نیویورک تایمز گزارش داد که رویداد امسال حدود ۲۶میلیون دلار برای مؤسسه لباس موزه هنر متروپولیتن جمع‌آوری کرد. این رقم ۴ میلیون دلار بیشتر از سال گذشته است.
قیمت بلیت‌های مت‌گالا امسال به شدت افزایش یافته است. قیمت بلیط انفرادی ۷۵۰۰۰دلار بود که نسبت به ۵۰۰۰۰ دلار در سال گذشته و ۳۵۰۰۰دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش داشت.
این رویداد همچنین به حامیان مالی خود که امسال شامل Condé Nast، برند Loewe و TikTok بودند، کمک مالی می.کند. جاناتان اندرسون، طراح Loewe و شاو چو، مدیر اجرایی TikTok، مهمانان افتخاری این جشن بودند.
مت گالا (به انگلیسی: Met Gala) یک مراسم سالانه برای هنرمندان و طراحان دنیای مد برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای انستیتو طراحی لباس (Costume Institute) است که در موزهٔ هنر متروپولیتن نیویورک برگزار می‌شود.
مت گالا در سال ۱۹۴۸ به عنوان راهی برای جمع‌آوری پول برای مؤسسه جدید لباس تأسیس شد و افتتاحیه نمایشگاه سالانه آن بود. اولین گالا شام نیمه شب بود و بلیط‌ها هر کدام پنجاه دلار بود. بر اساس میراثی که دایانا وریلند، سردبیر سابق وگ به عنوان «مشاور ویژه» در مؤسسه لباس به جا گذاشتند، از سال ۱۹۷۳ مت گالا به عنوان یک رویداد لوکس و پرفروش شناخته شده‌است و «جواهری در تاج اجتماعی شهر نیویورک» محسوب می‌شود.
مت گالا به عنوان یکی از برجسته‌ترین و منحصر به فردترین رویدادهای اجتماعی در جهان شناخته می‌شود. همچنین یکی از بزرگ‌ترین شب‌های جمع‌آوری کمک در شهر نیویورک است، با ۹ میلیون دلار در ۲۰۱۳ جمع‌آوری شده و رکورد ۱۲میلیون دلار در سال بعد. مت گالا یکی از برجسته‌ترین منابع تأمین مالی برای این مؤسسه است، با مشارکت‌های پیش‌بینی شده در مجموع پس از رویداد ۲۰۱۹ از زمان تصدی آنا وینتور در سال ۱۹۹۵ از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر می‌رود.
در اولین دوشنبه ماه می، هر سال مهم‌ترین مراسم مد برگزار می‌شود تا نگاه دنیای مد به سمت موزه متروپولیتن نیویورک خیره باشد. تا ستارگان دنیای هنر، مدل‌ها و طراحان مد مشهورترین رویداد مد سال، مت گالا را جشن بگیرند.

تم‌های مت‌گالا باید با خلاقیت رعایت شود:

تم مت‌گالا سال ۲۰۲۴: «باغ زمان»
تم مت‌گالا سال ۲۰۲۳: «کارل لاگرفلد: یک‌‌ خط زیبایی»
تم مت‌گالا سال ۲۰۲۲: «زرق و برق طلاکاری‌شده»
تم مت‌گالا سال ۲۰۲۰: «استقلال آمریکا»
تم مت‌گالا سال ۲۰۱۹: «اردوگاه هنر اغراق آمیز: یادداشت‌هایی درباره‌ فشن»
تم مت‌گالا سال ۲۰۱۸: «بدن های آسمانی، فشن و اندیشه فرقه کاتولیک»
تم مت‌گالا سال ۲۰۱۷: «Rei Kawakubo و Comme des Garçons؛ هنر میانه»
تم مت‌گالا سال ۲۰۱۶: «مد در عصر فناوری»
تم مت‌گالا سال ۲۱۵: «چین؛ برخلاف انتظار»
تم مت‌گالا سال ۲۰۱۴: «چارلز جیمز؛ فراتر از مد»
تم مت‌گالا سال ۲۰۱۳: «پانک؛ آشوب در مد لباس»
تم‌ مت‌گالا سال ۲۰۱۲: «اسکاپورلی و پرادا؛ گفت‌وگوی ناممکن»
تم مت‌گالا سال ۲۰۱۱: «الکساندر مک‌کویین؛ زیبایی کنترل نشده»
تم مت‌گالا سال ۲۰۱۰: «زن آمریکایی؛ شکل دادن به یک هویت ملی»

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: استایل, لباسبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 859
تاریخ انتشار:24 اردیبهشت, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

20 + 3 =