شرکت هوراسیو پاگانی اکنون در دهه سوم فعالیت خود است. پس از پروژه Zonda، شروع به ایجاد افسانه جدید نموده است. پروژه Huayra، بر این اساس در مقیاس جهانی ساخته شد و با ادغام آیرودینامیک فعال و کربو تیتانیوم برگی درخشان در کارنامه خود رقم زد. اکنون مدل سوم آن، با نام رمز C10، چه چیزی جدیدی می‌تواند ارائه کند؟ قدرت بیشتر، افزایش عملکرد، ساختار یا آیرودینامیک بهتر؟

اهداف و جاه‌طلبی‌ها

هوراسیو پاگانی از نزدیک‌ترین مشتریانش خواست تا خواسته‌های خود را بیان کنند. آنها سه اصطلاح برجسته را بیان می‌کنند: سادگی، سبکی و لذت رانندگی؛ بنابراین، پروژه C10 بدون باتری سنگین، فقط با یک V12 فوق‌العاده عرضه خواهد شد. در این مدل بدون سیستم دوکلاچه، فقط یک گیربکس هفت سرعته دستی یا خودکار وجود دارد. همه اینها برای اطمینان از اینکه خودرو بهتر از همیشه به خواسته راننده خود پاسخ مثبت می‌دهد، تجربه‌ای کلاسیک که به روش‌های جدید تعریف شده است.

Pagani Utopia

 مدینه فاضله… برای فیلسوف توماس مور در سال 1516، اتوپیا مکانی بود که وجود نداشت و از آن زمان تاکنون این نام به مکان‌های ایده آلی که ما رؤیای آنها را می‌بینیم، اتلاق می‌شود.

هر پاگانی با یک شوک زیبایی شناختی شروع می‌شود. شکلی که روان‌تر و خمیده‌تر است. از شیشه جلو، با لبه‌های گرد بالای آن، تا جزئیات بال‌ها و کاپوت، خطوط نرم‌تر آن جلوه‌ای جدید، شکل و شمایل جدید به آن می‌دهد. شکلی که وقتی برای اولین باری که آن را می‌بینید در حافظه شما باقی می‌ماند. خودروی جدید دارای افزونه‌های آیرودینامیکی بسیار کمی است اما کارآمدتر از همیشه است.

جزئیات استایل آن به قدری با دقت اجرا شده اند که می‌توان آن را به خودی خود تحسین کرد؛ از نظر فناوری پیشرفته، شکل آنها از ابزار دهه 1950 الهام گرفته شده است. کالیپرهای ترمز که بر روی دیسک‌های کربن سرامیکی نصب شده‌اند، طراحی جدید و سبک‌تری دارند.

Pagani-Utopia-پاگانی-اتوپیا

چرخ

نقش تایرهای پیرلی این است که به لطف چرخ‌های بزرگ ۲۱ اینچی در جلو و چرخ‌های ۲۲ اینچی در عقب، گشتاور فوق‌العاده را به زمین به طور موثر انتقال می‌دهند.

آینه

آینه‌های جانبی که گویی در هوا معلق هستند، به لطف پشتیبانی ایرفویل، برای نفوذ آیرودینامیکی بهتر از بدنه جدا شده‌اند و بهینه سازی دقیقی را که در تونل باد روی آنها انجام شده را نشان می‌دهد.

چراغ

چراغ‌های عقب در کناره‌های بال‌های عقب شناور می‌شوند و در بیرون‌ هوا کش‌ها قرار می‌گیرند. هر قسمت از آنها که به زیبایی ساخته شده می‌توانند در ویترین یک جواهرفروشی به نمایش گذاشته شوند.

پاگانی-اتوپیا

اگزوز

اگزوز چهارگانه تیتانیوم، امضای این برند است. این اگزوز یک پوشش سرامیکی دارد تا گرما را به طور موثر دفع کند.

 

نگاهی به آینده، ادای احترام به گذشته

یک اتومبیل با یک مجسمه مقایسه می‌شود، و فضای داخلی Pagani Utopia حتی از شکل بیرونی آن قابل پیش بینی است.

