخوردارند و توانسته‌اند به‌ خوبی نیاز مخاطبین را برطرف سازند. بواسطه تحقیقات اصولی و درست و کمک گرفتن از متخصصان در زمینه‌ی انیمیشن ‌سازی و فیلم ‌سازی، محصولات شرکت دیزنی در سراسر جهان طرف‌داران خاص خودشان را دارند. این شرکت سعی می‌کند که با یک روتین منظم، به‌ صورت مرتب فیلم‌ها و انیمیشن‌‌های جدیدی را به بازار عرضه کند تا بتواند به‌ خوبی در جهت برطرف کردن نیاز علاقه‌مندان قدم بردارد.

 

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:6 شهریور, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

20 − یک =