هیچ‌یک تصمیم دارد، جهانگردی فرهنگی خود را گسترش دهد. ارزیابی و پژوهشی درباره رفتار مردم و عاداتشان کسب کنند. تا در کنار هم جهان کوچکی از مردم‌شناسی را تجربه کنیم. عادت‌های اجتماعی از شرایط اجتماع، تاریخچه فرهنگی، جایگاه جغرافیایی و خواسته جمعی می‌آید. بنابراین هر کشوری دارای عادات اقلیمیست. با انگلیسی‌ها شروع می‌کنیم. آن‌ها هم عادات خاصی دارند. پس بیایید اصلی‌ترین عاداتشان را بشناسیم.

ساعت پنج

سنت نوشیدن چای بین ناهار و شام در اواسط قرن نوزدهم ظاهر شد و توانست به یکی از مشخصه.های بریتانیا تبدیل شود. این چای با میان وعده‌هایی به شکل مینی ساندویچ و نان و همچنین شیر همراه است. جالب است که حتی مک‌دونالد نیز در این ساعت شیر برای چای سرو می‌کند.

ورزش

فوتبال

بریتانیایی‌ها مردمی بسیار ورزشکار هستند و با انواع مسابقات از این عادت حمایت می‌کند. برترین ورزش‌ها برای بریتانیایی‌ها ورزش‌هایی است که از اینجا سرچشمه گرفته‌: فوتبال، راگبی، کریکت و قایقرانی. تنیس و اسکواش نیز از احترام بالایی برخوردار است. تصادفی نیست که بریتانیا میزبان مسابقات معتبر ویمبلدون است.

ادب انگلیسی‌ها

به عنوان یک قاعده، انگلیسی‌ها با خویشتن‌داری و خیرخواهی خود متمایز می‌شوند: آن‌ها تا انتها به صحبت‌های طرف مقابل گوش می‌دهند و در صورت اشتباه، هر دو طرف عذرخواهی می‌کنند. نکته جداگانه‌ای که قابل ذکر است، توانایی پشتیبانی از صحبت‌های کوچک است. صحبت‌های کوچک «در مورد هیچ.»

باغبانی

فرهنگ انگللیسی‌ها
بریتانیایی‌ها نسبت به پرورش گل‌ها بی‌تفاوت نیست: هر قطعه زمین، بالکن یا حتی پنجره باید با یک باغ گل تزئین شود، به خصوص که مسابقات برای زیباترین باغ اغلب در اینجا برگزار می‌شود. علاوه بر این، لندن هر ساله میزبان جشنواره گل است.

شوخ طبعی

طنز انگلیسی مشهور جهانی طنز پنهان است، زیرا مهم‌ترین چیز برای انگلیسی‌ها این است که تحت هیچ شرایطی به کسی توهین نکنند. برای انجام این کار، انگلیسی‌ها سعی می‌کنند از اظهارات دسته بندی پرهیز کنند، استادانه از بازی با کلمات استفاده کنند و مهمتر از همه، اول از همه با خودشان شوخی کنند. به عنوان مثال، نویسنده برنارد شاو، با شنیدن اظهارات منفی درباره نمایشنامه در میان تشویق‌های پس از نمایش پیگمالیون، پاسخ داد: «کاملاً موافقم! اما متأسفانه من و شما در اقلیت هستیم.»

کافه و زیرمجموعه‌هایش

مردم انگلیس به کافه‌ها می‌آیند تا بعد از کار نوشیدنی بخورند، با دوستان خود ملاقات کنند، فوتبال تماشا کنند، دوست پیدا کنند و درباره آخرین اخبار گفت‌وگو کنند. شما می‌توانید در کافه، چاشت‌های معروف انگلیسی یا غذاهای سنتی، چیپس ماهی یعنی ماهی در خمیر با سیب زمینی سرخ کرده میل کنید.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آداب معاشرت, جهانگردیبرچسب‌ها: , بازدیدها: 12775
تاریخ انتشار:21 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

نوزده + هفده =