پس از گذشت 12 ماه که با فروپاشی کریپتوها (رمز ارزها)، ورشکستگی‌ها و هرج‌ومرج بازار ارز دیجیتال در سراسر جهان مواجه بودیم، اما آیا واقعاً شرایط این بازار بهتر می‌شود؟

سال 2022 سال دشوار و عجیبی برای سرمایه‌گذاران بود، به‌طوری‌که بازار سهام با موفقیت‌های چشمگیری مواجه شد و ارزهای دیجیتال به دلیل عدم اطمینان مردم در سراسر جهان به پایین‌ترین سطح خود رسیدند.

 هرگز بیش از حدی که می‌توانید از دست بدهید سرمایه‌گذاری نکنید.

پس از فروپاشی تعدادی از صرافی‌های پرمخاطب، بیت‌کوین در اوایل سال میلادی جاری ۶۴ درصد از ارزش خود را از دست داد، با وضعیت بدتری مانند اتریوم و سایر ارز‌های جایگزین، و معامله‌گران مجبور شدند تصمیم‌های عجیب‌وغریبی در این اتخاذ کنند.

این واقعیت که ارزهای دیجیتال می‌توانند چنین نوسانی را تجربه کنند، موضوع جدید و عجیبی نیست، و در واقع مشخصه شناخته شده دارایی‌های دیجیتال مدرن است؛ بنابراین درحالی‌که مطمئناً شاهد سطح خاصی از فروش وحشت‌زده در میان سرمایه‌گذاران بوده‌ایم، سرمایه‌گذاران باتجربه‌تر باقی‌مانده‌اند و ما حتی شاهد افزایش تعداد ثبت‌نام‌های جدید برای تجارت اتریوم با اپلیکیشن Ethereum Code و سایر پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال در سال جاری بوده‌ایم؛ بنابراین پرواضح است که این ارزها همچنان به‌عنوان دارایی‌های ارزشمند و قابل‌دوام در نظر گرفته می‌شوند.

در سال 2021، همه چیز بسیار متفاوت به نظر می‌رسید و با وجود فشارهای همه‌جانبه جهانی، بازار کریپتو در حال رونق بود. اما تنها در عرض یک سال، بازار به طور چشمگیری تغییر کرده و بسیاری از معامله‌گران را به این فکر واداشته است که با رفتن به سال 2023 چه چیزی در پیشروی این بازار است.

کریپتو-رمزارز-بیت-کوین

آیا پایان خزان کریپتو (رمز ارز) یا همان ارز دیجیتال فرامی‌رسد؟

خزان کریپتوها (CryptoCurrency)، بسیاری از سرمایه‌گذاران را نگران کرده است؛ زیرا بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان (BTC)، در سال 2018 تا 20000 دلار افزایش یافت و تنها چند ماه بعد با کاهش چشمگیر 84 درصدی روبرو شد. پس از صعود مجدد در سال 2020 و بازگشت به 17000 دلار، قیمت‌ها بار دیگر در سال 2021 به میزان 50 درصد کاهش یافت و در اواخر همان سال به بالاترین حد خود یعنی نزدیک به 69000 دلار رسید.

با درنظرگرفتن همه این موارد، به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا تحلیلگران به رشد این ارزها خوش‌بین هستند؛ اما به دلیل کشمکش‌های اقتصادی گسترده در سراسر جهان، این بار بهبود این ارزها مستلزم فاکتورهای زیاد و پیچیده‌تری هستند.

باتوجه‌به تورم در بالاترین سطح 40 سال اخیر جهان، افزایش هزینه‌ها و بی‌ثباتی سیاسی، جنگ میان روسیه و اوکراین، برخی از عوامل در خزان کریپتو برای سال 2023 هستند. اینها می‌تواند به این معنی باشد که متأسفانه خزان کریپتو هنوز به پایان نرسیده است. برای اینکه بازار کریپتو بهبود یابد، باید شاهد کاهش تورم و کاهش نرخ بهره و استقراض باشیم و اینکه چگونه و چه زمانی ممکن است این اتفاق بیفتد، باید با صبر نشست و دید.

با این اوصاف، چشم‌انداز بلندمدت مثبت است و بسیاری از تحلیلگران معتقدند که بازار ارزهای دیجیتال بهبود می‌یابد، اگرچه ممکن است به این زودی‌ها بازده قابل‌توجهی در راه نباشد، اما کسانی که صبر پیشه می‌کنند، در طولانی‌مدت پاداش خود را دریافت خواهند نمود.

Cryptocurrency

پیش‌بینی ارزهای دیجیتال در سال 2023

با ورود به سال جدید میلادی، بیت‌کوین در حدود 16800 دلار است که فاصله زیادی با بالاترین سطح قبلی آن دارد، اما هنوز تا سقوط آن فاصله بسیار است و این می‌تواند همان چیزی باشد که در سال 2023 در پیش رو داریم.

باتوجه‌به انحلال صرافی FTX مستقر در باهاما، ممکن است شاهد باشیم که مؤسسات مالی بزرگ در کوتاه‌مدت کناره‌گیری خود را از رمز ارزها ترجیح می‌دهند. برخی از کارشناسان معتقدند که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ به ۱۳۰۰۰ دلار می‌رسد، اما خبر خوب این است که بسیاری همچنان به پیش‌بینی‌های بلندمدت خود ادامه می‌دهند که قیمت بیت‌کوین همچنان می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ از یک میلیون دلار فراتر رود.

در مورد کوین‌های آلت پربازدید، می‌توان انتظار داشت که آنها از الگوی مشابه بیت‌کوین پیروی کنند، همان‌طور که در طول تاریخ چنین بوده است. اما در مورد اتریوم، ممکن است در شرف تغییر باشد، زیرا ادغام آن در ماه سپتامبر منجر به یک تعمیر اساسی شبکه می‌شود که در نهایت می‌تواند شاهد برتری اتریوم باشد. باتوجه‌به اینکه بازار کریپتو در نوسان است، هنوز این موضوع قابل‌مشاهده نیست، اما مطمئناً دلیلی وجود دارد که اگر بتواند بر شرایط اقتصادی کلان فعلی غلبه کند، افزایش یابد. این موضوع کوچکی نیست و ما می‌توانیم در سال 2023 منتظر بمانیم تا ببینیم چه مزایایی حاصل می‌شود. اما در بلندمدت، پیش‌بینی‌ها کاملاً خوب به نظر می‌رسد.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: تکنولوژیبرچسب‌ها: , , , بازدیدها: 607
تاریخ انتشار:12 دی, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

هفده − 12 =