شکلات، خوردنی بین المللی که بی‌تردید همه دوستش دارند. بعید است در دنیا کسی را پیدا کنید که با دیدن یک جعبه شکلات حواسش پرت نشود! این موجود قهوه ای خوش طعم حتی در دنیای سینما هم برای خودش جایگاهی دارد و کارگردان های بزرگ مانند تیم برتون از آن برای ساخت فیلم الهام گرفته اند: چارلی و کارخانه شکلات سازی و حتی ادبیات هم به آن ارادت دارد و کتاب مثل آب برای شکلات نوشته لورا اسکوئیول که داستان زندگی زنان نسل های گذشته مکزیک است، بر اساس نقش شکلات در فرهنگ آمریکای لاتین شکل گرفته است.

هنر شکلات سازی هنری باستانی و قدیمی محسوب می‌شود. در این بین شکلات سازان قهار برای خودشان اسم و رسمی همپای بهترین سرآشپزها دست و پا کرده‌اند.Thierry Muret تیه ری مورت‌، شکلات ساز بلژیکی یکی از آن هاست و تنها جایی که می‌توان سراغ شکلات های دست سازاو را گرفت، در بسته های محصولات کارخانه گودیوا است.

معرفی برند شکلات گودیوا ، GODIVA

نام  این برند بلژیکی از نام لیدی گودیوا، الهام گرفته شده است .او که همسرلرد لئو فریک، از اشراف قرن ۱۱ انگلستان بود، در دفاع از مردم معمولی و رعیت زبانزد بود و به یک اسطوره بدل شد.به همین دلیل هم جزف دراپز، بنیان گذار این کارخانه شکلات سازی به احترام جسارت و شجاعت این زن در زمانه ای که  هیچ زنی جرئت مخالفت با قوانین بی رحمانه را نداشت، شرکتش را گودیوا نامید تا یادآور کیفیت و جسارت باشد.

 گودیوا میراث بلژیکی

گودیوا میراث-بلژیکی

گودیوا میراث-بلژیکی از سال 1926

گودیوا از ۱۹۲۶ کارش را نه در سوئیس ،بلکه در بلژیک شروع کرد. این موضوع نباید موجب تعجب شود، چراکه بلژیک قرن‌های متمادی به معماری سبک گوتیک و نقاشی های روبن شهره بود و سلیقه غذایی اش هم به همان اندازه متمایز و اعلا بود.

با اعتنا به همین میراث ،جوزف دراپز، به سراغ حوزه ای رفت که به طور سنتی در دستان سوئیسی ها و فرانسوی‌ها بودو با ابداع فرمولی غنی از طعم های سبک و در عین حال قوی، شکلات هایی را به بازار ارائه داد که از همان روز اول تحسین و تعجب همه را برانگیخت. اولین فروشگاه او درخیابان گرند پالاس شهر بروکسل خیلی زود پاتوق هواداران شکلات بدل شد. کیفیت مواد اولیه، استایل ارائه محصول و سبک فاخر فروشگاه، طعم های منتخب و بسته بندی زیبا، فاکتورهایی بودند که از همان روز اول تا به امروز درشکلات گودیوا لحاظ می شوند.از« گویهای طلایی» تا بسته های دست ساز فصلی، شکل و شمایل شکلات ها هم از همین میراث هشت دهه ای برگرفته شده است .

عاشق طعم تلخ شکلات گودیوا (تلخ، شیرین است)

« بعضی از روزهای تعطیل، زمانی که روزبه انتهای خودش نزدیک می‌شود، دلم می خواهد درباغی بر روی یک صندلی راحت بنشینم و نوشیدنی مورد علاقه ام را با شکلات ۶۷ تا ۷۲درصد مزمزه کنم »  این جملات سرآشپز شکلات ساز؛ تیه ری مورت است که ۲۳ سال گذشته را درگودیوا گذرانده و هنوزهم عاشق طعم تلخ شکلات است. او می گوید « شاید در هیچ شغل دیگری نتوان این عشق و احساس نزدیکی به محصول تولیدی را تا سالیان دراز حفظ کرد.فقط شکلات می تواند شما را تا ابد عاشق نگه دارد ! »

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: خوردنی‌هابرچسب‌ها: , , بازدیدها: 1519
تاریخ انتشار:2 مهر, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

18 − هفت =