اگر فرزند شما قصد دارد برای اولین‌بار با هواپیما پرواز کند، مهم است که او را از قبل برای رویداد آینده آماده کنید. این را یکی از اصلی‌ترین وظایف خود بدانید. بچه‌ها برای حل‌ کردن یک رویداد جدید فرآیند مختلفی را تجربه می‌کنند و بهتر است ما در اولین تجربه‌ها با برنامه‌ریزی درست، آن‌ها را همراهی کنیم. با هم آداب برخورد درباره پرواز را مرور کنیم. البته یادتان نرود که ما در مورد کودکان بزرگ‌تر از یک سال‌ونیم صحبت می‌کنیم.

اطلاعات! بچه‌ها عاشق دانستن هستند. به فرزندتان توضیح دهید که فرودگاه چیست، چگونه بررسی‌های امنیتی انجام می‌شود، هواپیما چه شکلی است و در طول پرواز چه چیزی در انتظار اوست. کتاب بخوانید، کارتون تماشا کنید با موضوع پرواز. در سری کتاب‌های کودکانه داستانی در مورد اولین سفر با هواپیما حتماً وجود دارد. ممکن است فرزند شما اخبار بد یا اطلاعات نادرستی از پرواز داشته باشد، نگاه مهربان و کلمات خوب شما معجزه می‌کند.

برنامه‌ریزی بسیار مهم است. دست‌کم فقط همین‌ یک‌بار، سعی کنید ساعت پروازی را انتخاب کنید که با ساعات خواب و بیداری فرزندتان هماهنگ باشد. به این ترتیب از غرغر، پرخوری‌ و هوس هیستریک جلوگیری خواهید کرد.

زودتر به فرودگاه برسید تا زمان کافی برای چک کردن داشته باشید، از امنیت عبور کنید و فرزندتان را با محیط جدید تطبیق دهید. از بدخلق شدن پرهیز کنید. درک مشکلات بزرگسالانه، کودکان را منزوی می‌کند. با حوصله باشید و داستان بسازید.

لباس و کفش راحت هم برای خود و هم برای فرزندتان انتخاب کنید. در صورت نیاز به تعویض فوری لباس، وسایل یدکی را با خود ببرید.

اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها و تبلت‌های مورد علاقه و جدید خود را همراه داشته باشید تا کودکتان را در طول پرواز سرگرم کند. تنقلاتی را در نظر بگیرید که برای خوردن در حین حرکت همراه خود راحت است و به‌خاطر داشته باشید، موارد پزشکی و بهداشتی خوراکی را در نظر بگیرید.

بالش و پتو را فراموش نکنید تا کودک شما احساس راحتی کند و خوب بخوابد.
برای این کار سعی کنید صندلی‌ها را از قبل رزرو کنید تا بتوانید کنار هم بنشینید و راحت‌ترین صندلی‌ها مانند پنجره یا با فضای پای اضافی را انتخاب کنید.

به کارکنان خطوط هوایی بگویید که این اولین پرواز فرزندتان است. آن‌ها به بهتر برگزار شدن سفر کمک می‌کنند و در صورت لزوم حتماً کمک بیشتری ارائه می‌دهند.

و از همه مهم‌تر آرامش خود والدین است. کودکان می‌توانند خلق و خوی مادر را حس کنند و اعتماد به نفس او به آن‌ها کمک می کند در طول پرواز احساس آرامش کنند. احترام، توجه، اشتیاق و حوصله شما به کودکتان انرژی و آرامش می‌دهد. در یک جمله: «با او مثل یک سوپراستار رفتار کنید»

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آداب معاشرتبرچسب‌ها: بازدیدها: 4110
تاریخ انتشار:4 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

نوزده − هجده =