شومه، یک مزون لوکس جواهرات و ساعت فرانسوی است که در سال ۱۷۸۰ توسط «ماری اتین نیتو» تأسیس شد. در طراحی جواهرات این برند، داستان توازن و تناسب کامل با طبیعت وجود دارد. اکنون این مزون با کالکشن جدیدش،  «باغ شومه: جواهرات گران‌بها۱»   Le Jardin de Chaumet High Jewelry یک مکالمه را روایت می‌کند، مکالمه‌ای شاعرانه و الهام بخش با طبیعت، که بی‌شک در یادها جاودانه می‌شود‌.

در ژوئن ۲۰۲۳ مزون «شومه» در یک مهمانی باشکوه در باغ باگاتل (Château de Bagatelle) کلکسیون جدید جواهراتش را جشن گرفت. پس از آخرین برگزاری مهمانی این مزون در سال ۱۹۰۵، یک دیدار فراموش نشدنی بعد از بیش از صد سال، در فضایی پوشیده از گل و شکوفه برگزار شد. در این رویداد افراد مشهوری حضور داشتند که در میان جواهرات ساخت «شومه» می‌درخشیدند. «سونگ هی کیو»، «گائو یوانیوان» و «جسیکا آلبا» از جمله بازیگران زن در این مراسم بودند. همچنین «چا یون وو»  خواننده کره‌ای، «سلما ابو دیف» بازیگر و مدل مصری هم حضور داشتند.

جشن-جواهرات-شومه

 

این کلکسیون جواهرات که در چهار بخش اصلی طراحی شده است، شما را به گردش در میان گل‌ها یا در باغ‌ها دعوت می‌کند و اجازه می‌دهد همان زمان که به دسته‌های گل (از جواهرات) خیره شده‌اید،  خیالتان درحال پرسه زدن در میان زیبایی‌ها باشد.

بخش اول، چوب ها و زیر رست

سفر از میان چوب‌ها و هر آنچه زیر زمین می‌روید آغاز می‌شود، جایی که فروتنانه‌ترین گونه‌ها مانند سرخس و داروش، دوشادوش درختان شکوهمند می‌ایستند. در این بخش، نماد گیاهانی که عمیقاً در خاطره‌ها نفوذ کرده است با چشمان ریزبین و گیاه‌شناسی که بسیار برای مزون عزیز هستند، ادغام می‌شود. جواهرات این بخش نام‌های «داروش»، «سرخش» و «درخت صنوبر و پوست درخت» را به خود گرفته‌اند.

داروش

این سری جواهرات، شامل گردنبند، گوشواره، انگشتر، ساعت و دستبند است. گردنبند آن با داشتن ۷ تکه، به ظرافت نماد قدرتمند «داروش» را به تصویر می‌کشد. گردنبند این سری، از روبان‌هایی در هم تنیده از جنس الماس ساخته شده که نشان‌دهنده شاخه‌های «داروش» است و مرواریدهایی که آن‌ها را تزیین کرده‌اند میوه‌های دایره‌ای شکل این درخت را تداعی می‌کنند.

سنگ زمرد ۲۱.۵۹ قیراطی کلمبیایی طراحی نهایی را در نهایت زیبایی آراسته است. این سنگ با تراش کوسن مانند و رنگ سبز درخشان و مخمل گونه‌اش، احساس خلوص شگفت‌انگیزی را نمایان می‌کند.

جواهرات-شومه

سرخس

این جواهر هشت تکه، شما را به اعماق خاک می‌برد، جایی که انوار خورشید رسوخ می‌کند تا برگ‌های موزون و باوقار سرخس را درخشان کند. طراحی برلیان‌ها روی این گردنبند به گونه‌ای است که احساس می‌کنید، قطرات شبنم با ظرافت روی برگ‌های ظریف سرخس قرار گرفته‌اند.

Haute-Joaillerie-شومه

 

این مجموعه شامل نیم‌تاج، گردنبند، انگشتر و گوشواره است. گردنبند مجموعه «سرخس» مانند پری درخشان است درحالی که نیم‌تاج آن توجه همگان را به قسمت بالای سر توجه می‌کند، جایی که موها یادآور بال برنده خواهد بود.

درخت صنوبر و پوست درخت

گوشواره، انگشتر، دستبند و گردنبند چهار تکه اصلی از این سری جواهرات هستند. در این طراحی، روکشی از جواهر فرم پوسته درخت را تداعی می‌کند و  یاد آور ماهیت با ارزش چوب است.

گردنبند «درخت صنوبر» با اوپال استرالیای ۵۰.۶۱ قیراتی طراحی شده است تا به نوعی طراحی طبیعت‌گرای «شومه» را گرامی بدارد. نگاه کردن به این اوپال خاص، چکیدن قطرات آب در طبیعت بعد از یک باران شدید را تداعی می‌کند. این سنگ با داشتن ترکیب رنگ‌های سبز، آبی  و یک قرمز نایاب، احساس داشتن یک تعویذ را می‌دهد.

جواهرات-شومه

«جواهرات گران‌بها» یا “Haute Joaillerie”، نهایت هنر و ساخت دست بشر را نشان می‌دهد که توسط زبان جواهرات بیان شده است. تنها بهترین سنگ‌های تزیینی و فلزات در این نوع جواهرات به کار می‌روند. معمولاً در این نوع جواهرات، نایاب‌ترین و ویژه‌ترین کلکسیون‌ها عرضه می‌شونچد زیرا سنگ‌های تزینی آن‌ها بسیار نادر است.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:26 مهر, 1402

یک دیدگاه

  1. هنا مهر 26, 1402 در 2:16 ب.ظ - پاسخ

    بسیار زیبا، ظریف و هنرمندانه نوشته شده!

دیدگاه خود را بنویسید

6 + 20 =