فیلم جوکر از همان روزهای اول ساخت تا اکرانش بحث‌برانگیز بود. فیلمی که برای انگ زدن به سلامت روان شناخته می‌شد اما برنده جایزه بزرگی هم شد. فهرست جوایز این فیلم آنقدر طولانی است که سازندگان را تشویق کن. برای ساخت یک فیلم مستقل اما ادامه‌دار از جوکر. جوکر فیلمی در ژانر تریلر روان‌شناختی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی تاد فلیپس که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور بر پایه شخصیت ابرشرور جوکر از دی‌سی کامیکس نوشته شده‌است. جوکر نخستین فیلم از دنیای سینمایی دی‌سی بلک است که مشتق شده از دنیای توسعه‌یافته دی‌سی است. داستان فیلم در سال ۱۹۸۱ و شهر گاتهام سیتی رخ می‌دهد و داستان زندگی کمدین شکست‌خورده‌ای به نام آرتور فلک را دنبال می‌کند که بعد از تجربه‌های تلخ متعدد وارد دنیای جرم و جنایت شده و با لقب جوکر به شهر بازمی‌گردد.
واکین فینیکس نقش جوکر را در این فیلم بازی کرده‌است؛ بدین ترتیب او بعد از سزار رومرو، جک نیکلسون، هیث لجر و جرد لتو پنجمین شخصی است که در یک اثر سینمایی این نقش را ایفا کرده‌است.
حالا علاقه‌مندان به این فیلم منتظر اکران جوکر دو هستند.
جوکر: جنون دو نفر (انگلیسی: Joker: Folie à Deux) در ژانر دلهره‌آور روان‌شناختی و موزیکال در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد. فیلم‌نامه این فیلم باز هم توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور بر پایه شخصیت ابرشرور جوکر نوشته شده و دنباله‌ای مستقیم بر فیلم جوکر (۲۰۱۹) است. واکین فینیکس یک بار دیگر نقش آرتور فلک / جوکر را در آن تکرار کرده و لیدی گاگا، زاسی بیتس، استیو کوگان، برندن گلیسون و کاترین کینر دیگر بازیگران فیلم هستند.
پوستر فیلم نشان می‌دهد رابطه دکتر هارلین کویینزل (لیدی گاگا) (روان‌پزشک) با آرتور (واکین فینیکس) عاشقانه خواهد شد.
فینیکس برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و هیلدور گونادوتیر برای بهترین موسیقی متن برنده جایزه اسکار شدند و . علاوه بر این، جوکر به طرز چشمگیری بیش از ۱ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی (از طریق باکس آفیس موجو) به دست آورد. با توجه به اینکه بودجه نسبتا کمی برای یک فیلم کمیک بوک داشت، این میزان فروش حتی چشمگیرتر می‌شود، زیرا جوکر ۲۰۱۹ فقط ۵۵ میلیون دلار هزینه داشت. و با وجود بازیگران پر ستاره Joker: Folie à Deux و برخی افشاگری‌های هیجان انگیز دیگر که درباره فیلم منتشر شده، به نظر می‌رسد برادران وارنر به راحتی می‌توانند موفقیت گذشته را تکرار کنند.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: سینمابرچسب‌ها: , ,
تاریخ انتشار:16 فروردین, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

یک × دو =