اولین تصویر رسمی از فیلم‌بیوگرافی «مایکل» به کارگردانی «آنتوان فوکوا» و بازی «جعفر جکسون» در نقش عمویش «مایکل جکسون» منتشر شد و همین بهانه‌ای دست ما داد تا پژوهش درباره‌ی فیلم و اوضاع فیلمبرداری را شروع کنیم. با «هیچ‌یک» همراه باشید.

مایکل جکسون اسطوره‌ای تاریخ‌ساز

«مایکل جکسون» معروف به «سلطان موسیقی پاپ» کسی که حتی بعد از مرگش هم محبوب و رکوردشکن باقی مانده، روز ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ در سن ۵۰ سالگی بر اثر مصرف بیش از حد داروهای آرام‌بخش قوی درگذشت. این مرگ چنان باورنکردنی بود که سال‌هاست برخی از کاربران اصرار بر زنده بودن او با دلایل مختلف را دارند‌. «جکسون» پیش از مرگش، در سال ۱۹۹۳ از اتهام آزار و اذیت جنسی کودکان و در سال ۲۰۰۵ از اتهام سو استفاده جنسی تبرئه شده بود و بسیاری این حاشیه را دلیلی برای تخریب چهرهٔ محبوب او می‌دانند و برخی هم می‌گویند این حاشیه‌ها دلیل فرقه‌ای دارد. در نتیجه خبر مرگ «جکسون» را راهی برای ادامه زندگی او می‌دانند. با همه‌ٔ این حرف‌ها این خواننده محبوب، حتی پس از مرگش پولساز بوده است. با گذشت یک دهه از مرگ «مایکل جکسون»، وی همچنان پردرآمدترین انسان مشهور درگذشتهٔ جهان بوده. درآمد جکسون از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ دست کم دو میلیارد و چهارصد هزار دلار آمریکا برآورد شده‌ است.
تفکر او، نوع زندگی‌اش، حرف‌هایش، ترانه‌هایش و حتی رقصش او را به یکی از مشهورترین چهره‌های فرهنگ عامهٔ جهان تبدیل کرد، به گونه‌ای که از وی به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های فرهنگی قرن بیستم نام برده می‌شود. معروف‌ترین حرکت او در رقص «مون‌واک» هم‌چنان جنجالی و پربحث است.

بیوگرافی-مایکل-جکسون
«جعفر جکسون» در نقش «مایکل جکسون»

شک نداریم توقع نداشته‌اید اسم برادرزادهٔ «مایکل جکسون» جعفر باشد‌. اما هست. «جعفر جکسون» فرزند «جرمین جکسون» است که در سال ۱۹۸۹ و پس از سفری به کشور بحرین مسلمان شد.
«جعفر جکسون» برادرزاده ۲۶ ساله «مایکل جکسون» در فیلم زندگی‌نامه سلطان موسیقی پاپ مقابل دوربین می‌رود. این اولین نقش اصلی برای «جعفر» ۲۶ ساله، دومین پسر «جرمین جکسون» برادر بزرگتر «مایکل جکسون» در نقش عمویش سلطان موسیقی پاپ است. سازندگان فیلم برای یافتن گزینه مناسب بازی در نقش «مایکل جکسون» دور دنیا را گشتند و آخر به خانواده خودش رسیدند.

«آنتونی فوکوا» کارگردان فیلم «مایکل»

آنتوان فوکوآ (به انگلیسی: Antoine Fuqua) (زاده ۱۹ ژانویه ۱۹۶۶) فیلم‌ساز آمریکایی است. او بیشتر برای کارگردانی موزیک ویدئوهای خوانندگانی مانند «تونی برکستون»، «کولیو»، «استیوی واندر» و «پرینس» از جمله موزیک ویدئو «بهشت گانگسترها» (۱۹۹۵) شناخته‌می‌شود. او از سال ۱۹۹۹ در صنعت سینما مشغول فعالیت است و پس از کارگردانی فیلم جنایی «روز تعلیم» (۲۰۰۱) در هالیوود صاحب نام شد.

«جولیا کرو والدی» در نقش نوجوانی

با توجه به این‌که با یک فیلم‌بیوگرافی طرف هستیم. طبیعی است که نقش نوجوانی مایکل جکسون هم بازیگر داشته باشد. «جولیانو کرو والدی» نه ساله برای ایفای نقش مایکل جکسون نوجوان انتخاب شده است. او و برادرانش به‌عنوان جکسون ۵ به شهرت رسیده‌اند.
«گراهام کینگ» تهیه‌کننده این فیلم که در سراسر دنیا به دنبال بازیگری برای این نقش سن‌های مختلف مایکی بوده‌ است درباره‌ی جولیانو می‌گوید: «زمانی که مایکل خیلی جوان بود _یازده ساله بود_ دنیا را شگفت زده کرد، با داشتن روحیه و استعداد یک بزرگسال. او واقعاً یک روح پیر بود. او و جولیانو این وجه مشترک دارند.» جولیانو علاوه بر اینکه یک استعداد جوان فوق‌العاده است، عمیقاً از مایکل و موسیقی او الهام گرفته است و توانسته این الهام را به حضور و اجرای نمایشی تبدیل کند که جادوی واقعی مایکل جکسون جوان را به تصویر می‌کشد.

فیلم-سینمایی-مایکل-جکسون
فیلم «مایکل» ساخته می‌شود

فیلم «مایکل» یک فیلم‌بیوگرافی خواهد بود. این دسته از فیلم‌ها طرفداران بسیاری دارند‌. در فیلم‌های بیوگرافی رعایت تاریخ دقیق اتفاقات و همچنین اسامی واقعی اشخاص بسیار مهم است و حتی گاهی کار را سخت می‌کند. از بهترین فیلم‌ها در این دسته می‌توان به این دو فیلم اشاره کرد: «شادترین روز اولی ماکی» یکی از فیلم‌های بیوگرافی ورزشی بسیار خوب سینما به‌شمار می‌رود که زندگی «اولی ماکی» را به تصویر می‌کشد. بوکسور حرفه‌ای و مشهور اهل کشور فنلاند که شانس زیادی برای قهرمان شدن در مسابقات جهانی سال ۱۹۶۲ داشت و فیلم «کاپوتی» که داستان فیلم کاپوتی درباره زندگی شخصیت «ترومن کاپوتی»، نویسندهٔ برجسته آمریکایی جریان دارد.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:2 بهمن, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

2 + پانزده =