قرار است نقاشی اصلیِ طرح جلد «هری پاتر و سنگ جادو» (اولین جلد از هری پاترها که ژوئن ۱۹۹۷ منتشر شد) در حراجی ساتبی فروش برود و حدس بزنید چقدر؟ با قیمت تخمینی ۶۰۰هزار دلار که تا به حال بالاترین ارزش پیش‌فروش برای یک کالای مرتبط با هری پاتر قرار داده شده است.. این نقاشی قبلاً و در سال ۲۰۰۱ هم حراج شده بود که آن موقع ۱۰۶هزار دلار فروش رفت. رکورد فروش یک محصول هری پاتری، یکی از ۵۰۰ نسخۀ چاپ اول همین کتاب به ۴۲۱هزار دلار است.
نقاشی روی جلد آبرنگ توسط نویسنده و تصویرگر توماس تیلور ساخته شده است. این تصویر جادوگر جوان هری پاتر را نشان می‌دهد–با موهای تیره و قهوه‌ای غیرقابل انکار، عینک‌های گرد و زخم رعد و برق– آماده سوار شدن به قطار سریع‌السیر هاگوارتز برای اولین سفر خود به مدرسه جادوگری هاگوارتز.
حراجی هری پاتر
خانه حراج گفت که جلد تیلور برای چندین نسخه ترجمه شده کتاب استفاده شده است. با این حال، برای نسخه آمریکایی کتاب، که با عنوان «هری‌ پاتر و سنگ جادو» منتشر شد، استفاده نشد.
انتظار می‌رود که تصویر آبرنگ جادوگر جوان خیالی هری‌ پاتر در مقابل قطار سریع‌السیر هاگوارتز تا ۶۰۰۰۰۰دلار در ۲۶ ژوئن به فروش برسد.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی ساتبی در روز پنجشنبه، هنگامی که این تصویر برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ در حراجی ساتبیز لندن به نمایش گذاشته شد، تقریباً چهار برابر قیمت فروش تخمینی خود، به قیمت رکورد ۸۵۷۵۰پوند (حدود ۱۰۶۰۰۰دلار) فروخته شد.
هَری پاتِر مجموعه‌ای از هفت رمان فانتزی نوشتهٔ جی.کی. رولینگ، نویسندهٔ بریتانیایی است که نویسنده‌اش را از ورشکستگی و فقر نجات داد. این رمان‌ها شرح زندگی جادوگر جوانی به نام هری پاتر و دوستان و دشمنان مدرسه‌اش به ترتیب هرماینی گرنجر و رونالد ویزلی و درِیکو مالفوی است که همگی دانش‌آموزان مدرسه سحر و جادوگری هاگوارتز هستند. بخش اصلی داستان پیرامون تلاش و مبارزه هری برای غلبه بر جادوگر سیاه، لرد ولدمورت است که هدفش سرکوب کردن افراد غیر جادوگر (مشنگ‌ها)، تحت فرمان درآوردن دنیای جادوگران و نابود کردن همه کسانی است که در مقابل او ایستاده‌اند. به جرأت می‌توان گفت بعد از داستان تن‌تن خبرنگار جوان، این دومین مجموعه فراگیر در دنیاست که طرفداران پروپاقرصی دارد.

نقاشی هری پاتر

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: ادبیات, هنرهای تجسمیبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 159
تاریخ انتشار:20 اردیبهشت, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

پانزده − چهارده =