هیچ‌یکی عزیز! آیا شما طرفدار رنگ آبی هستید؟ پس این یادداشت که فقط یک دقیقه و چهل و پنج ثانیه از وقت شما را می‌گیرد؛ برایتان جالب خواهد بود.
آبی نادرترین رنگ در طبیعت است. تنها در ۱۰٪ از گیاهان و حیوانات یافت می‌شود. در عین حال بشریت نسبت به آن نگرش خاصی دارد و آبی یکی از سلطنتی‌ترین (آبی درباری) رنگ‌های موجود در تاریخ شناخته شده. چه چیزی باعث این نگرش و اهمیت می‌شود؟ با هم بعضی از دلایل را مرور کنیم.

برای سال‌ها، نظرسنجی‌ها با موضوع «رنگ مورد علاقه شما» آبی بوده در جریان است. آمار می‌گوید: آبی همیشه پیشرو انتخابی جهانی بوده. تنوع در تم آبی اغلب این رنگ را در صدر جدول پنتون نشانده است. در نتیجه این رنگ را به جایگاه محافظ صفحه نمایش تبلیغاتی رساند و به رنگ امضای برندهای جهانی تبدیل شد.

همه چیز در مورد هورمون‌هاست

آبی رنگ آرامش، هماهنگی و آمیختگی با طبیعت است. بدیهیست که ارتباط با آسمان و اقیانوس هماهنگی زیبایی است که با رنگ آبی ایجاد می‌شود. فضاهای بی‌پایان پر از طراوت و خنکی. این شهرت رنگ آبی با فرآیندهایی در بدن نیز مرتبط است. درک رنگ آبی بر تولید هورمون خواب، ملاتونین تأثیر می‌گذارد. در نتیجه این رنگ را برای سلامتی و آرامش در بخش‌های بیمارستانی هم دریافت می‌کنید.

رنگ-دیوار-آبی

آبی برای اندام شما خوب است

آبی رنگ قابلیت اطمینان، احترام، ثبات است. عمق تاریکی ندارد (مثل سیاه)، استرس ایجاد نمی‌کند (مثل قرمز). و رنگیست که برای اندام شما خوب است. به گفته روانشناسان، آبی است که به کاهش اشتها کمک می‌کند. این به این دلیل است که در طبیعت خوراکی آبی رنگ به ندرت یافت می‌شود. بیهوده نیست که برخی از برنامه‌های کاهش وزن بندی تحت عنوان «در بشقاب‌های آبی‌رنگ غذا بخور» دارد.

دستیار پلیس

و در نهایت یک واقعیت شگفت‌انگیز دیگر هم وجود دارد. رنگ آبی بر میزان جرم و جنایت تأثیر می‌گذارد و آن را کاهش می‌دهد. آزمایشی در یکی از شهرهای ژاپن انجام شده است. طبق این آزمایش فانوس‌های آبی در خطرناک‌ترین مناطق قرار گرفت تا بررسی و پژوهش جدیدی شکل بگیرد. پس از مدتی، تعداد جرایم در این مناطق به میزان قابل توجهی کاهش یافت. این که دقیقاً این اتفاقات چگونه به هم متصل است هنوز مشخص نیست. اما کارشناسان پژوهشی درباره ارتباط این دو مصر هستند. پس به نظر می‌رسد که آبی واقعاً یک رنگ جهانی و همه کاره‌ای باشد.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: استایلبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 17732
تاریخ انتشار:28 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

11 − دو =