مک گونگال مگی اسمیت بازیگر افسانه‌ای که به خاطر بازی در هری پاتر و داونتون ابی و صدها فیلم بریتانیایی دیگر به یادگار مانده بود، در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
البته او فردی بود که سرنوشت جالبی داشت. او کار خود را به عنوان یک کمدین شروع کرد، برای مدت طولانی در تئاتر بازی کرد و مورد علاقه بسیاری از کارگردانان بود، اما او تنها پس از هری پاتر، زمانی که تقریباً ۷۰سال داشت، برای مخاطبان زیادی شناخته شد. آنقدر که خودش به گفته بود: «قبل از آن وجود نداشتم.»

پروفسور-مگی-اسمیت
و اگرچه همه ما با تماشای فیلم‌های هری پاتر بزرگ شدیم، اما این بازیگر نقش‌های بسیار دیگری و جایزه اسکار داشت! او برنده سه بار گلدن گلوب، برنده چهار بار امی، برنده جایزه تونی، فرمانده مدال امپراتوری بریتانیا و فرمانده نشان افتخار بود.
و یک واقعیت جالب: در سال ۲۰۰۲مگی نامزد دریافت جایزه اسکار شد و به فیونا گلفر، که سردبیر مجله بریتانیایی ووگ بود، روی آورد تا در لباس فرش قرمز به او کمک کند. تقریباً همه خانه‌های مد از این کار خودداری کردند و گفتند که: «او برای آن‌ها خیلی پیر است.» و فقط آرمانی با او موافقت کرد که همکاری کند. ۲۰سال گذشت و سال گذشته مگی برای Loewe ژست گرفت، او ۸۸ ساله بود که در هیچ‌یک برای شما از آن نوشته‌ایم‌.
مارگارت (مگی) در طول زندگی حرفه‌ای خود در کارهای خیریه، حمایت از پناهگاه‌های گربه و بنیادی برای مبارزه با گلوکوم مشارکت داشته است. در سال ۲۰۰۷این بازیگر از سرطان سینه جان سالم به در برد.
اسنیپ، هاگرید، دامبلدور و حالا پروفسور مک‌گونگال هاگوارتز رسماً بدون محافظ شد‌

مگی-اسمیت--درگذشت
تصمیم گرفته‌ایم نقش‌های جالب فیلموگرافی مگی اسمیت را به یاد بیاورم.

بهار زندگی دوشیزه جین برودی
مگی اسمیت اولین اسکار خود را برای نقش معلمی در یک مدرسه دخترانه دریافت کرد.
سوییت کالیفرنیا
نقش کمدی و اولین جایزه گلدن گلوب. این اثر نیل سایمون خیلی محجوب است.
سفرهای من و عمه‌ام
اسمیت بر اساس رمانی از گراهام گرین، نقش خاله آگوستین را بازی می‌کند. اتفاقاً این اثر برنده اسکار بهترین طراحی صحنه و لباس شد.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: سینمابرچسب‌ها: , , بازدیدها: 14879
تاریخ انتشار:7 مهر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید