مردم همیشه به موضوع حرکت نه تنها در مکان، بلکه در زمان علاقه‌مند بوده‌اند و البته این در سینما نیز منعکس شده است. در اینجا چند فیلم مناسب برای سفر در زمان درباره سفر زمان را مرور کنیم.

روز گراند هاگ (۱۹۹۳)

روز-گراند-هاگ

یک کمدی کلاسیک آمریکایی با بازی بیل موری شگفت‌انگیز به همراه قهرمان خود و یک مجری بدشانس تلویزیون بیننده خود را در یک حلقه زمانی می‌بیند که بارها و بارها «روز گراند هاگ» را زندگی می‌کند. به هر حال، پریمیر این فیلم را در فهرست ۵۰ بهترین کمدی تمام دوران قرار داد.

۱۲ میمون (۱۹۹۵)

12-میمون

این فیلم علمی-تخیلی با بازی بروس ویلیس داستان مسافری از آینده ای دیستوپیایی را روایت می کند که در تلاش است علت یک بیماری همه گیر را پیدا کند که تقریباً بشریت را نابود کرده است. با این حال، در گذشته قهرمان با یک دیوانه اشتباه گرفته می‌شود، بنابراین او باید آزمایش‌های زیادی را پشت سر بگذارد تا از پس وظیفه خود برآید.

اثر پروانه (۲۰۰۴)

اثر-پروانه

یک تصویر عالی فیلم از اینکه چگونه یک رویداد جزئی می‌تواند همه چیزهای بعدی را تغییر دهد. مرد جوانی که در لحظات کلیدی زندگی خود حافظه خود را از دست می‌دهد، می‌تواند به گذشته بازگردد، به این معنی که فرصتی برای انتخاب‌های مختلف و تغییر سرنوشت خود پیدا می‌کند.

مورد عجیب بنجامین باتن (۲۰۰۸)

مورد-عجیب-بنجامین-باتن

این درام که بر اساس داستانی به همین نام اثر فرانسیس اسکات فیتزجرالد ساخته شده است، موضوع سنی را مطرح می‌کند. شخصیت اصلی در پیرمردی به دنیا می‌آید و هر سال جوان‌تر می‌شود. این فیلم همچنین داستان عشق غیر معمول بنیامین را توصیف می‌کند. جایی که به نظر می‌رسد عاشقان در طول خط زمانی به سمت یکدیگر حرکت می‌کنند. فیلم ۱۳ نامزدی و سه جایزه اسکار دریافت کرد.

عصر آدالین (۲۰۱۵)

عصر-آدالین
فانتزی عاشقانه با بازی بلیک لایولی درباره زنی است که پیری را متوقف می‌کند. این به این واقعیت منجر شد که او مجبور شد برای همیشه پنهان بماند و راز خود را حفظ کند. اما عشق واقعی توانست زمان را به مسیر معمول خود بازگرداند. ویژگی اصلی فیلم کار شگفت‌انگیز استایلیست‌ها است: از تصاویر آدالین می‌توانید مد کل قرن بیستم را انتخاب کنید.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:24 مرداد, 1403

دیدگاه خود را بنویسید