تنها کسی که می تواند یک مهمانی معمول همیشگی را به یک مهمانی عالی و فوق العاده تبدیل کند,میزبان است.برای میزبان خوب بودن, پختن غذاهای متنوع و خوشمزه کافی نیست.نکات ریز ودرشت بسیاری هست که هر میزبان خوبی حتی قبل از این که آشپز خوبی باشد.باید نسبت به آن ها آگاهی داشته باشد. آداب معاشرت راهکارهای موثری در این خصوص پیشنهاد  می کند که در این مطلب با آن ها آشنا می شوید.

یک میزبان خوب شیک و آراسته

میزبان بارزترین جلوه ی هر مهمانی است.در انتخاب لباس خود دقت کنید.شیک و زیبا بپوشید.وقتی ظاهر میزبان ناآراسته و خسته به نظر برسد شوق مهمانان هم برای یک مهمانی مفرح و هیجان انگیز از بین می رود.

روز مهمانی تان را به چشم روز امتحان نبینید.استرس را از خود دور کنید هیچ مهمانی دوست ندارد چهره میزبانش را نگران و در هم ببیند.فراموش نکنید که قرار است در این روز دیداری با آشنایانتان تازه کنید و اوقات خوشی با مهمانانتان سپری کنید.

تمیز و آراسته بودن خانه میزبان

در این که اتاق نشیمن و پذیرایی باید تمیز و آراسته باشد شکی نیست.ولی سرویس بهداشتی را هم نباید فراموش کرد.در نگاه مهمانان یک سرویس بهداشتی تمیز هم به همان اندازه و شاید بیشتر اهمیت دارد.قبل از آمدن مهمانان دستمال توالت. حوله و مایع دست شویی  برای سرویس بهداشتی راچک کنید.سطل ها را هم که از قبل خالی کرده اید.

با لبخند به استقبال مهمانان بروید

هنگام ورودمهمانانتان جلوی در به استقبال آن ها بروید.برای لبخندزدن وقت بگذارید,مهم نیست که هنوز چند کار انجام نشده داشته باشید.این لبخند و روی گشاده از سوی میزبان می تواند از همان ابتدا حال و هوای مهمانی را بر روی موج شادی تنظیم کند.

مهیا کردن فضای مناسب مخصوص وسایل مهمانان

فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل مهمانان در نظر بگیرید;اتاق یا کمدی که بتوانند کت,مانتو,چتر یا کیفشان را در آن بگذارند.اگر رگال و چوب لباسی هم برای همه ی مهمانان باشد که چه بهتر.

درباره قوانین خانه با مهمانانتان صادق باشید.برای مثال درباره پوشیدن کفش,غذا دادن به حیوان خانگی تان و یا سیگار کشیدن. حتما توجه داشته باشیدکه این باید و نبایدها برای همه یکسان باشد.

چه-طور-یک-میزبان-خوب-باشیم؟

چه-طور-یک-میزبان-خوب-باشیم؟

آشنا کردن مهمانان با یکدیگر توسط میزبان

اگر تمام مهمانان یکدیگر را نمی شناسند,این وظیفه میزبان است که آن ها را به هم معرفی کند و با برقراری مکالمه های اشتراک برانگیز یخ مهمانان را برای معاشرت با یکدیگر باز کند.بعد از چند دقیقه که آشنایی صورت گرفت و صحبت ها گل انداخت یک معذرت خواهی آرام کنید و به کارهای باقی مانده تان برای پذیرایی بپردازید.

موقعیت های ناگهانی و عکس العمل میزبان خوب

  • اگر بعضی از مهمانانتان زودتر از موعد اعلام شده رسیدند,  از آن ها به گرمی استقبال کنید. یک نوشیدنی ساده برای آن ها سرو کنید.سپس با یک معذرت خواهی به ادامه کارها برسید,مطمئن باشیدمهمانانتان هم شما را در این خصوص درک می کنند.
  • اگر مهمان ناخوانده ای برای شما رسید یا یکی از مهمانتان با شخصی که انتظار ندارید در مهمانی حاضر شد.خونسرد باشید و شگفت زده شدنتان را بروز ندهید.خوش آمد بگویید و برای پذیرایی و آشنایی با دیگران آن ها را راهنمایی کنید.
  • برای موقعیت های ناگهانی آماده باشید.برای مثال با پیش بینی این که ممکن است غذا یا نوشیدنی بر روی زمین یا میز ریخته شود.چند حوله و دستمال برای پاک کردن آن ها آماده داشته باشید.در صورت بروز این اتفاق هم بهتر است آرام باشید و عذرخواهی مهمانتان را با شفقت و مهربانی بپذیرید.

معاشرت با تمام مهمانانتان

فراموش نکنید که شما هم به عنوان میزبان حق دارید خوش بگذرانید واز حضور مهمانتان لذت ببرید.اما به یاد داشته باشید که باید برای تک تک افراد وقت بگذارید,با آن ها معاشرت کنید و به خواسته هایشان توجه کنید بهتر است چند وقت یک بار گشتی میان جمع بزنید و مطمئن شوید هیچ یک از مهمانانتان تنها و در خود فرورفته نیست.

میزبان خوب

میزبانی خوب و یک مهمانی عالی

تمرکزخود را بر روی مهمانانتان بگذارید و نه تمیز کردن ریخت و پاش های مهمانی. رفت وآمدهای مداوم شما در طول مهمانی برای جمع کردن ظروف و تمیز کاری,مهمانانتان را معذب می کند.

پایان مهمانی در خانه میزبان

این امکان وجود دارد که در پایان مهمانی به افراد آن قدر خوش گذشته باشد که قصد ترک کردن منزلتان را نداشته باشد.در این موقعیت با چند روش غیر مستقیم می توانید مهمانی را به پایان برسانید ; به آرامی شروع به جمع آوری ظروف کنید.پیشنهاد چای یا قهوه بدهید.اگر شمعی روشن است آن را خاموش کنید و یا اگر موسیقی در حاال پخش است آن را قطع کنید.حتی می توانید پیشنهاد بدهید که از غذاهای مهمانی برایشان بسته بندی کنید تا با خود ببرند.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آداب معاشرتبازدیدها: 820
تاریخ انتشار:18 مهر, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

پنج × یک =