پول کلان فرصتی است برای زندگی آنگونه که می‌خواهید. زندگی هاوارد هیوز، مارک کوبان و میلیونرهای دیگر این حقیقت را تایید می‌کند. شما اگر پولدار بودید، چه کار عجیبی می‌کردید؟

کلایو پالمر، دارایی خالص ۵۵۰ میلیون دلار

میلیونر
یک میلیونر استرالیایی پول زیادی را صرف تحقیقات شبیه‌سازی دایناسورها کرده است. وقتی این کار به نتیجه نرسید، پالمر با ساختن دو مجسمه دایناسور در اندازه واقعی خود را دلداری داد. او این ارقام را در زمین گلف خود قرار داد و سپس او متعهد به تامین مالی بزرگ‌ترین پارک دایناسورهای جهان شد – با ۱۳۰ فیگور که صدا می‌سازند و حرکت می‌کنند.

کایتانا فیتز-جیمز استوارت، ۵۱ میلیارد دلار

دوشس

هنگامی که یک دوشس ۸۵ ساله اسپانیایی تصمیم گرفت با یک کارمند ۶۱ ساله ازدواج کند، وارثان متعدد او خشمگین شدند. دوشس برای اثبات اینکه عشق برای او مهم‌تر از پول است، از ثروت چشم‌پوشی کرد. پول، املاک، آثار هنری گرانبها همه چیز زودتر از موعد به دست بچه‌ها رفت.

نیکلاس برگروئن، ۱.۹ میلیارد دلار

میلیونر دنیا

در اوایل دهه ۲۰۰۰، برگروئن خانه‌ها و اتومبیل‌های خود را فروخت و فقط هواپیما را نگه داشت. «من به چیزها علاقه‌ای ندارم. اگر یک تخت راحت برای خواب پیدا کنم، کافی است.» پس از ۱۲ سال، برگروئن آنقدر از زندگی در هتل خسته شد که در نهایت دو ملک خرید. یکی به قیمت ۴۱ میلیون و دیگری به قیمت ۶۳ میلیون.
نیکلاس برگروئن ۵۰ ساله، ۸۸۱ میلیون پوند از سهام برگر کینگ را خریداری کرده است، اما وسایل خود را در پاکت کاغذی حمل می کند. او می‌گوید: ثروت و دارایی من هر چقدر هم که باشد، همیشگی نیست. این اعمال و رفتار ماست که بیانگر ارزش واقعی ما می باشد.

هوارد هیوز، ۵۵ میلیارد دلار (تعدیل شده بر اساس تورم)

هیوز ماه‌ها را صرف تماشای فیلم در سینمای خودش کرد بدون اینکه آن را ترک کند. در هتل‌ها زندگی می‌کرد، از مردم دوری می‌کرد، نور خورشید را به اتاق‌ها نمی‌داد. هیوز نه تنها هواپیماهای خود را داشت، بلکه فرودگاه و قطار خود را نیز داشت. یک روز او هتلی خرید که صاحبانش می‌خواستند او را ترک کند.

اینگوار کامپراد، ۴۲ میلیارد دلار

مؤسس IKEA به‌عنوان فردی بسیار مقتصد شهرت داشت. کامپراد با یک ولوو قدیمی رانندگی کرد، از کیسه‌های چای استفاده مجدد کرد و حتی بسته‌های نمک و فلفل را از رستوران‌ها دزدید. فقط از بازارهای فروش لباس می‌خریدم. خانه ساده کامپراد با مبلمان ایکیا مبله شده بود که البته او با دستان خود آن‌ها را مونتاژ کرد.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: استایلبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 10348
تاریخ انتشار:11 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

2 × دو =