این‌بار تجسمی تازه از تعهد پاگانی به درخواست مخاطب! همانند زوندا، پاگانی احتمالاً به ساخت نسخه‌های ویژه از هایپرکار هوایرا ادامه خواهد داد. پاگانی در فستیوال سرعت گودوود امسال یک نسخه جدید را معرفی می‌کند و این خودرو با گیربکس دستی خواهد بود.

باید در نظر گرفت که این اولین پاگانی هوایرا با گیربکس دستی است. هوایرا اپیتوم، که به معنای نمایانگر اوج پاگانی است، توسط مشتری بسیار ثروتمندی سفارش داده شده، که یک هوایرا با دنده دستی می‌خواست. ورنزو کرکوچ، رئیس پاگانی (Pagani Grandi Complicazioni) می‌گوید:

هوایرا اپیتوم

«مشتری با ایده‌های روشنی به سراغ ما آمد: «او می‌خواست نمونه ای منحصر به فرد ایجاد کند که Huayra را به بالاترین حالت خود برساند. نام آن تنها می‌تواند «مجسم» باشد، به عنوان اساسی‌ترین تجسم یک مفهوم، یک ایده، یک ارزش. او رویای خودرویی با طراحی انحصاری را در سر می‌پروراند که در عین حفظ ظرافت ذاتی، عملکرد هوایرا را بیشتر ارتقا دهد. ایجاد هر هایپرکار Grandi Complicazioni مستلزم همکاری نزدیک با مشتریان است، مشتریانی که به‌عنوان یکی از سازندگان شئ‌ای که رویای آن را دارند، تبدیل می‌شوند. در جلسات اولیه، مشتری دیدگاه خود را با هوراسیو پاگانی و تیم در میان گذاشت و سفری را برای گوش دادن و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها در هماهنگی کامل برای تبدیل افکار به اشکال ملموس آغاز کرد. این مرحله نه ماه به طول انجامید و منجر به مفهوم‌سازی نهایی شد و پس از آن ده ماه کار طراحی توسط یک تیم متخصص و چند رشته‌ای انجام شد. این یک فرآیند طولانی و پیچیده است زیرا توسعه قطعات اختصاص داده شده به یک خودرو به همان زمان برای خودروهای تولید سری نیاز دارد. با این حال، بسیار محرک است زیرا کار با مشتریانی که دید روشنی از آنچه می‌خواهند دارند، به ما این امکان را می‌دهد که با اشتیاق و اشتیاق با چالش‌های جدید روبرو شویم.»

هوایرا اپیتوم

مشخصات فنی پاگانی هوایرا اپیتوم

گیربکس هفت سرعته از Xtrac تامین شده است و از آخرین کلاچ سه‌دیسک برای انتقال گشتاور بهتر استفاده می‌کند و در یک قاب باز آلومینیومی زیبا قرار گرفته است، همانطور که در یوتوپیا دیده می‌شد.

این گیربکس هفت سرعته به یک پیشرانه ۱۲ سیلندر با حجم ۶.۰ لیتر با دو توربو ساخت مرسدس AMG متصل است، که 852 اسب‌بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و تا ۶۷۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد.

هوایرا اپیتوم همان مقدار قدرت یوتوپیا را دارد و به سرعت نهایی ۳۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. یک سیستم اگزوز تیتانیومی شش‌راهه صدای بلندی از پشت هوایرا بیرون می‌دهد و با یک دیفیوزر بیرون‌زده از سطح بدنه، نیروی داون فورس اضافه تکمیل می‌شود.

Pagani-Huayra-Epitome

در قسمت فنی، مهندسان تعلیق را مطمئن‌تر کرده‌اند. اپیتوم نسبت به هوایرای استاندارد احتمال واژگونی و رول کمتری دارد، اما یک حالت «سوپر سافت» وجود دارد که سواری را در نرم‌ترین حالت نگه می‌دارد. برای گشت و گذار در موناکو یا سواحل دریاچه کومو می‌توان روی این حالت حساب کرد. این حالت رانندگی به طور خودکار در ۱۲۵ کیلومتر برساعت خاموش می‌شود.

مشخصات ظاهری پاگانی هوایرا اپیتوم

نمای خارجی یک بازطراحی کوچک دارد که شامل بازطراحی سپر جلو و عقب با نورپردازی LED جدید و یک جلوپنجره بزرگتر برای جریان هوای بهتر است.

پاگانی هوایرا اپیتوم

یک بال بزرگ در صندوق عقب قرار دارد و کل بدنه با یک بافت فیبر کربن آبی تیره پوشیده شده است. دیزاین طلایی و رینگ‌های طلایی ظاهر لوکس را تکمیل می‌کند.

Pagani-Huayra-Epitome

این خودرو توسط بخش وسایل نقلیه خاص پاگانی به نام Grandi Complicazioni ساخته شده و بعد از ۹ ماه برنامه‌ریزی و ۱۰ ماه دیگر برای ساخت آن زمان صرف شده است. اما اگر یکی می‌خواهید شانس ندارید. این تنها هوایرا از این نوع خواهد بود.

تصاویر نمای داخلی پاگانی هوایرا اپیتوم

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:17 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید