کامپیوترهای خانگی از همان ابتدا به عنوان ابزاری برای بازی مورد توجه قرار گرفتند. امروزه محبوبیت کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها حتّی با معرفی کنسول‌های بازی و گوشی‌های هوشمند نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته است. بیشتر گیمرهای حرفه‌ای بازی کردن با موس و کیبورد را به کنترلرها و جوی استیک‌ها ترجیح می‌دهند. از این رو سالانه بسیاری از استودیوهای بازی‌های کامپیوتری نسخه‌های انحصاری از محصولات خود را برای پلتفرم PC عرضه می‌کنند. با این پیش‌زمینه تصمیم گرفتیم به سراغ معرفی و بررسی محبوب‌ترین بازی.های کامپیوتری در یک دهه گذشته برویم.

لیست بهترین بازی‌های کامپیوتری

محبوب‌ترین بازی های کامپیوتری

بازی کامپیوتری GTA V

محصولات شرکت Rockstar همیشه در لیست بهترین بازی‌های کامپیوتری قرار داشته‌اند. در این میان GTA V را می‌توان منحصر به فرد‌ترین بازی کامپیوتری در تمام تاریخ دانست. این بازی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی و به بازار عرضه شد. با این وجود پس از گذشت ۱۰ سال همچنان در صدر پرفروش‌ترین و بهترین بازی‌های کامپیوتری قرار دارد. GTA V توانسته در سایت IMDB امتیاز ۱۰/۹.۵ سایت Steam امتیاز ۱۰/۹ و در متاکریتیک نمره ۱۰۰/۹۶ را به دست آورد. این بازی به سبک جهان باز است که به بازیکن اجازه می‌دهد به هرکجا که دوست دارد سفر کند. از عمده‌ترین دلایل موفقیت این بازی می‌توان به طراحی دقیق شهر، امکان جابجای میان ۳ کاراکتر اصلی بازی، آزادی عمل و از همه مهم‌تر بخش آنلاین آن اشاره کرد.

GTA V

GTA V

بازی Portal 2

بازی کامپیوتری Portal 2 در رتبه دوم لیست محبوب‌ترین بازی‌های کامپیوتری قرار گرفته است. این بازی پس از موفقیت نسخه‌ی اول از سوی استودیو بازی سازی Valve در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و توانست توجه بسیاری از PC گیمرها را به خود جلب کند. محبوبیت Portal 2 تا جایی است که توانسته در سایت Steam امتیاز ۱۰/۱۰ را به خود اختصاص دهد. بازی کامپیوتری Portal 2 ژانری کاملاً معمایی دارد. به طوری‌که بازیکن با استفاده از اسلحه خود اقدام به باز کردن پرتال‌هایی می‌کنند که حاوی یکسری معماست. این معما‌ها بسیار پیچیده و گمراه کننده است و ذهن بازیکنان را به چالش می‌کشند. Portal 2 در زمان انتشار توانست جایزه «گلدن جوی استیک» را از آن خود کند و از سوی رسانه‌های معتبری چون IGN و یوروگیمر مورد تحسین قرار گیرد.

Portal 2

Portal 2

بازی کامپیوتری The Elder Scrolls V: Skyrim

هر ساله بازی‌های بسیار زیادی از سوی استودیوهای مطرح دنیا معرفی و روانه بازار می‌شوند. از میان تمام این بازی‌ها تعداد انگشت شماری می‌توانند به موفقیت دست یابند و سال‌های سال مورد توجه گیمرها قرار گیرند. اسکایریم یکی از معدود بازی‌های کامپیوتری است که توانسته به این موفقیت دست یابد و خود را یکی از محبوب‌ترین بازی های کامپیوتری جا بزند. این بازی به سبک جهان باز بوده و پتانسیل آن را دارد که به راحتی چندین ماه شما را سرگرم کند. داستان بازی از آنجا شروع می‌شود که بازیکن پس از ساخت آواتار خود در موقعیت مرگ و زندگی قرار می‌گیرد. اما ناگهان اژدهایی برای نجات جان شخصیت اصلی داستان ظاهر شده و اتفاقات بعدی را رقم می‌زند.

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

بازی Mass Effect 2

بازی کامپیوتری Mass Effect 2 دنباله‌ای بر سه گانه مس افکت است که در سال ۲۰۱۰ معرفی و عرضه شد. مایکروسافت و EA در این بازی نسبت به نسخه‌های پیشین بهتر عمل کرده‌اند. از این رو Mass Effect 2 توانست هواداران بیشتری را به سمت خود جذب کند. البته اگر سایر نسخه‌های این بازی را کنار بگذارید در حق Mass Effect 2 کم لطفی کرده‌اید. گذشته از این که مس افکت یک بازی نقش آفرینی با جزئیات بسیار دقیق است، داستان کاپیتان شفرد را بسیار زیبا روایت می‌کند. البته همان‌طور که گفتیم برای درک بهتر داستان بازی بهتر است ابتدا سه گانه آن را بازی کنید.

Mass Effect 2

Mass Effect 2

بازی کامپیوتری Bioshock Infinite

بازی Bioshock Infinite در جایگاه پنجم لیست محبوب‌ترین بازی‌های کامپیوتری قرار گرفته است. این بازی کاری دیگر از Ken Levine نویسنده قهار بازی‌های کامپیوتری است که نسخه PC آن در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این بازی در همان ابتدای کار توانست جوایز و افتخارات بسیاری را از سوی VGX ، Kerrang و Bafta Games کسب کند. به راستی که نسخه سوم بازی کامپیوتری Bioshock یک شاهکار است. این بازی از هر لحاظ فوق العاده است. داستان بازی در شهری خیالی به نام کلمبیا که بر فراز ابرها قرار دارد اتفاق می‌افتد. خط داستانی بازی چنان جذاب و گیرا پیش می‌رود که تا آن را به پایان نرسانید آرام نخواهید گرفت.

Bioshock Infinite

Bioshock Infinite

بازی کامپیوتری The Witcher 3

بازی The Witcher 3 یک شاهکار به تمام معناست. این بازی کامپیوتری در زمان انتشار توانست تحسین تمام بازی دوستان و منتقدین را از آن خود کند. حتی امروز که چند سالی از انتشار آن گذشته همچنان با نسخه‌های الحاقی بر جذابیت‌هایش افزوده می‌شود. بازیکنان در The Witcher 3 برای باری دیگر با شخصیت بسیار جذاب گرالت همراه می‌شوند تا سیری را بیابند. اگرچه در کنار انجام ماموریت اصلی، ماموریت‌های فرعی بسیاری وجود دارد تا بازیکنان را دچار چالش‌های فراوان کند. نبرد با موجودات عظیم الجثه و افسانه‌ای یا هم صحبت شدن با دیگر کاراکترهای بازی داستان The Witcher 3 را غنی‌تر کرده است.

محبوب ترین بازی‌های کامپیوتری

The Witcher 3

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:24 خرداد, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

10 − هشت =