هیچ صفحه نمایشی به غیر از نمایشگر جلوی راننده وجود ندارد. نمایشگرهای بزرگ می‌توانستند راحت‌تر در درون اتومبیل قرار بگیرند و در طراحی صرفه‌جویی کنند، اما زیبایی زیادی را از بین می‌بردند. تمام ابزارها کاملاً آنالوگ هستند و هر یک از صفحه‌های آسان‌خوان بخشی از مکانیسم خود را به شکلی ظریف نشان می‌دهند که گویی حرکت اسکلت را آشکار می‌کنند.

فضای داخلی پاگانی اتوپیا

فرمان

برای پاگانی، هر قسمت مورد نیاز برای عملکرد خودرو، فرصتی برای ظهور خلاقیت است. حتی فرمان نیز دوباره اختراع شده است؛ از یک بلوک آلومینیومی جامد، از پره ها و لبه توخالی گرفته تا ستون فرمان که حاوی کیسه هوا است، ساخته شده است.

Pagani-Utopia-پاگانی-یوتوپیا

پدال و دنده

پدال ها نیز از یک بلوک فلزی ساخته شده اند، در حالی که مکانیسم اهرم دنده هنوز در معرض دید قرار دارد اما پیچیده تر از همیشه است. همه اینها با وسواس مناسب به ارگونومی، کارایی و سهولت دسترسی، ساخته و پرداخته شده است.

فایبر کربن

متریال کربنی که در مدل‌های قبلی پاگانی به کار رفته بود، استانداردها را از نظر استحکام، سبکی و کیفیت ساخت آن تعیین می‌کند. پاگانی تصمیم گرفته است تا نقاط قوت خود را تثبیت کند، و نحوه بافته شدن الیاف خود را بهبود بخشد و به طور مداوم مواد کامپوزیتی جدیدی مانند کربو تیتانیوم و کربو تریاکس اختراع کند. علاوه بر این، نوع جدیدی از فیبر کربن کلاس A به طور خاص برای کاربردهای زیبایی مانند بدنه ایجاد شده است که 38 درصد سختی اضافی را با همان چگالی ایجاد می‌کند.

پاگانی-یوتوپیا-2023

قدرت پیشرانه پاگانی اتوپیا

موتور V12 پاگانی، یک بی‌توربو 6 لیتری که اختصاصی توسط مرسدس AMG برای پاگانی ساخته شده است، نتیجه یک کار عظیم است؛ 864 اسب بخار قدرت و بالاتر از همه، گشتاور شگفت انگیز 1100 نیوتن متر را ارائه می‌دهد.

پیدایش

از همان ابتدا، وضعیت به طور قابل توجهی تغییر کرده است. این شرکت در سال 1999 به خودکفایی رسید و در ابتدا فقط 25 کارمند داشت اما امروزه 180 کارمند دارد.

 اولین سری از اتوپیا کوپه که قبلاً به علاقه مندان ممتاز واگذار شده است در 99 دستگاه ساخته خواهد شد.

پاگنی-یوتوپیا

مشخصات فنی پاگانی اتوپیا

وزن: 1280 کیلوگرم

قدرت: 864 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

گشتاور: 1100 نیوتن متر

موتور: Pagani V12 توربوشارژرهای دوقلوی 60 درجه 5980 سی سی

گیربکس: Pagani by Xtrac   7 سرعته AMT (گیربکس دستی خودکار)

شاسی: مونوکوک در Pagani Carbo-Titanium HP62 G2 و Carbo-Triax HP62

سیستم تعلیق: جناغ دوبل مستقل از آلیاژ آلومینیوم فورج شده با فنرهای مارپیچ و کمک فنرهای کنترل شده الکترونیکی

ترمزها: دیسکی کربن سرامیکی Pagani by Brembo 4

چرخ ها: آلیاژ آلومینیوم یکپارچه آهنی APP، 21 اینچ در جلو و 22 اینچ در عقب

لاستیک: پیرلی PZero Corsa 265/35 R21 در جلو و 325/30 R22 در عقب

پاگانی2023 اتوپیا

 

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: خودروبرچسب‌ها: , ,
تاریخ انتشار:4 اردیبهشت, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

هشت + هجده =